כך נופצו חלונות עסקים, החשד - סכסוך על "פרוטקשן": במהלך הלילה (בין ראשון לשני) תועדה השחתה חמורה של 16 בתי עסק בראש פינה. לפי החשד, לא מדובר רק בוונדליזם: החשד המרכזי הוא שמדובר בפשע על רקע סכסוך גביית פרוטקשן (דמי חסות) מבעלי העסקים. ראש המועצה גינה את האירוע וקרא לציבור לא להירתע.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בתיעוד משעות הלילה, ממצלמה שהוצבה ליד אחת החנויות במתחם "חאן", נראים שלושה אלמונים רצים לעבר הכניסה - כשם אוחזים בפטישים גדולים. בתיעוד נראים האלמונים מנפצים את הזכוכיות ונמלטים עם חבריו מהמקום. לפי המשטרה, נגרם נזק ל-16 חנויות - ככל הנראה באותה השיטה. 

בתיעוד מהזירה שהגיע לידי החדשות 12 נראה הנזק שנגרם למתחם: עובדים רבים פינו הבוקר את הזכוכיות המנופצות. מהמשטרה נמסר כי ההשחתה בוצעה גם במתחם תחנת הדלק "פז" בעיר: "עם קבלת האירוע שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום והחלו באיסוף ממצאים וחקירת נסיבות האירוע". 

השחתה בבתי עסק בראש פינה
המשטרה פתחה בחקירת הוונדליזם

מוטי חטיאל, ראש מועצת ראש פינה, התייחס הבוקר לוונדליזם ואמר: "לא ניכנע לטרור הכלכלי". לדבריו, "אלמונים פגעו ופרעו בארבע עשר חנויות בשעה 2:30 לפנות בוקר. מדובר בטרור כלכלי שמטרתו לפגוע בכלכלת ראש פינה, בתיירות, ובביטחון האישי של התושבים". שתי חנויות נוספות, כאמור, הושחתו במתחם תחנת דלק בעיר.

השחתת חלונות בבתי עסק בראש פינה
השחתת החלונות בבתי עסק בראש פינה

עוד הוסיף ראש המועצה: "אני סומך על שוטרי תחנת ירדן שיפעלו בכל הדרכים וישימו את ידם על העבריינים. אני קורא לתושבים שלנו ולציבור הנופשים לבוא ולבלות".

השחתה בבתי עסק במתחם מרכז מסחרי בראש פינה
כך נראה הנזק במרכז המסחרי הבוקר