פרסום ראשון: הימין החדש מתאחד לסיעה משותפת עם הליכוד, ונפתלי בנט ימונה לשר הביטחון. המינוי הוא לתקופת ממשלת המעבר בלבד, ואיילת שקד לא תקבל מינוי בממשלה במסגרת האיחוד - זאת לאחר שהשניים הסכימו כי עדיף שהימין החדש יקבל את תיק הביטחון, ולא שני תיקים זוטרים אחרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

מהליכוד נמסר כי השניים "נפגשו הבוקר במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה הציע לבנט למנותו לשר ביטחון, ונפתלי בנט קיבל את ההצעה. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. בנט הסכים שבמידה ותוקם ממשלה חדשה, כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון".

איילת שקד (צילום: Photo by Roy AlimaFlash90)
שקד. ויתרה על מינוי | צילום: Photo by Roy AlimaFlash90

עוד נמסר מהמפלגה: "מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22 (לפי המודל של הליכוד-ישראל ביתנו בכנסת ה-19) ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית".

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה, נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל - אבל כרגיל אצל נתניהו, המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכל. כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל, וממשלת אחדות בפרט".

מוקדם יותר היום אישר ראש הממשלה נתניהו לשר דרעי לקדם את היוזמה לבחירות ישירות. כיום מסתמן שיש למהלך רוב בכנסת, שכן ליברמן תומך במהלך באופן עקרוני .את הרעיון העלה לראשונה דרעי מוקדם יותר השבוע, כשהציע לקדם חוק לבחירה ישירה בין נתניהו לגנץ ובכך לפתור את הקיפאון במשא והמתן להרכבת הממשלה. ההצעה קיבלה חיזוק מאיילת שקד, שטענה שבמערכת הפוליטית כבר החלו לקדם את החוק. 

גנץ בהרמת כוסית לראש השנה (צילום: החדשות12)
גנץ. "הליכוד לא מעוניינים בהסכם" | צילום: החדשות12

במקביל, המועמד לראשות הממשלה בני גנץ הטיח היום בליכוד כי הם אינם מעוניינים בהסכם להקמת ממשלה. "מי שלא מוכן לוותר על הבלוק המסנדל והמחשק - לא מעוניין באמת להקים ממשלה", כתב בפוסט בפייסבוק. "כנראה שיו"ר הליכוד נתניהו, החליט לגרור את ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית", טען גנץ והמשיך לתקוף את יו"ר הליכוד: "זה אסון למדינה ואיני מבין איך נתניהו, שמבין את ההשלכות החמורות של מהלך כזה, מסוגל לעשות זאת".