ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לייבל'ה בנתב"ג

העיתונאי שאיבד את הטלפון וזה ששכח ארנק

כמידי שבוע לייבל'ה לא נח ולא שקט עד שהגיע לסיפורים הלוהטים ביותר, אלו שבאמת עשו את השבוע החולף • מיהו הרב שנצפה רוכש חנוכיות זולות? להיכן טס המקורב של בנט? מיהו הדובר שוויתר על מקום חתונת בתו לאחר טעות באולם? ומהי ההוכחה החותכת לכך שראש העיר עבר ניתוח לקיצור קיבה? מיהו הח"כ שסינדק בציריך? היכן ראה לייבל'ה את דרעי, שוינגר ולייזר רואכברגר? ויש לנו גם פינת מזל טובים מורחבת עבורכם. אז קדימה בואו נתחיל

העיתונאי שאיבד את הטלפון וזה ששכח ארנק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים
שבוע עמוס בטירוף עבר על לייבל'ה. כבר תקופה ארוכה שלייבל'ה לא אכל טונה עקב הפרשה המפורסמת בארומה אך השבוע חטף דום לב לאחר ששמע שמעדני מיקי קרסו. לייבל'ה שהיה מזהה את מיקי ממרחקים, הן בזכות הקופסה הסגולה והן בזכות הריח שזה השאיר בסעודה שלישית, לא ידע את נפשו, בפרט שלכל זה מצטרפת הסגירה הידועה של סופר דרינק ז"ל. 
 
ככלל, לייבל'ה אוכל דברים סותרים שאין להם שום קשר זה לזה, אך כל ימיו של לייבל'ה הוא מתנזר מאכילה של תענוג, וגם אם קשה עליו המלאכה, הוא מתגבר כארי ומקיים רצון השם. בעיות הטונה ומעדני מיקי הן בעיניו של לייבל'ה כמו סייעתא דשמיא מיוחדת להתגבר על תאוות האכילה, וכפי שאמרו חז"ל: פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם.
 
אך כל אלו נותנים ללייבל'ה תאבון והשבוע הוא ממשיך לעקוב אחר ראש העיר כבד המשקל שקיצר את קיבתו בשעה טובה כפי שפורסם כאן בשבוע שעבר. למרות הפניות ללייבל'ה בשבוע שעבר לדעת במי מדובר, לייבל'ה גוזר על עצמו שתיקה ולא כותב את השם של ראש העיר עקב צנעת הפרט שהיא נר לרגליו של בכל מה שקשור לרכילות.
 
כאות לכך שראש העיר עבר את הניתוח, בשבת האחרונה הוא הגיע כדרכו לבית הכנסת בשכונתו היוקרתית, שם מתחילים את התפילה אחרי השעה עשר עקב לימוד 'מנחת חינוך' קודם התפילה. ראש העיר שתמיד היה נשאר לקידוש המפנק בסיום התפילה נפנה במהירות לביתו, כשהדבר היווה הוכחה לניתוח, שכן רק בשמחת תורה האחרון מרוב סבב בתי כנסת הגיע ראש העיר רק לקידוש הפעם הוא ויתר. 
 
בשבוע שעבר הבטיח לייבל'ה סיקור על מסעותיהם של הח"כים מאגודה ברחבי העולם. במעז'יבוז ראה לייבל'ה את בכירי חסידות ויז'ניץ שטסו לשבת גיבוש בן הרבי, ר' יעקב מרדכי הגר לצד הח"כ של החסידות טסלר וסגן ראש העיר בני ברק שיקי מנדל צועדים בערב שבת ובמוצאי שבת. 
 
במוצאי שבת שמעו הבדלה מוזיקלית מהחזן הנודע מוטי בויאר שריגש והרטיט כמו בתקופת רבי לוי יצחק מברדיטשוב. 
 
אפרופו בויאר שהתארח אצל רבה של ברדיטשוב הרב טלר, ראה לייבל'ה סעודה מדושנת עונג עם חיים רבינוביץ. 
 
בקצה אחר באוקראינה, ראה לייבל'ה את סגן השר פרוש ובנו ראש העיר אלעד כשהם פוקדים את הציון בסאדיגורה ומשתתפים בטיש של בנו הגדול של הרבי הגרמש"י פרידמן. 
 
בציריך ראה לייבל'ה סנדקאות של ח"כ ישראל אייכלר לנינו. אייכלר שהגיע לביקור בזק למקום שקפוא כבר סינדק ובירך את המשתתפים.  
לאחר הברית, הגיע אייכלר לבקר את ילדי 'קומי עורי' השוהים למנוחה בהרים המושלגים של דאבוס. אייכלר התרגש לראות את הילדים שלומדים בוקר וערב עם הוריהם במסגרת אבות ובנים מקומי, וחרטו על השלג באותיות ענק "ה' הוא האלוקים".
 
