נלחמים בתאונות הדרכים: פרוייקט "נוהגים לא לסמס" של חדשות 2 באינטרנט ועמותת "אור ירוק" הגיע לסיומו. אלפי גולשים הצטרפו במהלך החודש האחרון למאבק בשליחת הודעות במהלך נהיגה, ושלחו עשרות תמונות וקטעי וידאו בנושא.

מתוך הכרזות שהועלו לדף האוהדים בפייסבוק של "נוהגים לא לסמס", בחרו הגולשים על ידי הצבעה את התמונה המקורית ביותר לטעמם. תמונתו של הגולש בן לבנת, קיבלה את מספר ההצבעות הגבוה ביותר שעמד על 1,005, והוא הזוכה במכשיר אייפון, מתנת עמותת "אור ירוק".

נוהגים לא לסמס (צילום: חדשות 2)
גם אני נוהג לא לסמס | צילום: חדשות 2

מטרת הפרוייקט הייתה להגביר את המודעות לסיכון הרב הטמון בשליחת הודעות טקסט בזמן נהיגה. מחקרים רבים הוכיחו כי מדובר בפעולה אשר מעלה משמעותית את הסיכוי להיקלע לתאונת דרכים קטלנית.

מעלה משמעותית את הסיכון לתאונה

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי כתיבת הודעת טקסט בנהיגה, מעלה את הסיכוי לתאונה פי 20. עוד מסתבר כי 76% מהנהגים עושים שימוש בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה וכי 15% מהם קוראים או כותבים הודעות סמס בזמן נהיגה.

בן לבנת, הזוכה בתחרות נוהגים לא לסמס (צילום: חדשות 2)
הגולש הזוכה: בן לבנת | צילום: חדשות 2

מחקרים מראים כי במהלך כתיבת הודעת טקסט ממוצעת בזמן נסיעה של 100 קמ"ש, עובר הנהג כ-180 מטרים כאשר דעתו מוסחת והוא אינו מרוכז בנהיגה. עוד מסתבר כי אורך הזמן בו נהגים הסיטו את עיניהם מהדרך גדלה עד ל-400% יותר בזמן קבלה או שליחה של סמס.

רוצים לקבל מחדשות 2 עדכונים לפייסבוק?