שתף קטע נבחר

מכבי תל אביב ברבע גמר גביע המדינה

האנטר ו-וולטרס הובילו את הצהובים ל-76:97 קל על הפועל אילת בגביע, כספי לא שיחק בשל רגישות בברך. החבורה של ספרופולוס רשמה ניצחון עשירי ברציפות. ראשל"צ ונס ציונה עלו

מכבי תל אביב, ללא עומרי כספי שנעדר בשל רגישות בברך, המשיכה את התקופה טובה עם ניצחון עשירי ברציפות בכל המסגרות ועלייה לרבע גמר גביע המדינה עם 76:97 על הפועל אילת בחוץ בשמינית. הצהובים התחילו ברגל ימין שבוע עמוס: עוד יומיים הם פוגשים את הפועל באר שבע בליגה ובחמישי את באסקוניה בחוץ ביורוליג.

 

אותלו האנטר (17 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), נייט וולטרס (16 נקודות) וג'ייק כהן (15) הצטיינו, גם טיילר דורסי (13) ודני אבדיה היו טובים (12 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים). אילת קיבלה תפוקה נאה מהישראלים: יהונתן שולדרבראנד ורפי מנקו קלעו 17 כל אחד, אבל זה לא מספיק מול מכבי של השנה.

 

סקוטי ווילבקין  (צילום: יאיר שגיא)
סקוטי ווילבקין (צילום: יאיר שגיא)

דני אבדיה (צילום: יאיר שגיא)
דני אבדיה(צילום: יאיר שגיא)

 

יתר הקלעים במכבי: סקוטי ווילבקין 12, טייריק בלאק 9, יובל זוסמן 3. יתר הקלעים באילת: קיוון דבנפורט 16, אבי בן שימול ולארי גורדון 5 כל אחד, זיו בן צבי 3, אריק תומפסון 2.

  

מהלך המשחק

מכבי עלתה ל-0:7 אחרי סלים של וולטרס וכהן, אילת השוותה וגרמה לספרופולוס לקחת פסק זמן. הצהובים רצו 0:8 עם יכולת טובה של ווילבקין וכהן - 7:15 ומשם המשיכה לשלוט במשחק. הרבע הראשון נגמר ב-17:23 למכבי ת"א.  

 

הצהובים שמרו על היתרון בפתיחת הרבע שני אחרי שאותלו האנטר עלה מהספסל וסיפק נקודות מתחת לסל, בצד השני לארי גורדון השאיר את אילת צמודה - 30:36 למכבי ת"א. דורסי חטף וקלע ליי-אפ אבל קיוון דבנפורט הגיב עם שלשה - 35:40 למכבי ת"א בהפסקה.

 

נייט וולטרס  (צילום: יאיר שגיא)
נייט וולטרס (צילום: יאיר שגיא)

ג'ייק כהן (צילום: יאיר שגיא)
ג'ייק כהן(צילום: יאיר שגיא)

 

וולטרס התחיל חד את הרבע השלישי וקלע ארבע רצופות, אבל ביצע עבירה לשלוש על טרל - 40:44 למכבי תל אביב. תומפסון סחט עבירת תוקף מבלאק ובן שימול צימק עוד יותר. האנטר חטף גג אדיר מתומפסון אבל תיקן בהתקפה הבאה - 45:49 לצהובים. האנטר הטביע אחרי החטאה של דורסי והעלה ל-47:54. שלשה של ווילבקין מהפינה הקפיצה לדו-ספרתי - 52:63 למכבי בסוף הרבע השלישי.

 

דורסי פתח טוב את הרבע הרביעי עם שלשה ואסיסט לדאנק של האנטר - 54:70 למכבי ת"א, פסק זמן של אלפסי. אבדיה צלף שלשה מהפינה ו-ווילבקין אחת נוספת ממרחק אדיר - 59:76. אילת נשברה ומכבי טיילה ל-76:97 בסיום ולשלב הבא בגביע.

 

ראשל"צ ונס ציונה גם עלו

הכתומים הזיעו מול אליצור יבנה מהליגה הלאומית אבל הצליחו לנצח לבסוף 80:82. 11 שניות לסיום אפיק ניסים (6 נקודות) עלה לשלשה אך נחסם על ידי פרדריק בורדיון, החבורה של גיא גודס ניצלה מהפסד מביך.

 

 

דריל מונרו ונעם דוברת הובילו את המנצחת עם 15 נקודות כל אחד, עוז בלייזר וג'ונתן וויליאמס הוסיפו 11 כל אחד. ליבנה, 22 נקודות של דניאל מולינגס ו-19 של אלעד הופמן לא הספיקו.

 

ג'ונתן וויליאמס מטביע (צילום: טל שחר)
ג'ונתן וויליאמס (צילום: טל שחר)

 

בקרב בין שתי קבוצות מליגת העל, עירוני נס ציונה ניצחה את מכבי אשדוד 69:81. הסנטר ג'ף וויטי נתן משחק ענק עם 23 נקודות באחוזים מצוינים, 15 ריבאונדים ו-6 חסימות - והגיע למדד מרשים של 39. ג'רמי הולוול ודקוואן קוק סייעו לו עם 14 נקודות כל אחד.

 

סטו דגלאס ואלכס צ'וברביץ' היו הקלעים המובילים של המפסידה עם 15 נקודות כל אחד, עודד ברנדווין רשם 11. ליאור אליהו קלע רק 5 נקודות אבל לקח 12 ריבאונדים וחילק 8 אסיסטים לצד 4 איבודים.

 


פורסם לראשונה 10/11/2019 17:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
טיילר דורסי
צילום: עוז מועלם
מומלצים