כחלק ממסעות הקודש של לייבל'ה ברחבי העולם כפי שאתם מכירים ויודעים, לייבל'ה מגיע לכל מקום ומקום ופעמים שהוא בבחינת רואה ואינו נראה עד שאנשים לא מצליחים להבחין מי תיעד אותם.
 
השבוע, כך נראה בנתב"ג, הייתה יציאת מצרים והרבה אנשים פרסו כנפיים ליעדים שונים ברחבי העולם.
 
כך למשל לייבל'ה ראה מסע עיתונאים לאדיס אבבה. בנתב"ג ראה בין היתר את העיתונאי אודי סגל מ'לפני החדשות' מתרוצץ בנתב"ג לאחר שמכשיר הטלפון שברשותו נשכח באחד ממדפי הספרים. לייבל'ה עקב אחרי הדרמה בנתב"ג ומי שנרתם לסייע ומצא עבורו את הטלפון בזריזות וביעילות הוא התעשיין החרדי ברוך שטרן ששהה בדיוק בשדה בדרכו לניו יורק.  סגל לא הפסיק להודות לשטרן על המחווה שעשה למענו. 
 
גם את המנכ"ל של רדיו 'קול ברמה' אריאל דרעי ראה לייבל'ה בשדה והוא פגש את העורך הראשי של עיתון 'בקהילה' שלמה קוק השניים החליפו חוויות ביניהם ולייבל'ה המשיך הלאה.
 
תוך כדי הליכה לעבר הגייט, פגש לייבל'ה את טל גן צבי שעות לאחר השמועות על אפשרות של מינוי הבוס בנט לשר הביטחון, גן צבי נצפה מעדכן את הכתב הפוליטי ארי קלמן בהתפתחויות.
 
אפרופו קלמן שיצא את הארץ (אולי שידוך בקרוב מי יודע?) הכתב הפוליטי של 'בחדרי' חווה מויפת אחרי שאיבד את ארנקו עם הדרכון וכרטיס אשראי וכמה דולרים שפרט אך הצליח בדרך לא דרך להשיג את הנהג מונית לאחר שדקה לפני שעלה צילם את המונית עצמה.
 
גם את ראש הישיבה לשעבר הרב בצלאל כהן מ'חכמי לב' ראה לייבל'ה עם תיק גב ממריא ליעד מסוים. 
 
בניו יורק עצמה ראה אורח מיוחד הגאון רבי שמואל רבינוביץ רב המקומות הקדושים והטהורים, הרב רבינוביץ נצפה במלון המקומי בשדרה ה- 13 סועד את ליבו בארוחת בוקר מיוחדת יחד עם המנכ"ל שלו סולי אליאב. 
 
לאחר ארוחת הבוקר חצה הרב רבינוביץ את הכביש יחד עם נחמן וידסלבסקי מגור (?) לייבל'ה עקב וראה שהרב קנה כמה חנוכיות זולות לקראת חג החנוכה. 
 
במונסי פגש לייבל'ה את הזמר הערשי וינברגר ממקהלת 'שירה' ואיש עסקים בפני עצמו סועד את ליבו בחנות הקופי יופי החדשה במונסי של כוכב האינסטגרם יוסי גליק. 
 
לאחר ארוחת הבוקר יצא לייבל'ה לנחם את עורך יתד נאמן באנגלית ר' פיני ליפשיץ היושב שבעה על פטירת אביו זצ"ל, שם ראה אחוות עורכים: עורך בקהילה שלמה קוק הגיע מהארץ לניחום אבלים אצל עמיתו. 
 
גם את החזן בערל צוקר ראה לייבל'ה במונסי יחד עם הרב פאיירסטון בחיר עולם התורה בארה"ב. 
 
גם אמן הקומזיצים דובי מייזלעס תפס מטוס והמריא למרוקו. דובי ששהה בארץ יותר מידי זמן הגיע למרוקאים וביקש לשתות מיץ תפוזים סחוט. 
 
האיש והרגש סנדי שטיינר עם המלחין הענק (אבא של כולם) בנצי שטיין נצפו מתקררים בלונדון ומחכים לחזור לארץ לפגוש את שלומי טורנהיים. 
 
לייבל'ה גם ראה השבוע את חברי הקבוצה הפופלרית 'חו"ל מהודר' נפרדים ממלכת השמים ב- מלווה מלכה אחרי שבת נפלאה ברומא. לייבל'ה ראה את ברוך פדר מ'תור עולם', את אפרים קמיסר מקמיסרקום ואת אשר לייבל מדורות. 
 
