שתף קטע נבחר

לקבל את הזר: טיילר דורסי פורח במכבי ת"א

כשהצהובים הבינו שההמתנה לאזרחות גורמת לגארד המוכשר ללכת לאיבוד, הם החליטו לקחת סיכון ולרשום אותו כזר - מאז הוא לא מפסיק לספק קבלות. "לא היה ספק לגבי האיכות שלו", אומרים במועדון, אבל מוסיפים: "הגנתית הוא עדיין לא שם"

מכבי תל אביב נמצאת בשבועות האחרונים בתקופה הכי טובה שלה באירופה בחמש השנים האחרונות, עם ארבעה ניצחונות רצופים ומאזן חיובי במפעל, כשהיא מדורגת במקום הרביעי בטבלה.

 

אצל הצהובים מייחסים את ההצלחה הזו למספר אלמנטים: החיבור המהיר של המאמן עם השחקנים, נייט וולטרס בעמדת הרכז הטבעי, קו קדמי איכותי יותר, שיטת משחק שמתבטאת בעיקר בהגנת ברזל ולבסוף - ההחלטה האחרונה לרשום את טיילר דורסי כזר בזירה המקומית.

 

טיילר דורסי  (צילום: עוז מועלם)
טיילר דורסי (צילום: עוז מועלם)

 

  ()

 

זה לא סוד שבקיץ הצהובים חיפשו במרץ אחרי רכז זר בכיר שישלים את הסגל, אבל אחרי שלא מעט שחקנים העדיפו חוזים שמנים במקום אחרים – השם הגדול ביניהם היה מילוש תאודוסיץ׳ - השוק נותר דליל למדי והצוות המקצועי במכבי היה צריך לאלתר. כך עלה שוב שמו של דורסי, אליו פנו לראשונה כבר בתחילת יולי, אך הוא העדיף קודם למצות את האופציות שלו ב-NBA. כשהכיוון הזה לא עבד, הוא מצא את עצמו חותם על חוזה לעונה אחת עם אופציה לנוספת (כולל סעיף יציאה לליגה הטובה בעולם) בסך 700 אלף דולר.

 

אחד הדברים שקרצו לצהובים בהחתמתו היא האפשרות שיוכל לשחק כישראלי. דורסי הוא אמריקאי ממוצא יווני, אך סבתו ישראלית, עובדה שמאפשרת לו לקבל אזרחות. אבל העניינים התחילו להסתבך, כשבהתחלה הייתה טענה שהוא ייאלץ לוותר על האזרחות היוונית שלו מאחר והוא מחזיק כבר בשתי אזרחויות (כולל האמריקנית) מה שלא מאפשר לו להחזיק באחת נוספת על פי החוק ביוון. הצהובים מיהרו לבדוק את העניין הבירוקרטי כשהם יודעים שהשחקן עצמו אינו מעוניין לוותר על האזרחות היוונית, מפני שאמו יווניה. הוא אף שיחק במדי נבחרת יוון באליפות העולם עד גיל 19 ורשם הופעות גם בנבחרת הבוגרת.

 

 

ואסיליס יראגוטליס יאניס ספרופולוס באימון (צילום: ראובן שוורץ)
ספרופולוס ועוזרו יראגוטליס. המאמן שטף את דורסי בפומבי(צילום: ראובן שוורץ)

מילוש תאודוסיץ' (צילום: AP)
תאודוסיץ'. הלך לכסף גדול יותר(צילום: AP)

 

בסופו של דבר התברר שאין שום מניעה שהוא יוכל לקבל גם אזרחות ישראלית, אבל סחבת בירוקרטית אותה מסבירים במכבי בסיטואציה הפוליטית הלא ברורה במדינה בימים אלו, שעיכבה את ההתנהלות של משרד הפנים. לפי אנשי המועדון, העניין יוסדר בחודשיים הקרובים וכרגע הכוונה היא לרשום אותו בעונה הבאה כמתאזרח ולשלם את קנס "המתאזרח החדש" - 200 אלף שקלים לפי החוקים החדשים. מה שבמכבי לא יודעים, לפי מקורבים לשחקן, זה שהוא בכלל פוזל לכיוון חזרה ל-NBA אחרי שנבחר בדראפט 2017 במקום ה-41 על ידי אטלנטה ושיחק בקבוצה עונה וחצי. בהמשך הוא עבר לממפיס שבמדיה שיחק ב-21 משחקים.

 

"כאן בדיוק התחילה הבעיה", סיפר גורם במועדון. "הוא לא קיבל אזרחות עדיין ולא יכול היה לשחק בליגה ובכל משחק באירופה הוא עלה לדקות בודדות ונראה לא מחובר. זה נראה מוזר כי מדובר בשחקן מוכשר ביותר, ראינו את היכולות שלו גם במשחקי ההכנה כשהוא היה המצטיין בכל משחק, אז הבנו שזה לא קשור לעניין של יכולת אלא יותר בפן המנטלי והחיבור עם שאר השחקנים".

 

טיילר דורסי באימון (צילום: ראובן שוורץ)
עכשיו החיים נראים טוב יותר. דורסי מחייך באימון(צילום: ראובן שוורץ)

 

שפל וגאות: נקודת המפנה מול ולנסיה

השיא הגיע במשחק מול ולנסיה בו הוא קיבל 4 דקות בלבד ונשטף על ידי מאמנו שלא הסתיר את האכזבה שלו במסיבת העיתונאים לאחר המשחק כשאמר: "הוא שיחק רק ארבע דקות כי לא הייתי מרוצה מאיך שהוא נראה, הוא צריך לשחק טוב יותר אם הוא רוצה לקבל יותר דקות". את הפרצוף המאוכזב של דורסי בסיום המשחק לא היה קשה לפספס ולצוות המקצועי נדלקה נורה אדומה. "ידענו שזה או לחכות לאזרחות שיכולה לקחת עוד הרבה זמן", אמר אותו גורם, "ובעצם לאבד פה שחקן שיכול לתרום משמעותית, או לרשום אותו כזר, מה שלא סותר אגב את מה שחיפשו בקיץ: הרי היה אמור להגיע רכז זר אז מה ההבדל? ככה בעצם הרווחנו אותו, הוא מרגיש הרבה יותר טוב עם עצמו וזה מתבטא בצורה פנומנלית על הפרקט".

 

בשיחה בין דורסי לצוות המקצועי העלו שני הצדדים את התחושות שלהם וכך נולדה ההחלטה על הרישום כזר, לא עניין של מה בכך כשבליגה אפשר לרשום עד חמישה זרים בלבד, מה שמשאיר במקרה של הצהובים שלושה על אזרחי. הקבוצה רשמה כבר בנובמבר שבעה זרים מתוך שמונה מה שעלול לסכן אותה בהמשך במקרה של פציעות. המשחק הראשון בו דורסי קיבל הזדמנות אמיתית היה מול היריבה הגדולה, הפועל ירושלים, והוא החזיר על האמון עם 15 נקודות.

 

טיילר דורסי מול בר טימור  (צילום: עוז מועלם)
הפריצה הגיעה מול ירושלים. דורסי מול בר טימור(צילום: עוז מועלם)

 

"מבחינה התקפית הוא הגיע מוכן לגמרי", סיפרו בקבוצה. "בקיץ כשהבינו

שלא יגיע עוד רכז התחילו לחפש גארד שמתאפיין בסגנון משחק הגנתי, כמו דיאנדרה קיין, אבל בסוף החליטו על דורסי. הגנתית הוא עדיין לא שם. בזה הוא עדיין יצטרך להשתפר כי זה הסגנון של המאמן, כל שחקן שומר". את רוב התשבוחות קיבל דורסי במשחק האחרון מול אולימפיאקוס בו רשם 19 נקודות, 4 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2 חטיפות ב-23 דקות, ובמכבי ת"א רק יכולים לקוות שהיכולת הזו תימשך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
טיילר דורסי
צילום: עוז מועלם
מומלצים