עם האוכל בא התיאבון: האם מכבי תל אביב מסוגלת לנצח באיטליה?

הצהובים יתארחו במילאנו, ויתמודדו נגד אטורה מסינה וסוללת הכוכבים שלו. בקו האחורי לאדומים יש יתרון מובהק. אולם, ניצול מיטבי של החוליה הקדמית יכול לסייע לספרופולוס להדהים • כדור מהצד

שחקני הפנים של מכבי תל אביב בכדורסל, האנטר, אייסי ובלאק
שחקני הפנים של מכבי תל אביב בכדורסל, האנטר, אייסי ובלאק | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תתארח הערב (שלישי) באיטליה אצל אולימפיה מילאנו באחד המגרשים הקשים באירופה, והיא תעשה זאת מעמדה מאוד לא מוכרת – המקום הראשון בליגה. אולם, כדי להצדיק את המיקום הגבוה, יצטרך ספרופולוס, לכל הפחות, לתת פייט ראוי לאטורה מסינה, מאמן מילאנו ואויב מר של הצהובים לאורך השנים.

לרשות מסינה עומדת קבוצה חזקה מאוד, עמוקה ומאוזנת. בכל עמדה יש לו לפחות שני שחקנים מעולים, אך למרות זאת, אם אלופת ישראל רוצה לסמן את שחקן היריבה שההגנה תצטרך להתמקד קודם כול בו, זה יהיה כמובן סרחיו רודריגס, ה-MVP של חודש אוקטובר.

לעוד כתבות בנושא:

המבחן האמיתי: מכבי ת"א מתארחת אצל באסקוניה – ללא כספי

תמשיך את רצף הניצחונות? מכבי ת"א מארחת את אלבה ברלין

האם קלקול קיבה מסתורי יעזור למכבי ת"א לנצח את אולימפיאקוס?

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

הרכז הספרדי, שהגיע הקיץ מצסק"א מוסקבה, הוא הכוכב הגדול של האיטלקים, והבורג החשוב ביותר שלהם. רודריגס פתח את העונה טוב, והוא מחזיק בממוצע של 15.4 נקודות לערב, באחוזים מעולים, אליהן הוא מוסיף גם חמישה אסיסטים, בדרך להיות השחקן היעיל של מילאנו. מסינה בהחלט מסוגל לנצח גם ביום רע של הגארד, אך אם מכבי ת"א מעוניינת לצאת הערב כשידה על העליונה, היא פשוט חייבת לעצור אותו.

נוסף לרודריגס, משחקים במילאנו גם הגארדים נמניה נדוביץ', אמאדו דלה ולה ואקס הצהובים מייקל רול, שרושמים שלושתם כשמונה נקודות למשחק. תוסיפו לזה את שאלווין מק, ותקבלו כנראה את הקו האחורי הכי טוב באירופה – שגם קולע מעבר לקשת באחוזים המדויקים ביותר, בפער ניכר. לצערו של ספרופולוס, דווקא השמירה של שחקני החוץ שלו לוקה בחסר, כאשר מלבד דיברתולומיאו, אף אחד מהם אינו מתקרב לרמת שמירה משביעת רצון.

ג'ון דיברתולומיאו, מכבי תל אביב בכדורסל
ג'ון דיברתולומיאו, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

מנגד, מבט על הקו הקדמי של מילאנו לעומת זה של אלופת ישראל, דווקא יכול לעורר תקווה בקרב האוהדים הצהובים. שחקני הכנף המרכזיים, ולדימיר מיקוב ולואיס סקולה הוותיק, שקולעים כ-12 נקודות לערב, הם מנייה בטוחה. אולם, כשהם יורדים לספסל, המחליפים שלהם לא מצליחים לחפות עליהם בצורה מיטיבית. כשמסתכלים על עמדת הסנטר, נקודת התורפה מתחדדת עוד יותר. ללא ארתורו גודאיטיס הפצוע, קיילב טרצ'בסקי יצטרך לקחת על עצמו הרבה יותר. האמריקני כמובן אינו שחקן שולי, אך הוא לא מספיק עבור מסינה, ונראה שביחס לעוצמת האיטלקים ביתר העמדות, דווקא לרשותו של ספרופלוס עומד קו קדמי טוב יותר.

ההבדל הזה בא כמובן לידי ביטוי גם בשורות הסטטיסטיקה. מכבי תל אביב היא הקבוצה בעלת האחוזים הטובים ביותר ביורוליג לשתי נקודות. מילאנו, באופן מדהים למדי, נמצאת במקום השני מהסוף, מה שמראה את התלות שלה בקו האחורי. היכולת הגבוהה שמגלים שחקני הפנים הצהובים, בלאק, האנטר ואייסי, מתחילת העונה, מציבה את אלופת ישראל במקום הראשון בריבאונדים למשחק, כאשר יריבתה נמצאת במקום השביעי בלבד. מכבי גם חוסמת יותר ממילאנו, ונחסמת פחות, נתונים שמצביעים על העליונות הצהובה בצבע.

ג'ייק כהן, מכבי תל אביב בכדורסל
ג'ייק כהן, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

לאחר האכזבה של העונה שעברה, האיטלקים החליטו לחזק כמעט כל עמדה, ומלבד מסינה, גם רודריגז, מאק, סקולה, ארון וויט ומייקל רול רושמים את עונתם הראשונה בקבוצה. לכולם יש צורך גדול להוכיח את עצמם, וזו אחת הסיבות שמילאנו היא מועמדת רצינית ללכת עד הסוף במפעל. מנגד, הצהובים הגיעו ללא ציפיות גבוהות במיוחד השנה, ובתחילתה היו חותמים בעיניים עצומות על מקום שמיני בסיום העונה הסדירה. אולם, רצף הניצחונות הנהדר פתח לאוהדים הצהובים את התיאבון, וכעת כל הפסד יהיה מאכזב. גם אם מכבי תפסיד למילאנו וביום שישי לברצלונה, היא עדיין במקום ריאלי ביותר לטרום המאבקים על ההצלבה. אולם, ניצחון יוקרתי באיטליה הערב, ושמעון מזרחי כבר יתחיל לחשב את הסיכוי להגיע אליה עם יתרון ביתיות.