מתחרה ל-F-35? מטוס הקרב המתקדם F-15-X הגיע לביקור בישראל

טייסי חיל האוויר הישראלי התנסו בסימולטור הטיסה של מטוס הקרב המתקדם F-15 "אקס" שהשיקה חברת בואינג בספטמבר האחרון. המטוס מציע יכולות יירוט, מכ"ם וכושר נשיאה של עד 13.5 טון תחמושת

זמן צפייה: 01:44

התחרות על מטוס הקרב הבא של חיל האוויר הישראלי עולה כיתה: חברת המטוסים "בואינג", המייצרת את מטוסי התקיפה מסדרת F-15, השיקה בחודש ספטמבר האחרון את הדור החמישי של מטוס הקרב הרב-משימתי המכונה דגם "אקס". זהו מטוס הדגל של חיל האוויר האמריקני והשבוע הוא הגיע גם לישראל.

"בואינג" שלחה לארץ את סימולטור הטיסה של הדגם החדש כדי לאפשר לטייסי חיל האוויר הישראלי להתנסות בהטסת מטוס הקרב ובמגוון היכולות שהוא מציע - יכולות יירוט לצד יכולות תקיפה ומכ"ם מתקדם ואף כושר נשיאה של 13.5 טונות חימושים מכל הסוגים, גם טילי שיוט.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא נוכל להחזיק מעמד": בעלי מתחמי האירוח בדרום קוראים לעזרה

חזרה לשגרה? מטח הרקטות באמצע יום הלימודים בנתיבות

התיעוד הדרמטי, הפצועים – והשוטר שנפל: בחזרה לפיגוע בהר נוף

מטוס הקרב F-35 אקס
מטוס הקרב F-35 אקס | צילום: בואינג

מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, הסביר כי בהתאם להערכות במערכת הביטחון, חיל האוויר מעוניין לגוון את יכולות מטוסי העתיד, ולצד מטוס החמקן המשוכלל F-35 שכבר נכנס לשירות בשורות החיל, יכולת התקיפה וכושר הנשיאה הרב של ה-F-15 יהוו נכס משמעותי בזכות יכולתו לשאת כמות גדולה של פצצות, לרבות פצצות חודרות וכבדות.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191115-0444' autoplay='0' credit='בואינג' desc='' kid='1_ic5z703z' duration='141'']