"אני מתגעגע אליה": בנה של העובדת הזרה שנעצרה בריאיון מהמחבוא

בשיחה עם חדשות 13 שחזר מ' בן ה-11 את הרגע שבו נודע לו על מעצרה של אימו, וסיפר על התחושות הקשות - וגם על ההתגייסות של חבריו נגד ניסיון הגירוש. "החברים שלי עוזרים כדי שאהיה יותר שמח"

זמן צפייה: 02:03

אימו של מ' בן ה-11, מהגרת זרה מהודו, נעצרה אתמול (חמישי) לקראת גירוש. בשיחה עם חדשות 13 ממקום מחבואו, סיפר מ' על הרגע שבו שמע על דבר מעצרה של אימו. "בבוקר, כשהלכתי לבית הספר, שמעתי מאימא של חברה שלי שתפסו את אימא שלי", שחזר. "בכיתי, אמרתי למורה שלי והיא עזרה לי, וחברים שלי עזרו".

הסיפור של מ' פורסם במהירות בבית הספר, ובשעה 13:30 הגיעו הורים, תלמידים וילדים מבתי ספר אחרים כדי לתמוך ב-מ', ולהפגין נגד המעצר של אימו ושל שתי משפחות נוספות שנעצרו יחד איתה. "אנחנו בעיקר רוצים להשמיע את הקול של הקהילה שעוטפת את הילד", הסבירה תמר, אימא לילד בכיתה ו', "וכמובן לעזור להם להתאחד".

עוד בחדשות 13:

שיחות מנכ"ל וואלה עם הזוג אלוביץ': כך פעלו עבור משפחת נתניהו

"סופר יין": הישראלים מהגליל שהפכו את המשקה למזון-על בריאותי

"מכירה סודית": איפה מוצאים את הסיילים ששוברים את השוק?

Sgaohh
הפגנה בבית הספר גבריאלי בת''א נגד גירוש העובדים הזרים

מיד לאחר ההפגנה נלקח מ' לביתו של אחד החברים, אך לא הצליח במשך היום לשוחח עם אימו. "אם הייתי מדבר איתה הייתי אומר לה שאני מתגעגע אליה, שלא תפחד ואנחנו ננצח". על תחושותיו במהלך היום סיפר: "אני עצוב, אבל החברים שלי עוזרים לי שאני לא אבכה ושאני אהיה יותר שמח".

אימו של מ' נמצאת בארץ כבר מ-2004, ומ-2011 נחשבת שוהה בלתי חוקית. אמש הוחלט לשחרר אותה בערבות בותנאים מגבילים, כפוף להליך הגירוש.

הפגנה מחוץ לכלא גבעון
הפגנה מחוץ לכלא גבעון | צילום: UCI

בתחילת השבוע, בית הדין לעררים הורה לרשות האוכלוסין וההגירה לבחון מחדש את החלטתה לגרש את העובדות הזרות מאורין מריאנו, ובנה ראלף הראל בן ה-10, ואת ברלי אנטיגו ובתה גנה בת ה-13. הדיין מיכאל זילברשמיד החזיר את תיקיהם לרשות, והורה לקיים שימוע לקטינים בטרם ההכרעה בעניינם.

רשות האוכלוסין וההגירה מסרה בתגובה: "החלטת הדיין מדגישה את העובדה כי התנאים המגבילים שנקבעו על ידו ביום שישי האחרון יישארו כפי שהם. עם זאת, הבהיר כי צווי ההרחקה כפי שניתנו דורשים תיקון והחזיר את הנושא לרשות לצורך קבלת החלטה מחודשת".