ברקע מות הצעיר בחדר הכושר: מי נמצא בסיכון לדום לב בגיל צעיר?

מותו של אופיר הרטוב בן ה-28 מעורר חששות רבים בקרב מתאמנים, אך קבוצת הסיכון לאירוע מסוג זה היא מצומצמת וכוללת אנשים בעלי בעיה מבנית בלב או בעלי היסטוריה משפחתית לבעיות לב

זמן צפייה: 03:19

מותו של אופיר הרטוב, צעיר בן 28 שלקה הבוקר (שלישי) בדום לב במהלך אימון כושר, מעורר חששות ושאלות רבות, ובראשן: מי נמצא בסיכון להתקף לב או דום לב בגיל צעיר?. החדשות הטובות הן שמרבית הצעירים לא נמצאים בסיכון לאירוע לב בשל פעילות ספורטיבית מאומצת. להפך: פעילות ספורטיבית אף טובה לתפקוד הלב.

בקבוצת הסיכון המצומצמת נמצאים מי שיש לו בעיה מבנית בלב או נטייה גנטית לכך, אך מרבית האנשים כלל לא יודעים שהם בסיכון, מכיוון שהבדיקות לגילויי הפגם אינן שגרתיות ולא נכללות בסל הבריאות. ההמלצה היא, עבור מי שבהיסטוריה המשפחתית שלו קיימים מקרי התקף לב או מוות בגיל צעיר, ללכת להיבדק.

עוד בחדשות 13:

שבועיים לאחר החתונה: צעיר מת מדום לב תוך כדי אימון בחדר כושר

לאחר איחור של חודש: חיסוני השפעת הגיעו לקופות החולים

מדינה בהקפאה: מה יהיה עתיד סל התרופות ללא תקציב?

אופיר הרטוב שמת מדום לב פתאומי
אופיר הרטוב שמת מדום לב פתאומי | צילום: באדיבות המשפחה

מוקדם יותר היום, כאמור, מת אופיר הרטוב לאחר שלקה בדום לב פתאומי. הרטוב, שהתחתן לפני כשבועיים, התמוטט בזמן אימון בחדר כושר. הוא הובהל לחדר ההלם של בית החולים איכילוב תוך ביצוע פעולות החייאה של הצוות הרפואי. למרות מאמצי ההחייאה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

כליותיו של הרטוב נתרמו בהסכמת משפחתו. "אופיר האהוב שלנו תמיד אהב לתת ולעזור לכל אחד, וכך היה גם במותו", מסרה המשפחה.

ד"ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה באיכילוב: "מדובר בתהליך ייחודי ונדיר המאפשר הנצלת כליות לצורך תרומה לאחר דום לב, בחלון זמן מצומצם ביותר של עד שעתיים בלבד. עם הגעתו לבית החולים, צוות המחלקה לרפואה דחופה פנה למשפחתו להסכמה והיא נעתרה למרות הצער העמוק וההלם מהפטירה הפתאומית של יקירם בטרם עת".