לא שקט בספרא

הקרב על אגף חינוך חרדי: רבני 'דגל' מקדמים מינוי מנהל

הקרב על אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים- נמשך. בכירים ב'דגל התורה' מבהירים ל'כיכר השבת' כי "מתקרבים להכרעה", זאת לאור מעורבות ועדת הרבנים המקדמת את מינוי שמוליק גרינברג (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
כינוס נציגי 'דגל התורה', אמש (צילום: ללא קרדיט)

הקרב על אגף חינוך חרדי בספרא ממשיך להסעיר ולהעסיק בימים אלו את הנציגות החרדית בעיריית ירושלים, שכן מנהל אגף חינוך חרדי היה אמור להתמנות לפני חודשיים, אך המינוי התעכב עד כה בשל פילוגים פנימיים. בכירים ב'דגל' מבהירים ל'כיכר השבת': "מתקרבים להכרעה".

ל'כיכר השבת' נודע כי בעירייה פועלים שהמינוי יתבצע עד לסיום השנה האזרחית, ובעוד חודש ייכנס מנהל האגף החדש לתפקידו. מי שנכנסו לעובי הקורה בניסיון לפתור את המשבר הם חברי ועדת הרבנים בירושלים, הגר"ד כהן, הגר"י אפרתי והגר"ב סולובייצ'יק, שלוחצים לכנס את הוועדה המקצועית שתכריע בעניין.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת' המתמודדים הבולטים לתפקיד הנחשק הם יוסף רוטנברג איש חינוך מקרית אתא ושמוליק גרינברג המשנה לראש עיריית בית שמש שעברו את שלב המיונים הסופי.

כעת נראה כי סיכויו של גרינברג שהיו בעבר קלושים - גברו. גרינברג התמודד עם קשיים מבית בשל השתייכותו הלא רשמית למחנה האופוזיציה ב'דגל התורה' וקרבתו לגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, אלא שלאחרונה נראה כי הצליח גרינברג להגדיל את סיכויו בקרב כל חברי ועדת הרבנים של המפלגה.

כחלק מהגישושים לקראת מינויו, הגיע אמש (שלישי) גרינברג לפגישה ממושכת עם ח"כ אורי מקלב בכנסת.

ל'כיכר השבת' נודע כי מינויו של גרינברג נתקל בקשיים זאת בשל בקשת חברי ועדת הרבנים כי לא יכהן באף תפקיד פוליטי בבית שמש במקביל לכהונתו בירושלים, גרינברג, מצדו, מסרב בשלב זה להתפטר מתפקידיו בבית שמש לטובת התפקיד בירושלים.

בכיר המקורב לועדת הרבנים אומר ל'כיכר השבת' כי "כהונה מקבילה בבית שמש ובירושלים עלולה ליצור ניגוד עניינים", אך למרות זאת בוועדת הרבנים פנו לאליעזר ראוכברגר, מ"מ ראש העיר, שיפעל בקרב ראש העיר ומנכ"ל העירייה עבור מינויו של שמואל גרינברג, בהקדם, כנראה מתוך הנחה שיצליחו לכפות על גרינברג להתפטר מתפקידיו בבית שמש. משה ליאון ומנכ"ל העירייה צפויים להצביע בוועדה שתתכנס על מנהל האגף, כך שהם אמורים ליישר קו עם מועמד המפלגה הליטאי.

כזכור, לפני כעשרה חודשים, סיכמו 'דגל התורה' וש"ס, השותפות הבכירות בקואליציה של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, על חלוקה ביניהם של התפקידים הבכירים באגף חינוך חרדי, זאת מלבד פיצול התיק הבכיר בין 'דגל' לש"ס בו מחזיקים בתחומי אחריות שונים אברהם בצלאל וישראל קלרמן.

על פי הסיכומים, תפקיד מנהל אגף חינוך חרדי יועד ל'דגל התורה' בתום כהונתו של המנהל המיתולוגי איתמר בר עזר והסגנות יועדה לש"ס, אלא שעברו חודשיים מאז פרש בר עזר באופן רשמי מתפקידו, ועדיין לא מונה לו מחליף.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי בש"ס הרוחות לא שקטות, זאת בשל הבטחה אותה קיבלו למנות נציג מטעמם לתפקיד סגן מנהל האגף, כאשר נכון לעכשיו אפילו לא הוצא מכרז על התפקיד. בעבר דווח ב'כיכר השבת' כי את התפקיד מייעדים במפלגה ליהושע עמרם.

חברי סיעת "דגל התורה" בעיריית ירושלים קיימו אמש ישיבת סיעה ממושכת לדיון במגוון רחב של נושאים העומדים על סדר היום. לאחר הישיבה נמסר כי "התקבלו מספר החלטות מעשיות".

כינוס נציגי 'דגל התורה', אמש (ללא קרדיט)
כינוס נציגי 'דגל התורה', אמש (ללא קרדיט)
כינוס נציגי 'דגל התורה', אמש (ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר