כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הוא 'רוצח יהודים' בהתגלמות

מענדל ראטה מתקומם על האהדה החרדית לאחמד טיבי

"שמעתי פרשן חרדי בכיר שמסביר בלהט כמה אחמד טיבי הוא דמות ממש אהודה על העולם החרדי. כי הוא ממש טוב לעולם התורה!", כך כותב מענדל ראטה בדף הפייסבוק הפופולרי שלו ותוקף את האמירה הזו, "מחילה, אבל אני מתבייש כל כך שיש חרדים החושבים חשיבה הזויה כזו"

מענדל ראטה מתקומם על האהדה החרדית לאחמד טיבי
מענדל ראטה שר ומנגן לחיילים צילום: מתוך פייסבוק

שמעתי פרשן חרדי בכיר (שאני מכבד ומעריך באישי) מסביר בלהט בפאנל בערוץ עשרים, שאחמד טיבי הוא דמות ממש אהודה על העולם החרדי. כי הוא ממש טוב לעולם התורה! יותר למשל מבנט שעשה לנו פעם בעיות בנושאי תקציבים, אבל אחמד טיבי יצא החוצה בחוק הגיוס וחוק המרכולים! ולכן מבחינתו, הציבור החרדי מעדיף את אחמד טיבי לממשלה מאשר את הימין הדתי, כי אנחנו עדיין בגלות, ולא צריכים להיות פה בכלל בארץ ישראל.

הזיה! אחמד טיבי שהעלה פוסט בפייסבוק עם תמונה של אבי המרצחים עראפת וכתב: ׳בליבינו תמיד׳. אחמד טיבי שאמר לא מזמן שאם הוא יהיה בממשלה ויבואו טילים מעזה ונצטרך להגיב, הוא יפיל את הממשלה שלנו, כלומר ׳לא ירשה לישראל להגיב חזרה על טילי הרג׳! אחמד טיבי שהילל גם שאהידים בעבר. כלומר, אחמד טיבי הוא ׳רוצח יהודים׳ בהתגלמות, גם אם הוא עוד לא עשה את זה בידיו לבד. עם כל הנחמדות והמצחיקות שלו, אסור לנו להתבלבל. הוא רוצה שיירו עלינו טילים, ואם אפשר שנמות מזה, יסתדר לו הכי טוב, חלילה.

לפני שעתיים למשל, ירדתי בבהלה מהמיטה ורצתי לחדר המוגן, בגלל ששמעתי אזעקה שעוררה אותי, והבנתי שמישהו שם רוצה להרוג אותי או את מישהו אחר מבני עמי, חלילה. לפני דקות מספר מצאתי את עצמי קופץ על המיטה כמו משוגע. היה מול הבית שלי ממש פיצוץ אדיר ומפחיד, בלי אזעקה. כל הבית צעק לי מענדי מענדי רד למטה! אני יושן בקומה למעלה, מול המרפסת והפרדס הפתוח, ובתקופה של טילים זה מצב מפחיד. (זו היתה נפילה בצומת גן יבנה, שהיא מול החלון שלי). לאחמד טיבי היה פחות אכפת אם טיל כזה יהרוג אותי או יהודי אחר, ח״ו. אבל זה לא מפריע לחרדים מסויימים לחבב ממש את אחמד טיבי, ולהלל אותו, כי יש לו הסכם דילים עם החרדים.

אחמד טיבי טוב לנו?? דואג לנו?? אלו דילים ששווה לו להסכים איתם כי החרדים גם יעזרו לו לממש כל מיני חוקים שטובים לו. מה אכפת לו אם החרדים לא יתגייסו או אם יהיה חוק מרכולים או לא, הוא הרי מרוויח מזה כי מחר החרדים ייצאו באיזו הצבעה שלא עושה לו טוב על הלב.

מחילה, אבל אני מתבייש כל כך שיש חרדים החושבים חשיבה הזויה כזו. החיים היקרים של אחינו בני ישראל עומדים לפני כל דבר אחר. האכפתיות העמוקה מעם ישראל עומדת לפני תקציב כזה או אחר, ולפני כל חוק של מרכול או קיוסק. האם אתה מעדיף חלילה שיהודים יירצחו פה מאשר אם המדינה לא תיתן לך מספיק כסף לישיבות? אותה מדינה שאתה תוך כדי בז לה ואומר שאנחנו בגלות ולא צריך אותה בכלל ?? אם אתה בגלות ולא צריך את מדינת ישראל, ואחמד טיבי כה אהוד וחביב עליך, למה אתה מבקש בכלל כל כך הרבה כסף ממדינת ישראל וכועס על כל מי שהפריע לך קצת לקבל את הכסף הזה??

אתה מבין למה אנשים מתרגזים לפעמים על התקציבים שאנחנו לוקחים? זה בדיוק בגלל זה. אינך מכיר במדינה כמעט, אתה טוען בתוקף שלמדינת ישראל אין שום משמעות בהסטוריה שלנו, אתה מהלל ומשבח את אחמד טיבי שאוהב רצח יהודים, כל זה בשעה שאתה מוציא מאות מליונים מהמדינה שהיא המממנת הגדולה של לימוד התורה בהסטוריה של עם ישראל, והיא בנויה הרבה על המיסים מאחינו בני ישראל שבנו בדם ליבם את המדינה הזאת.

איזו חשיבה הזויה. אבל תנו לי להגיד לכם משהו. אל תדמיינו לרגע שהדור החרדי הצעיר איתכם. ישבתי לפני כמה ימים באיזו גינה בבני ברק, ועברה לידי קבוצה של בחורים צעירים (בני 17-16) מישיבה קטנה פוניבז׳, והתפתחה שיחה ארוכה בינינו. דברנו על מוזיקה, דברנו על כמה נושאים מעניינים העומדים על הפרק, אפילו דברנו בלימוד מה שהם למדו בישיבה, ואז איכשהו הגיע התור של פוליטיקה ואמרתי להם שהצבעתי עוצמה יהודית. הם מיד ענו לי כולם: ברור, כולנו היינו בעד עוצמה יהודית, אם רק היינו בטוחים שהם יעברו לבד את אחוז החסימה.

אם כך נראה שיח אגבי עם תלמידים מפוניבז׳, אני יודע שהדור הבא איתנו.

מענדל ראטה הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד