מתכוננים לבחירות?

הצעת חוק חדשה וחסכונית: "יום בחירות ללא יום שבתון"

הצעת חוק חדשה עלולה להביא לשינוי מהותי ביום הבחירות במקרה ויתרחשו בחירות נוספות, אז לא יוכרז היום כיום שבתון כנהוג במערכת בחירות, זאת בשל ההפסד הכלכלי האדיר למשק (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעוד בכחול לבן מנסים בינתיים לא בהצלחה גדולה מידי להקים ממשלה עם תוצאות הבחירות השניות בתוך שנה, יש כבר מי שחושב על בחירות נוספות שייתכן ויוכרזו בקרוב במידה וגנץ ייכשל במשימה שנועדה לכישלון מראש.

הצעת חוק חדשה עלולה להביא לשינוי מהותי ביום הבחירות במקרה ויתרחשו בחירות נוספות, אז לא יוכרז היום כיום שבתון כנהוג במערכת בחירות, זאת בשל ההפסד הכלכלי האדיר למשק ובעיקר למעסיקים. כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

מדובר בהצעת חוק ממשלתית שמביא משרד הכלכלה. הצעת החוק קובעת כי במידה שבו הבחירות לכנסת הוקדמו, ונערכות בטווח של פחות משנתיים מהבחירות הקודמות, הבחירות לא יוכרזו כיום שבתון.

הצעת החוק נמצאת בימים אלו בבחינה של משרד המשפטים. ובשנה זו במידה והבחירות יוקדמו, יועבר עד אז החוק שעשוי לחסוך כ-2.5 מיליארד שקלים.

מי שמפסיד מיום השבתון אלו המעסיקים שמשלמים לעובדים שכר של 200 אחוז ביום כזה. מדובר ביום שלא נגרע מכמות ימי החופשה השנתית.

במידה ויתרחשו בחירות נוספות, הרי שמדובר במערכת בחירות רביעית בתוך שנה בלבד ביחד עם זו המוניציפאלית אם כי בה אין יום שבתון, כך שמדובר בחוק מתבקש, שבמידה ויעבור יקל רבות על המעסיקים, ועל המשק הישראלי בכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר