שתף קטע נבחר

פוטבול: הניינרס מכוונים לאליפות

סן פרנסיקו אירחה את גרין ביי לקרב צמרת ב-NFC, ופירקה את ארון רוג'רס בדרך לניצחון ענק. ההגנה של ניו אינגלנד סידרה לה עוד ערב נעים, ניו אורלינס השאירה מאחור את קרוליינה על הבאזר

ארון רוג'רס הצליח סוף סוף לפרק את ההגנה של סן פרנסיסקו ברבע השלישי. אחרי סדרה של מסירות קצרות חכמות ועבירות מיותרות של הניינרס, הוא מסר טאצ'דאון ועוד בונוס של שתי נקודות לדבאנטה אדמס והרגיש שהמשחק לא גמור עם 8:23. 57 שניות מאוחר יותר, כשג'ימי גארופולו העיף כדור נהדר על 61 יארד לטאצ'דאון של ג'ורג' קיטל, רוג'רס כבר הבין עם מי יש לו עסק.

 

בקרב NFC ענק, שעוד יכול להיות הגמר האזורי, סן פרנסיסקו האדירה (1:10) השיגה ניצחון מפואר על גרין ביי (3:8), 8:37, רק כדי להבהיר שהיא פה בשביל לקחת אליפות השנה. הפקרס לא ידעו איך לאכול את מה שנפל עליהם, עם הגנה שחנקה את רוג'רס (רק 104 יארד!) והתקפה שהתעוררה ברבע השני והתחילה לפרק כל מה שבדרכה בדרך ל-0:23 בהפסקה.


ג'ורג' קיטל (צילום: רויטרס)
ג'ורג' קיטל בפעולה(צילום: רויטרס)

 

כבר בהתקפה הראשונה של גרין ביי היה ברור לאן העסק הולך, כאשר רוג'רס הופל ואיבד את הכדור, מה שסידר במהרה טאצ'דאון קל לטווין קולמן. בהמשך, רק אותן מסירות קצרות הצליחו לרוג'רס, אבל זה היה רחוק מלהספיק מול גארופולו שמצא חורים בהגנה שנגדו, ופינק גם את דיבו סמואל המהיר בטאצ'דאון של 42 יארד. הניינרס הם לא בדיחה, וגם לא הלו"ז שלהם. זו הקבוצה הראשונה בעידן הסופרבול שמקבלת אחרי המחזור העשירי שלושה משחקים רצופים מול קבוצות של 80 אחוזי הצלחה ויותר, כשאחרי גרין ביי מחכות בולטימור וניו אורלינס. אבל לא עושה רושם שזה מזיז למישהו במפרץ.

 

ניו אינגלנד (1:10) נתנה להגנה שלה לדבר ב-9:13 על דאלאס (5:6), ובעוד טום בריידי המתוסכל ממשיך להתקשות בייצור נקודות כמו פעם, נראה שבצד השני של המגרש מה שיש לאלופה אפילו מרשים יותר מאשר החוליה שטרפה את הראמס בסופרבול האחרון. כל עוד דק פרסקוט היה מכוסה (19 מ-33 על 212 יארד וחטיפה אחת) לא הייתה לפטריוטס בעיה לתת לזיק אליוט לנסות לרוץ לבד (86 יארד), ודאלאס נתקעה על שלוש בעיטות מדויקות של ברט מאהר.

 

הטאצ'דאון היחיד במשחק הגיע ברבע הראשון במסירה של בריידי לאנקיל הנרי, וביל בליצ'ק יצטרך להחליט אם הכוס המלאה ב-95 אחוז מהתצוגה ההגנתית המעולה מסדרת לו שבוע רגוע, או שהעובדה שההתקפה השיגה ברצף שלושת המשחקים הקשים האחרון רק 16.6 נקודות בממוצע צריכה להתחיל להדאיג אותו.