אהה וגם את שמוליק טירר שדיבר לכל הסרטונים שרצו ברשת כמו לחמניות לאחר שנפרד מהג'מבו של 'אל על'. 
 
ובחזרה לישראל. במוצאי שבת במלון ויז'ניץ ראה לייבל'ה אחרי צאת השבת את דרעי, שוינגר ולייזר רואכברגר בשבת שבע ברכות של קליינר  - וולף, לייבל'ה הצליח לחדור ולראות את השר יחד עם החברים הטובים.  
 
ואפרופו דרעי לייבל'ה ראה בסוד שיח בחתונת הרב דוד רובינשטיין נאמן ביתו הקרוב של האדמו"ר מצאנז. 
 
גוש 55 חזק: רביעי האחרון, פרשן קול ברמה ישראל כהן ועוזרו של ח"כ אורי מקלב יהודה מנדלוביץ סיירו עם טופז לוק, יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה. השניים לקחו את טופז לחתונה הגדולה בויזניץ, טיילו ברחובות העיר וקינחו בטשולנט חם אצל בני מהפונדק.
השבוע נערך מפגש של דובר הכנסת שמוליק דהן עם כתבי המשכן מהתקשורת החרדית. מטעם הכנסת השתתפו גם דוברי הכנסת החרדים יעקב אליאך דובר הוועדה לביקורת המדינה ושמעון מלכה דובר ועדת הכנסת.
 
נציגי העיתונות החרדית, מאיר ברגר, איתי גדסי, נועם זיגמן, שמעון ליברטי, שמואל בן צבי, חיים פרינדלנדר,שרי רוט, רונן כץ, יוסי טיקוצינסקי, צבי רוזן, ישי כהן יעקב אליאך, שמוליק דהן, שמעון מלכה. מיעדנו ארי קלמן נעדר עקב טיסת בזק. 
 
ומי שהגיע לכנסת כדין חתן חדש, הוא יועץ התקשורת והדובר של עומר ינקלביץ - רפי פרלשטיין שגייס לטובת העניין את ח"כ מיכאל מלכיאלי שזכה להסיע את רפי - שכמובן לא אכל בכנסת עקב כך שאשתו הטרייה הכינה לו אוכל מפנק בבית.  
 
ובצל מינוי שי נתן באלעד למנכ"ל העירייה, לייבל'ה גם יודע לפתוח ספר השבוע הוא ראה  ספר לקט שיעורים משיעורי ראשי ישיבת סלבודקה היוצא מידי שנה על המסכת הנלמדת כשפתח את ההקדשות ראה כי השנה יצא הספר בסיוע ישראל פרוש ראש עיריית אלעד ויו"ר דגל התורה בעיר אברהם שטרן סגן ראש העיר. 
 
בעיתון 'משפחה' סיקרו בסוף השבוע שעבר את פרשת מכשירי הסלולר של יועצי ראש ממשלה, אך מרוב חרדה ולחץ מעוצמת הסיפור, התפרסמה תמונה של עופר גולן דובר רוה"מ, ועליה הכיתוב שזה טופז לוק יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה. 
 
ואפרופו משפחה. לייבל'ה הגיע לתדלק באזור הר חוצבים שם ראה את סגן עורך 'משפחה' ישראל גרובייס מתדלק את רכבו החדש ומאחל לו הצלחה גדולה. 
 
מיד לאחר מכן ראה את סגן ראש העיר יוסי דייטש מתדלק אף הוא את רכבו ואמר למצלם שאין לו דלקן. 
 
מוקדם יותר ראה לייבל'ה את יוסי דייטש וליפא שמלצר במפגש בחתונה במודיעין עילית של איש העסקים יענקי וינברג. 
 
ובהכנות לביקורו ההיסטורי של הרבי מסאטמר בישראל ראה לייבל'ה את יעקב חיים מילר מ'במה ברמה', מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות', יחד עם יו"ר המסע העסקן יצחק וייס והעסקן מנדי צימעט, בסיור בשבוע האחרון במתחם ציון הרשב"י במירון לקראת מעמד ההדלקה ההמוני שייערך במקום בראשות האדמו"ר בעוד פחות משלושה שבועות.
 
מוסדות 'יחוה דעת' בראשות בעל ההלכה ברורה וחבר המועצת הגר"ד יוסף סיימו השבוע  את קמפיין הצ'רדי לאחר שהצליחו לעמוד ביעד עם למעלה מארבעה מיליון שקל.  מי שזכה לקבל את ברכת הגר"ד לאחר הענקת הצ'ק הנכסף הוא נציג חברת צ'רידי אליהב אבוטבול.
 
דיון דיסקרטי, מרתק ומלא בסקופים שעוד יתפרסמו בעתיד על המערכת הפוליטית והמגעים בין גוש ה- 55, נערך בעיר רחובות בין יו"ר חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב לבין שר החינוך רפי פרץ. 
 
מ"מ מנכ"ל מועצת בתי העלמין עו"ד ארז מלול נצפה השבוע בתפילה בציון מהר"ם מלובלין -מייסד הדף היומי בהר המנוחות בירושלים לרגל יום הילולא שהתקיים בסיוע המועצת.
 
וסוף סוף זה קרה, באישון לילה אי שם בכפר סבא לאחר לילה ארוך, דינר למוסדות דושינסקיא, נפגשו שלושתם. הצלמים נפתלי לרר ושלומי טריכטר, יחד עם האדמו"ר מדושינסקיא, נפתלי צילם, הרבי בירך, ושלומי טוריכטר לראשונה בחייו יצא עם ברכה ותמונה. 
 
פינת המזל טובים 
 
מזל טוב לח"כ הטרי משה אבוטבול לרגל הולדת נכדתו בת לחתנו עמנואל מזרחי.
 
מזל טוב לאיש התקשורת יוסי אליטוב עורך עיתון ׳משפחה׳ לרגל הולדת הנכדה הראשונה בת לבנו דוידי.
 
מזל טוב ליעקב ריבילין הפרשן הפוליטי של עיתון 'בקהילה', לרגל הולדת הנכד בשעה טובה.
 
מזל טוב לעסקן חסידות בעלזא ודובר החצר יהושע (שיעלה) ווינברגר, לרגל נישואי בתו השנייה ביום שני הקרוב. לייבל'ה מעדכן רק שהחתונה תתקיים באולמי 'נאות ירושלים', לאחר ש'היכלי מלכות', שם נקבעה מלכתחילה החתונה, סגרו שתי חתונות באותו ערב. וינברגר שהעביר על מידותיו ושילם כבר דמי מקדמה ויתר למי שסגרו בטעות. 
מי שהגיע לשמחה הגדולה הוא אביו של שיעלה - הרה"ח רבי ראובן חיים וינברגר שהגיע מארה"ב ונכנס לשר התורה יחד עם בנו להזמין לחתונה. הרב וינברגר שלא נותר בלי שאלה שאל את שר התורה היות והוא מתגורר בארה"ב ושם עוד לא התחילו לומר 'ותן טל ומטר' מה דינו, ושר התורה השיב שצריכים להגיד.
 
מזל טוב לנחמן ניימן חבר מועצת עיריית מודיעין עילית ומנהל קשרי לקוחות קופת חולים מכבי במודיעין עילית, לרגל הולדת הבן בשעה טובה. שמחת הברית מחר (שישי) אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. 
אפרופו מודיעין עילית קידוש ענק צפוי השבת כיד המלך בברכפלד לבתו של ר' משה רוזנגרטן מנהל מגזר חרדי קופת חולים כללית בירושלים ונכדתו של ר' איצ'ה רוזנגרטן הנהג המסור של הרב שטיינמן זצ"ל. הקידוש ייערך באולם שממעל בית הכנסת 'שערי תפילה' 'היכל זרח' בכיכר פלוק במודיעין עילית. 
 
מזל טוב למוטי רבינוביץ מנכ"ל 'טיפ הפקות' לרגל הולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר יערך בליל שבת בקלויז באיאן בקלויז באיאין ר"ח קדושת לוי בגבעה ב' בביתר.
 
מזל טוב לר' יוסי ווירצברגר המשב"ק המסור האדמו"ר מביאלא ב"ב, לרגל הולדת הבן, השלום זכר יתקיים בשבת הקרובה בבית המדרש הגדול ביאלא ב"ב ברח' ירושלים 34 בב"ב. לייבל'ה יכול לחשוף כי הכיסא בברית יהיה חדש לאחר שנרכשו כיסאות חדשים בחצר החסידות. 
 
מזל טוב ליוסי קרישבסקי מנכ"ל מוסדות תולדות אהרן, לרגל נישואי בנו בשעה טובה.
 
מזל טוב לאיש החסד אריה מונק מנכ״ל 'בית חם' לרגל הולדת הנכד הראשון בשעה טובה.
 
מזל טוב ליוסי גולדברגר צלם המגזי הפופלרי 'די וואך' בארה"ב, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.
 
ולסיום, מזל טוב לשימי אייזן לרגל נישואיו בשעה טובה, עם בת ר' אהרן לייב אברמן יו"ר ארגון 'לב מלכה', שמחת הנישואין תיערך ביום שני הקרוב באולמי ווגשל בב"ב. החתן שימי הגיע השבוע להזמין את רבו האדמו"ר מפרמישלאן לשמחת החתונה ולהתברך לקראת השמחה.
 
לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד