מהחקירה עולה: כמה מהחיילים החשודים שהכו בדואים דרכו את נשקם

מקורבים למפקד הכיתה שניהל את האירוע מסרו כי כשנשאל בחקירתו במצ"ח על אופן פעולתו - ענה המפקד: "זה מה שמצופה מלוחם בצה"ל לעשות". עוד עלה בחקירה כי כמה מהלוחמים הכניסו כדור לקנה הרובה

זמן צפייה: 00:23

פרטים חדשים בפרשת תקיפת הצעירים הבדואים בידי לוחמי גדוד נצח יהודה: כמה מהחיילים החשודים בתקיפת צעירים ממוצא בדואי בתחנת דלק בדרום דרכו את נשקם באירוע והכניסו כדור לקנה הרובה – כך עלה בחקירת מצ"ח. בנוסף, דובר צה"ל מסר אתמול (חמישי) כי לפי חומר הראיות, החיילים הם הראשונים שנקטו באלימות.

מקורבים למפקד הכיתה שניהל את האירוע סיפרו כי הוא נשאל במהלך חקירתו במצ"ח "למה פעלת כפי שפעלת", והוא ענה: "זה מה שמצופה מלוחם בצה"ל לעשות". לטענת המפקד, כוונת החוקר הייתה שהיה עליו לעזוב את המקום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"המקור": מדובב משטרתי בכיר חושף מה באמת קורה בחדרי החקירות

לאחר נאומו של אוחנה: ניר חפץ צפוי להגיש נגדו תביעה אזרחית

בעקבות תחקיר חדשות 13: המשטרה פתחה בחקירה נגד הרב ברלנד

חיילי נצח יהודה המואשמים שהכו בדואים בבית המשפט הצבאי
חיילי נצח יהודה המואשמים שהכו בדואים בבית המשפט הצבאי | צילום: חדשות 13

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "מעצרם של שמונת החיילים הוארך עד לשבוע הבא, בהסכמתם. חלק מהחיילים צפויים להודות בכתב אישום שיוגש נגדם כחלק מהסדר טיעון. כפי שעולה מהחלטות המעצר של בית הדין הצבאי. הראיות שנאספו בחקירת מצ"ח מבססות היטב את החשדות".

דובר צה"ל הוסיף: "החקירה נוהלה בצורה מקצועית ונבדקו במסגרתה כלל הטענות, לא נמצא בסיס ראייתי לחקירה באזהרה של מעורבים נוספים".

כזכור, אתמול הגיעו שלושה מהחשודים לעסקאות טיעון ראשונות בפרשה עם הפרקליטות הצבאית, במסגרתן הם יודו בעבירת תקיפה, ירצו 50 ימי מאסר ויורדו בדרגה. חמשת הלוחמים הנוספים שחשודים במעורבות בפרשה ממשיכים במגעים מול התביעה.

תחילת הפרשה לפני כשלושה שבועות, אז עוכבו לחקירה 17 חיילים מהגדוד בחטיבת כפיר, ו-14 מהם נעצרו במצ"ח בחשד לתקיפה בצוותא, איומים ושימוש לא חוקי בנשק. לפי החשד, שבוע לפני מעצרם עצרו החיילים בתחנת דלק, שם התפתח עימות מילולי עם קבוצת הצעירים הבדואים שעד מהרה הידרדר לקטטה פיזית.

בתיעוד ממצלמת האבטחה ניתן לראות את שתי הקבוצות מתעמתות, ואת אחד החיילים מתקרב לאחד הצעירים – ודוחף אותו. בהמשך, חברים בשתי הקבוצות דחפו זה את זה. לטענת מפקד קבוצת החיילים, הצעיר אותו דחף איים כי ידקור אותו. מנגד, טוענים הצעירים כי החיילים קיללו והיכו אותם. הצעירים צילמו את התקרית והגישו תלונה במשטרה, שהועברה לידי מצ"ח.

החיילים מנצח יהודה בבית המשפט הצבאי ביפו.
החיילים מנצח יהודה בבית המשפט הצבאי ביפו. | צילום: חדשות 13

מהסנגוריה הצבאית נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מצער, אשר תחילתו בחילופי דברים בין קבוצת בני מיעוטים שנכחה במקום לבין שני חיילים. כאשר החיילים שנותרו באוטובוס הבחינו בכך שהופעלה אלימות כלפי חבריהם הם ירדו מן האוטובוס על מנת לחדול את האלימות. במהלך האירוע חשו החיילים בסכנת חיים ממשית ואף חששו כי בני המיעוטים נושאים עימם נשק, ולפיכך פעלו על מנת להגן על עצמם".

עורך הדין של המ"כ איתמר בן גביר אמר הבוקר: "שוב מדובר בהפקרת לוחמים. המ"כ עשה מה שמצופה ממנו והגן על עצמו ועל חייל. אם היה בורח הרי שזו הייתה רשלנות והפקרות אך כנראה שצה"ל מעדיף חיילים מתים מאשר חיילים שמבצעים את תפקידם". לטענתו, "מדובר בשערורייה. רק בישראל ברירת המחדל זה לעצור חיילים ולהאמין לפורעים שביקשו לפגוע בהם במקום לתת גב ללוחמים שביצעו את תפקידם".