בתוך דקות: רוכב אופנוע ונהג טרקטור נהרגו בתאונות שונות בצפון

צוות מד"א הגיע לזירת תאונה בסמוך לכפר מנדא, ונאלץ לקבוע את מותו של צעיר בן 26 שרכב על אופנוע. שלושה נוסעים נפצעו קל באירוע • חקלאי בן 60 נמצא ללא רוח חיים לאחר שאיבד שליטה על רכבו

זירת תאונת הדרכים בסמוך לכפר מנדא
זירת תאונת הדרכים בסמוך לכפר מנדא | צילום: דוברות כיבוי והצלה

הקטל בכבישים: רוכב אופנוע בן 26 נהרג הערב (שלישי) בהתנגשות רכבו עם רכב פרטי בסמוך לכפר מנדא שבצפון הארץ. צוות מד"א הגיע למקום, ובתום פעולות החייאה קבע את מותו של הצעיר. נוסע נוסף בן 45 ושני ילדים בני שלוש וחמש, נפצעו קל באירוע ופונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה לקבלת טיפול רפואי.

בתאונה שהתרחשה במקביל בשטח חקלאי בסמוך לכפר מראר, נהרג גבר בן 60 לאחר שאיבד שליטה על הטרקטור בו נהג, והתהפך. צוות מד"א הגיע למקום, מצא אותו עם חבלה רב מערכתית קשה וללא סימני חיים, וקבע את מותו.

מוקדם יותר הערב, נער בן 15 נפצע בינוני, ככל הנראה לאחר שנפגע מרכב ברהט. הוא הובא עצמאית למרפאה המקומית בעיר, ומשם פונה עם חבלות בראש ובחזה אך במצב יציב, לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

עוד בחדשות 13:

עוד יום קשה בדרכים: שני אופנוענים נהרגו; 3 נוספים נפצעו קשה

מינואר: 249 הרוגים בתאונות דרכים – עלייה של 18% לעומת 2018

סופ"ש קטלני בכבישים: 3 בני אדם נוספים נהרגו בתאונות דרכים

זירת תאונת הדרכים בסמוך לכפר מנדא
זירת תאונת הדרכים בסמוך לכפר מנדא | צילום: דוברות כיבוי והצלה

ביום חמישי נהרג רוכב אופנוע כבן 25 לאחר שהחליק ברחוב יוסף טומי לפיד בראשון לציון. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי, אך נאלץ לקבוע את מותו. פרמדיק מד"א, עודד שינקמן, והחובש מתן יצחק, סיפרו כי הם ראו את האופנוע בצד הדרך, "סמוך אליו שכב הרוכב כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית קשה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, והתחלנו מייד בביצוע פעולות החייאה, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

מאוחר יותר, נהרג רוכב אופנוע נוסף, כבן 40, בתאונת דרכים שאירעה בכביש החוף, סמוך למחלף השלום. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע.

תאונת אופנוע בירושלים
תאונת אופנוע בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

לפני כשבועיים פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דוח שמסכם את נתוני תאונות הדרכים שאירעו בארץ במהלך חודש ספטמבר, ממנו עולה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לקטל בדרכים. על פי הדוח, בחודש ספטמבר נרשמו במשטרת ישראל 921 תאונות דרכים קשות, שבהן נהרגו 23 אנשים, 123 אנשים נפצעו קשה ו-1,363 נפגעו באורח קל עד בינוני. כמו כן, דווחו למשטרה 2,602 תאונות דרכים קלות שבהן נפגעו 3,222 אנשים באורח קל.

הדוח בדק גם את שיעור תאונות הדרכים מתחילת השנה עד לחודש ספטמבר ומצא כי 249 אנשים נהרגו בתקופה זו, עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בסך הכול, אירעו בתקופה זו 9,429 תאונות דרכים עם נפגעים.