מהמעצר עד לחתימת הסכם עד מדינה: המסע שעבר ניר חפץ

השבועות שבילה מי שהיה יד ימינו של נתניהו בתא המעצר עלו בימים האחרונים לדיון מחודש, בשל טענות על תנאים מחפירים ולחצים שהופעלו עליו בתקופה זו - שבסופה הסכים להעיד נגד ראש הממשלה

זמן צפייה: 05:09

ניר חפץ, מי שהיה בעמדת כוח מהחזקות במדינה נעצר, הובא כאחרון העבריינים להארכות המעצר המתוקשרות ולתא מאסר עם שמיכה עם פשפשים. כשבועיים לאחר מכן הוא חתם על הסכם עד מדינה. מה שקרה בשבועיים האלו עולה בימים האחרונים לדיון מחודש כאשר נחשפו פרטים נוספים על תנאי מעצרו ועל הלחץ לכאורה שהופעל עליו בזמן שנחקר.

ב-18 בפב' 2018 ניר חפץ נעצר אחרי תקופה שהוא תחת מעקב המשטרה. מי שהיה היועץ של בני משפחת נתניהו, בזמנו עורך העיתון ידיעות אחרונות היועץ של נוחי דנקנר, איש רב עוצמה. חפץ, שצבר אוייבים רבים בקרב העיתונאים, הובא לאולם המעצרים וחווה השפלה קשה מאוד. בשלב הזה, לפני שהפך עד מדינה נגד נתניהו, היו לא מעט מאושרים ממעצרו. מיד בחקירה הראשונה חפץ סיפר לחוקרים על מצבו הבריאותי, אך חוקרי המשטרה לא התרשמו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פרשת חפץ: האישה שהובאה לעדות מתכננת לתבוע את אוחנה והמדינה

לאחר נאומו של אוחנה: ניר חפץ צפוי להגיש נגדו תביעה אזרחית

הווטסאפ של חפץ: כך פעל להשפיע על פרסומים ומינויים בתקשורת

ניר חפץ
ניר חפץ | צילום: ללא קרדיט

יום לאחר המעצר הם איימו על חפץ שירסקו אותו כלכלית ויחלטו את נכסיו. יומיים אחרי שנעצר, החוקר יניב פלד מאמת את חפץ עם הדעות ששלח לשאול אלוביץ', ובהן בקשות לציין את סיפור ההטרדה המינית של מני נפתלי, ואת הדרך החמה שבה התקבלו בני הזוג נתניהו במימונה ביבנה. חפץ מתחנן ללא הרף בפני החוקר לקבל סוג של טיפול בגירודים, אך החוקר פחות מתעניין במצבו הבריאותי. חוקר נוסף מאיים על חפת ואומר לו כי שיטות העבודה של להב 443 דומות לשיטות העבודה של השב"כ: "אנחנו יודעים את כל הסודות שלך".

החוקרים מאיימים על חפץ שיטילו עליו פצצה, ויום לאחר מכן הם מקיימים את איומם. רק השבוע ביקשו בפרקליטות צו איסור פרסום לגבי אותו אירוע. השר אוחנה על במת הכנסת, הפר אותו וזכה לביקורות קשות. למחרת, 22 לפברואר, חפץ שוב מתלונן על העקיצות על לילה ללא שינה בתא, כך גם בימים הבאים. הוא הועבר לתא בהשגחה. חפץ שבור. המעצר, התנאים, הפצצה, החרדות. הוא נכנס לחדר החקירות שם הוא פורץ בבכי. באותו יום הוא מדבר שוב על תנאי המעצר הקשים, חוסר השינה ועוד. ב-1 למארס חפץ מבקש לאפשר לו להיפגש עם עורך הדין אילן סופר שמייצג עדי מדינה. ב-4 חפץ שוחרר לביתו, ולמחרת חתם על הסכם עד המדינה.