 

טום בריידי (צילום: AFP)
טום בריידי. מתקשה לייצר נקודות כמו פעם(צילום: AFP)

 

ניו אורלינס (2:9) הייתה קרובה להרוס לעצמה ניצחון ביתי יפה על קרוליינה (6:5) בזכות פיניש גרוע, אבל למזלה הפנת'רס הופיעו בדיוק בזמן כדי להרוס לעצמם בחזרה. וויל לאץ בעט כדור מנצח מ-33 יארד על הבאזר כדי לקבוע 31:34 במשחק כיפי במיוחד, אבל הסיינטס היו עלולים למצוא את עצמם במצב אחר אם ג'ואי סליי מקרוליינה היה פוגע בבעיטה נוחה מ-28 יארד שפיספס שתי דקות לסיום. לפני כן, ניו אורלינס נראתה בשליטה עם 18:31 ברבע השלישי, אבל האורחים הגבירו את האגרסיביות וקיבלו עוד יום גדול של כריסטיאן מקאפרי ומשחק מפתיע של די-ג'יי מור (126 יארד ושני טאצ'דאונים) כדי לחזור. אגב מקאפרי, שהשיג טאצ'דאון בריצה ואחד בתפיסה: הסופרסטאר בן ה-23 הפך השבוע לשחקן הצעיר בהיסטוריה שמקבל דירוג 99 במשחק הווידיאו "מאדן". ניצחון זה לא הביא לו.

 

הרוקי דוויין הסקינס לא היה מרשים עם 13 מ-29 על 156 יארד וחטיפה, אבל השיג ניצחון ראשון כקוורטרבק פותח ב-16:19 של וושינגטון (9:2) על דטרויט (1:7:3). הסקינס היה כ"כ נלהב מהעניין, שהוא שכח שעוד צריך לחזור לדשא למהלך אחרון לפרוטוקול של כריעת ברך כי היה עסוק בסלפי עם אוהד. אחרי שצוות האימון לא מצא אותו, קייס קינאם עלה לסיים את העניין.

 

דוויין הסקינס (צילום: AP)
דוויין הסקינס. סלפי שלא ישכח בקרוב(צילום: AP)

 

ראיין טנהיל ממשיך להחזיר את הצבע לפנים של טנסי (5:6), שחתכה את ג'קסונוויל (7:4) עם 20:42 מטורף. בתוך שישה מהלכים בלבד ברבע השלישי, מ-13:13 דקות ועד 6:57 לסיומו, הטייטנס השיגו ארבעה טאצ'דאונים שגמרו את המשחק – מסירה קצרה של טנהיל (שגם רץ לשני טאצ'דאונים) לדניס קלי, ריצות של דרק הנרי על 74 ו-7 יארד, ועוד פצצה של טנהיל לאיי-ג'יי בראון על 65 יארד.

 

פילדלפיה הפצועה (6:5) לא מסוגלת להתרומם עם רשימת חיסורים כ"כ ארוכה, ולסיאטל (2:9) היה קל לשתק אותה ולרכב על הריצה של רשאד פני (129 יארד) כדי לנצח בחוץ 9:17. גם ההגנה של באפלו (3:8) הייתה מצוינת ב-3:20 על דנבר (8:3), רק שחשוב לציין שלברונקוס אין שום דבר להציע וכנראה שגם ההגנה של נבחרת ישראל הייתה מסתדרת עם ברנדון אלן, שהיה רע עם 10 מ-25 עם 82 יארד וכדור אחד שנחטף. הג'טס (7:4) נתנו שואו הגנתי משלהם ב-3:34 על אוקלנד (6:5). סינסינטי בקרשים (11:0) אחרי 16:10 ביתי לפיטסבורג (5:6).

 

יתר המשחקים: קליבלנד (6:5) – מיאמי (9:2) 24:41, שיקגו (6:5) – ג'איינטס (9:2) 14:19, אטלנטה (8:3) – טמפה ביי (7:4) 35:22. בחמישי: יוסטון (4:7) – אינדיאנפוליס (5:6) 17:20. הלילה: ראמס – בולטימור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים