ענקית הטכנולוגיה החינוכית chegg, שהתמקדה עד היום בעיקר בשוק האמריקאי, מבטיחה לראשונה להיכנס גם לישראל. החברה, שהיא אחד המותגים המוכרים ביותר בקרב סטודנטים בארה"ב, מנסה ליצור מעטפת שלמה המלווה את הסטודנט לכל אורך לימודיו - מההחלטה היכן ללמוד ואיך לממן את הלימודים ועד שיעורי עזר במגוון רחב ביותר של נושאים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עד כה, לאורך 14 שנות פעילותיה, לא השיגה צ'אג דריסת רגל משמעותית בשוק הישראלי. הסיבה העיקרית לכך עד עכשיו הייתה מחסום השפה, שהקשה על ייצור קשת רחבה של חומרי לימוד והיקף גדול מספיק של מומחים שיוכלו לייעץ בכל שאלה.

איך זה עובד?

בחברה יש מספר מודלים כשהעיקרי הוא תשלום סכום קבוע עבור מינוי לשירותים של החברה. הסטודנטים בארה"ב משלמים 15 דולר בחודש, מקבלים גישה לכל השירותים וצ'אט עם מומחה בו הם יכולים לשאול עד 20 שאלות בחודש בכל רגע שיבחרו, גם בסופי השבוע ובאמצע הלילה, כשהמרצים במוסד אקדמי לא נותנים מענה.

בנוסף, השירות כולל גם גישה בלתי מוגבלת למאגר שאלות ותשובות, לספרי לימוד, כלים לכתיבת עבודות וכרטיסיות לשינון חומר. צ'אג גם פרצה דרך בתחום השכרת ספרי הלימוד הדיגיטליים בארה"ב ומאפשרת לעשות מינוי לספרי לימוד במקום לקנות חדשים.

ענקית הטכנולוגיה החינוכית האמריקאית צ'אג מגיעה ליש (צילום: Christine and Steve Tan, D-MARS, המרכז הישראלי למשימות אנלוגיות במאדים)
ענקית הטכנולוגיה החינוכית האמריקאית צ'אג | צילום: Christine and Steve Tan, D-MARS, המרכז הישראלי למשימות אנלוגיות במאדים

"בתחילת שנת הלימודים הבאה כבר נראה מגוון רחב של חומרי לימוד בעברית ומומחים שזמינים תוך דקות, 24/7 לענות על שאלות הסטודנטים", מצהיר צביקה קליינמן, מנהל מחלקת ניהול מוצר בצ'אג. "באופן אבסורדי זיהינו 90% צמיחה משנה לשנה מחוץ לארה"ב, בלי שנשקיע דולר, אז לפני שנה התחלנו להשקיע גם שם. היום יש באפליקציה שלנו כבר אלפי כרטיסיות לימוד בעברית ועשרות מומחים. כדי להגיע לשירות כמו בארה"ב נגדיל משמעותית את היקף החומר הלימודי ומספר המומחים הישראלית שיצטרך להגיע למאות", הוסיף.

"מדובר בחינוך און-דימנד כמו נטפליקס או ספוטיפיי", מסביר קליינמן, "מאות שנים לא הייתה מהפכה בחינוך אבל אוכלוסיית הסטודנטים השתנתה - היום הגיל הממוצע הוא 25 ו-40% עובדים תוך כדי התואר. אנחנו רואים שהם נכנסים ולומדים בעיקר בלילות ובסופי השבוע לבחינות", סיפר קליינמן שהוסיף כי החברה פועלת כרגע במטרה לשנות את אופי החינוך עצמו – "ולהתמקד יותר ברכישת מיומנות".

החזון של ענקית הטכנולוגיה, שמפעילה מרכז פיתוח ברחובות ממש לא מסתיים כאן בישראל, כפי שמתאר קליינמן: "אנחנו רוצים ליצור אפיק לימודי חדש של רכישת מיומנויות כבסיס לתואר. אפיק נוסף שנכנס אליו הוא השתלמויות למבוגרים הנמצאים בתעשייה לאורך כל החיים והמוטיב השלישי הוא להמשיך בלוקליזציה ובפרסונליזציה - להגיע לכל מקום ולהתאים את השירותים שאנחנו מציעים לכל אדם".