בכירים בכחול לבן חושדים: עיתוי החיסול - אינו מקרי

גורמים במפלגה אמרו לחדשות 13 כי הם מייחסים חשיבות פוליטית לתזמון הסיכול הממוקד - למרות שראש השב"כ והרמטכ"ל גיבו את המבצע. מוקדם יותר טען ליברמן כי רה"מ מנע את חיסול הבכיר אשתקד

זמן צפייה: 01:50

החיסול ומתקפת הרקטות: בכירים בכחול לבן אמרו היום (שלישי) לחדשות 13 כי הם חושדים ש"עיתוי חיסול בכיר הג'יהאד האלסאמי בהאא אבו אל-עטא - אינו מקרי", ומייחסים לו חשיבות פוליטית. עם זאת, ראש השב"כ נדב ארגמן והרמטכ"ל אביב כוכבי מגבים את תזמון הסיכול הממוקד.

מוקדם יותר היום טען יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עיכב בשנה את חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי. "באמת הגיע הזמן להיפטר מאותו אבו אל-עטא ולשלוח אותו לעולם אחר", אמר בריאיון לאולפן וואלה. "אני סברתי עוד לפני שנה שהיה צורך להגיע לחיסול ממוקד של אותו מחבל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בצה"ל נערכים לירי כבד לישראל; "שליח האו"ם מנסה לבלום ההסלמה"

אלה הרשויות שהחליטו לא לקיים מחר לימודים; החלטה סופית – מחר

הזוגות שהיו אמורים להינשא הערב – וביטלו את האירוע בשל ההסלמה

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבה מיוחדת במליאה לזכר רבין
בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבה מיוחדת במליאה לזכר רבין | צילום: חדשות 13

"מי שמנע את זה לפני שנה, עמד על הרגליים האחוריות ומנע את הסיכול הממוקד היה ראש הממשלה ולא אחר", טען ליברמן. "אני סברתי עוד לפני שנה שהגיע זמנו, אז ראש הממשלה בכוח מנע את זה". יו"ר ישראל ביתנו סירב לפרט את שיקולי נתניהו לדחיית החיסול, והוסיף: "לא משנה מה הוא הסביר, אז הוא מנע. עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

קודם לכן הבהיר יו"ר כחול לבן בני גנץ  כי "לפעולה זו לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים", והוסיף כי "הדרג המדיני והביטחוני צריכים לעיתים לקבל הכרעות קשות, תוך הערכת המחיר שיהיה להן. כזו הייתה ההחלטה על המבצע הלילה עליה עודכנתי מבעוד מועד. מדובר בהחלטה נכונה מבצעית ומדינית".