מנהיג החות'ים במסר מאיים לישראל

עבד אל-מלכ אל-חות'י, מנהיג המורדים בתימן שנתמכים על ידי איראן, אמר כי "העם התימני לא יהסס להכריז על ג'יהאד נגד ישראל"

אל-מלכ אל-חות'י // צילום מתוך טלוויזיית "אל-מסירה" , צילום: אל-מלכ אל-חות'י // צילום מתוך טלוויזיית "אל-מסירה"

מנהיג החות'ים בתימן, עבד אל-מלכ אל-חות'י נשא היום (שבת) נאום ששודר בכלי התקשורת המזוהים עם המיליציה הפרו איראנית. הנאום שודר לרגל מוולד א-נבי, החג המציין את יום הולדתו של הנביא מוחמד, ואל-חות'י ניצל אותו גם על מנת לאיים על ישראל, בעיקר על רקע דבריו של ראש הממשלה נתניהו בעניין הטילים שהציבה איראן בתימן על מנת לפגוע בישראל.

אל-חות'י התייחס ישירות לנתניהו וציין את "הצהרותיהם החוזרות והנשנות של פושעי המלחמה הציוניים, ובראשם הפושע היהודי נתניהו, שדיבר על תימן כאיום לישראל, ושואף לקשור זאת לאיראן".

תיעוד: המתקפה של החות'ים על מתקני הנפט בסעודיה

בהקשר זה אמר: "אנו מדגישים שעמדתנו העוינת את ישראל כישות חומסת היא עמדה יסודית, אנושית ומחויבת על פי הדת", אמר אל-חות'י, והבהיר כי "העם התימני לא יהסס להכריז על ג'יהאד נגד ישראל". זאת, במקרה שישראל תנקוט ב"מעשה טיפשי" בתימן. אל-חות'י הצהיר שהעם התימני לעולם לא ייסוג מעמדתו בסוגיות האומה האסלאמית, ובמרכזן הסוגיה הפלשתינית, ההתייחסות לישראל כאויבת האסלאם וההתנגדות לאמריקנים. 

ביחס להפגנות בעיראק ובלבנון אמר מנהיג המיליציה התימנית: "העמים הערביים צריכים לנקוט במשנה זהירות ולשתף פעולה בבעיותיהם, כדי שלא תהיה פרצה לאויבים כמו בעיראק ובלבנון". מנהיג החות'ים טען גם כי "ארצות הברית וישראל שמחות לנוכח מה שקורה בלבנון, מה שחושף את עמדתם ותפקידם באירועים אלה". 

לאחרונה נודע כי איראן הציבה בתימן טילים מדויקים שמסוגלים לפגוע בישראל. על פי הדיווחים, הטילים יכולים לפגוע במטרות בישראל בטווח דיוק של 5 עד 10 מטרים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר