בכיר במשטרה על חקירת חפץ: "לא הייתי מאשר שימוש במידע אישי"

ביקורת נשמעת ברשויות האכיפה על תרגיל החקירה השנוי במחלוקת במהלך חקירת עד המדינה. גורם בחקירה: "פעולה מסוג זה אינה יעילה במיוחד. בעבירות צווארון לבן עדיף תקיפה כלכלית וחילוטים"

זמן צפייה: 01:09

תיקי נתניהו: ביקורת נשמעת ברשויות האכיפה על חקירתו של עד המדינה, ניר חפץ, שכללה שימוש במידע אישי עליו. גורם בכיר בחקירתו של יועצו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו, אמר הערב (שלישי) לחדשות 13: "לא הייתי מאשר פעולת חקירה כזו, למרות שאני בספק אם זימנו את אותו אדם למטרה זו. יחד עם זאת, אני יודע שפעולה מסוג זה היא לא יעילה במיוחד. מה ששובר נחקרים בעבירות צווארון לבן זה תקיפה כלכלית וחילוטים".

מהמשטרה נמסר בתגובה לפרסום פרטים מחקירתו של חפץ: "משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור. כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו שבים ומדגישים, תיק החקירה המדובר נוהל על ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ר' להב 433 ור' אח"מ. אין בכוונתנו להתייחס לחלקי המידע המפורסמים בתקשורת באופן היוצר עיוות מוחלט של המציאות, אולם נציין כי כלל פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה. למעלה מן הצורך נציין כי זימון עדים ונחקרים מבוצע רק לצורכי חקירה, והכל בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות. כל טענה אחרת בהקשר זה הרי שהיא שגויה מיסודה".

עוד בחדשות 13:

ניר חפץ העיד: נתניהו שלח אותי לאיים על בכירים בתקשורת

משרד המשפטים: בוחנים בכובד ראש טענות על אופן גביית עדות חפץ

בפרקליטות סבורים: תיק 4000 יסתיים בהאשמה בשוחד – או שייגנז

ניר חפץ, יועץ תקשורת ומאנשי אמונו של נתניהו
ניר חפץ, יועץ תקשורת ומאנשי אמונו של נתניהו | צילום: חדשות עשר

מוקדם יותר היום התייחס דובר משרד המשפטים התייחס להליך המתנהל כעת לקראת הכרעה בתיק 4000, והצהיר כי "נבחנות בכובד ראש טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של ניר חפץ", זאת ברקע פרסום תמלילי חקירת עד המדינה בחדשות 12.

"כידוע, לפני כחודש התקיים הליך שימוע לראש הממשלה. במסגרת זו נטענו על ידי באי כוחו אותן טענות שמובאות כעת בפרסומים שונים בנוגע לניר חפץ", מסר הדובר. "בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע לצורך קבלת החלטה סופית, ובתוכן טענות אלה".

דובר המשרד הדגיש כי "הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה. יש להבחין בין בחינת הטענות הקשורות לעדי מדינה בכל הנוגע לאמירת אמת על ידם, לבין הטענות לפעולות לא תקינות במהלך החקירה. לכן, לצד הדברים האמורים, הובהר במכתב כי ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש".

בנימין נתניהו וניר חפץ
בנימין נתניהו וניר חפץ | צילום: חדשות 13

כאמור, לפני כחודש נערך שימוע ראש הממשלה, שנפתח ביומיים של דיונים מרתוניים על תיק 4000, העוסק בפרשת בזק-וואלה ובו משמש חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה, עד מדינה.

במהלך השימוע טענו עורכי הדין של רה"מ כי "אם נתניהו קיבל סיקור חיובי, מה שלא קרה, לא הייתה לו כוונה או מודעות". בתום השימוע שעסק בתיק, מסרו גורמים בפרקליטות לחדשות 13 כי דברי עורכי הדין של נתניהו לא הצליחו לשכנע אותם שאין עבירת שוחד בהתנהלותו. עם זאת, הוסיפו כי הדיונים היו ענייניים וטובים על אף שלא הצליחו להפריך את החשדות לקבלת שוחד מצד נתניהו. הדעה הרווחת בפרקליטות הייתה שהתיק יסתיים בכך שנתניהו יואשם בשוחד - האפשרות הסבירה יותר, ככל הנראה - או שהוא ייגנז.