לאחרונה נחשף הקשר הבעייתי בין מאמן נבחרת הגלישה הישראלית לאחת מהחניכות שלו, סגנית אלופת העולם קטי ספיצ'קוב. בעקבות הפרסומים הגולשות האחרות בנבחרת ביקשו לקחת מספיצ'קוב את הכרטיס שלה אולימפיאדת טוקיו, וטענו שבזכות היחסים האסורים השיגה יתרון לא חוקי על פניהן אך הגולשת הכחישה. הערב (שלישי) נחשפה עדותו של המאמן שמודה בקולו בפני אחת הגולשות על הקשר האסור.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בהקלטה בלעדית שפורסמה במהדורה המרכזית ניתן לשמוע כיצד רגע לפני שהתפוצצה הפרשה, התקשר המאמן פייר לוקווה ליתר חברות הנבחרת כדי להתוודות. כך סיפר לגולשת על הקשר שהתפתח בינו לבין המתחרה שלה:

פייר: מה קורה?
גולשת: טוב. איך אתה?
פייר: לא טוב. רציתי לספר לך שכל השמועות והרכילות בישראל נכונות ואני בקשר עם קטי.
פייר: מצאתי את עצמי בשנה שעברה בצרות עם עצמי, עם הרגשות שלי. לא ישנתי במשך חודשיים... ואיבדתי את עצמי. אמרתי לה (לקטי) שאני מרגיש שמשהו שלא בסדר, שאני מרגיש משהו כלפיה ושזה לא צריך להיות. ואני לא יודע איך להתמודד עם זה, וקשה לי לבצע את העבודה שלי. היא אמרה לי 'תראה, אני מבינה ואני די מרגישה את אותו הדבר'. מאז, התחלנו לראות אחד את השני בצורה שונה. 

מאמן נבחרת הגלישה שניהל קשר אסור עם הגולשת (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של קטי ספיצ'קוב)
רומן אסור: פייר לוקווה וקטי ספיצ'קוב | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של קטי ספיצ'קוב

בנבחרת הגולשות מתחרות 4 בנות, ולוקווה נשכר כדי לאמן את כולן. הגולשות הן גם יריבות ספורטיביות כי רק אחת מהן יכולה לזכות בכרטיס לאולימפיאדת טוקיו. הזכייה המרשימה של ספיצ'קוב במדליית הכסף באליפות העולם בחודש שעבר "סגרה" מעשית את הסיפור, והכריעה את המאבק לטובתה.

פייר: אם הייתי יכול לעשות זאת שוב הייתי עושה זאת אחרת כי איגוד השיט לא אפשר לי לדבר אתכן. הם לא הרשו לי.
גולשת: אה, הם ידעו על כך?
פייר: אני אמרתי לאלי (צוקרמן, המנהל המקצועי של איגוד השיט) בספטמבר. אז אמרתי לו שאדבר אתכן ישירות, והוא אמר לי 'לא, תמשיך לאליפות העולם ותספר להן מיד אח"כ'.

מאמן נבחרת הגלישה שניהל קשר אסור עם הגולשת (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של קטי ספיצ'קוב)
הגולשות זועמות: "ניגוד עניינים קיצוני" | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של קטי ספיצ'קוב

לוקווה אף סיפר בשיחה שבאיגוד השיט ידעו עוד לפני האליפות על הרומן, אך בחרו להמשיך להסתיר אותו.

פייר: את ידעת את זה או...?
גולשת: אני לא יודעת. אין לי מה להגיד לך עכשיו.
פייר: סבבה. אז לפחות את יודעת עכשיו את הגרסה שלי.

המאמן הודח מתפקידו זמן קצר לאחר השיחה הזאת. ועדה של איגוד השיט צפויה למסור בשבוע הבא את החלטתה בדיון המשמעתי הנוסף בעניין, כשהדרישה מצד הגולשות האחרות הן להשעות את ספיצ'קוב ולהקפיא את כל הנקודות במאבק על הכרטיס לטוקיו. 

בסיכום הטענות מצד הגולשות שנשלח ע"י עורכי הדין ערן שמעוני ונועה נודלמן נכתב על הפרשה שמדובר בניגוד עניינים מהקיצוניים ביותר שניתן לתאר. המעורבים בו הסתירו אותו במכוון, וספיצ'קוב זכתה באופן אישי ביתרון משמעותי על פני חברותיה לנבחרת.

מסביבתה של קטי ספיצ'קוב נמסר כי ברגע שקטי החלה להתבלט וההישגים שלה עלו בהרבה על המתחרות, פתאום הן והאמהות שלהן החלו לטעון שנעשתה איפה ואיפה. כולם ידעו על כך, אך לא התלוננו בזמן אמת. רק ברגע שקטי השיגה את הקריטריון לאולימפיאדה הן החליטו שיש אפליה.