גנץ: בוחנים חלופות להקמת ממשלה אם המו"מ מול הליכוד לא יבשיל

יו"ר כחול לבן התייחס לפלונטר הפוליטי, טען כי בליכוד לא רוצים בהסכם וכתב שחלה התקדמות במשא ומתן עם ישראל ביתנו והעבודה-גשר. נתניהו: "גנץ משתמש בכל תירוץ כדי שלא להקים ממשלת אחדות"

זמן צפייה: 00:47

הפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שישי) לקשיים בהקמת קואליציה וכתב כי "המשימה הראשית הייתה ונותרה - הקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית. במקביל, אנו בוחנים חלופות נוספות להקמת ממשלה אם המשא ומתן מול הליכוד לא יבשיל".

גנץ תקף את התנהלות הליכוד: "צוותי המשא ומתן שלנו נפגשו מספר פעמים עם הצוותים שלהם, אני באופן אישי נועדתי עם נתניהו פעמיים. לצערי הרב, אני חושש שבליכוד לא מעוניינים להגיע להסכם אמיתי כפי שמתחייב מתוצאות הבחירות".

לעוד כתבות בנושא:

שבועיים לתום המנדט של גנץ: הליכוד וכחול לבן נפגשו פעם נוספת

בחירות ישירות בין נתניהו לגנץ לא יפתרו את הפלונטר • פרשנות

שקד: נתמוך בבחירה ישירה בין רה"מ לגנץ; הליכוד: החוק לא מקודם

יור כחול לבן בני גנץ בכנס פעילים
יו''ר כחול לבן בני גנץ בכנס פעילים | צילום: חדשות 13

"המשמעות של ממשלת אחדות היא לא ממשלת הבלוק עם כחול לבן", המשיך גנץ. "אלא, ממשלה שמורכבת משתי המפלגות הגדולות שנבחרו על ידי הציבור להוביל את המדינה, ואליהן יצטרפו מפלגות נוספות על פי קווי היסוד שיקבעו בין כחול לבן לליכוד".

יו"ר כחול לבן האשים את נתניהו כי הוא דוחף לסבב נוסף של בחירות. "מי שלא מוכן לוותר על הבלוק המסנדל והמחשק, ולא מוכן לדון לעומק בקווי יסוד של הממשלה העתידית – לא מעוניין באמת להקים ממשלה", כתב גנץ. "כנראה שיו"ר הליכוד נתניהו, החליט לגרור את ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. זה אסון למדינה ואיני מבין איך נתניהו, שמבין את ההשלכות החמורות של מהלך כזה, מסוגל לעשות זאת".

בני גנץ, בנימין נתניהו
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

גנץ הוסיף כי השבוע חלה התקדמות במשא ומתן עם ישראל ביתנו והעבודה-גשר. "התקדמנו בלא מעט סוגיות", כתב יו"ר כחול לבן. "בשבוע הבא נמשיך במאמצים".

הליכוד ונתניהו הגיבו לדברי יו"ר כחול לבן ומסרו כי "גנץ משתמש בכל תירוץ כדי שלא להקים את הממשלה שאזרחי ישראל רוצים: ממשלת אחדות לאומית. בעוד הליכוד הסכימה לוויתורים רבים כדי להקים ממשלה, גנץ עוד לא מוכן לדון במתווה הנשיא. גנץ גורר את ישראל לבחירות מיותרות בזמן שישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה מול איראן שמסכנת את קיומנו".

בני גנץ ובנימין נתניהו באזכרה לרב עובדיה יוסף בכנסת
בני גנץ ובנימין נתניהו באזכרה לרב עובדיה יוסף בכנסת | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום רביעי נפגש צוות המשא ומתן של כחול לבן עם זה של הליכוד בכפר המכביה. זו הייתה הפגישה השלישית בין המפלגות. בסוף המפגש מסרו שתי המפלגות: "הפגישה התקיימה באווירה טובה, רצינית ועניינית. הפערים הגדולים בין המפלגות נותרו בעינם. פגישת המשך צפויה להתקיים כבר בימים הקרובים".

יו"ר צוות המו"מ מטעם גוש הימין, השר יריב לוין, אמר בפתח פגישת הצוותים: "אנו מקווים שנשמע היום מכחול לבן שהם מקבלים את מתווה הנשיא ואת ההחלטה העקרונית שהם בכלל מוכנים ללכת לממשלת אחדות. מתקבל הרושם שלפחות חלק מהמרכיבים, בראשם יאיר לפיד, פשוט לא מעוניינים שתקום כאן ממשלה, וכפועל יוצא גם הישיבות עד עכשיו היו עקרות לחלוטין".

השר זאב אלקין, אמר בפתח הפגישה: "אנחנו עם ניסיון רב של משאים ומתנים קואליציוניים, ואני חייב להגיד שמשא ומתן כזה עוד לא פגשתי, כשאנחנו מוזמנים בערך פעם בשבוע. אני מאוד מקווה שבסופו של דבר נפלה הכרעה בכחול לבן וישנה הבנה שממשלת אחדות היא הפתרון היחיד למצב הפוליטי הקיים".