בעקבות ההסלמה בדרום: גדל הסיכוי לממשלת אחדות • פרשנות

ההיתכנות לקואליציה רחבה אומנם השתפרה בשל המתיחות, אך היא לא הייתה גבוהה מלכתחילה. האפשרות לממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת מבחוץ - נראית רחוקה יותר. ההחלטה תתקבל כנראה ברגע האחרון

זמן צפייה: 03:40

מטחי הרקטות וההסלמה בדרום שהביא חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, אמנם מגדילה את הסיכוי לממשלת אחדות, אך הסיכוי לא היה גבוה מלכתחילה. מעבר לכך, הסיכויים נראים עוד יותר נמוכים לממשלה צרה שתתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת.

בתוך כך, יש מגעים לא רשמיים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ. בסופו של דבר, גנץ יהיה זה שיצטרך לקבל החלטה, משום שנתניהו לא יוותר על מתווה הנשיא ולא על הגוש - גם אם זו תהיה התוצאה שתביא לממשלת אחדות. ככל הנראה, ההחלטה תתקבל ברגע האחרון - כאשר יהיו חייבים לקבל אותה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההסלמה בדרום: בצה"ל נערכים לחידוש ירי כבד לעומק ישראל

הזוגות שהיו אמורים להינשא הערב – וביטלו את האירוע בשל ההסלמה

הרקטה פוגעת בכביש – רגע לאחר שמכונית עוברת • תיעוד

בני גנץ ובנימין נתניהו באזכרה לרב עובדיה יוסף בכנסת
בני גנץ ובנימין נתניהו באזכרה לרב עובדיה יוסף בכנסת | צילום: חדשות 13

אמש התחייבו שר הפנים אריה דרעי ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן התחייבו בפני  גנץ כי הם יערבו לכך שנתניהו יקיים את חלקו ברוטציה במקרה של ממשלת אחדות ויפנה את מקומו לאחר תקופת כהונתו, וכי אם לא יעשה זאת יפרשו מהממשלה. זאת במסגרת מתווה הנבצרות של נשיא המדינה ראובן ריבלין, לפיו נתניהו אמור לכהן ראשון, ולפנות את מקומו לגנץ לאחר תקופת זמן, או לצאת לנבצרות במקרה של הגשת כתב אישום.

קודם לכן, נאם ראש הממשלה בוועידת בני עקיבא ומקור ראשון, ותקף את הרעיון של ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות. בנאומו, פנה נתניהו לגנץ ואמר כי "הקמת ממשלה שתהיה תלויה באחמד טיבי ואיימן עודה - זו סטירת לחי ישירה בפרצופם של חיילי צה"ל".