ניר חפץ העיד: נתניהו שלח אותי לאיים על בכירים בתקשורת

מקורבו של רה"מ חתם על הסכם עד מדינה בתיק 4000, אך מסר לחוקריו מידע גם על תיקי 1000 ו-2000: "מה שהוא (נתניהו) אומר זה שאם נוני לא יתנהג יפה שלדון יציף. זה סוג של איום מצדו"

זמן צפייה: 03:41

ניר חפץ, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שחתם על הסכם עד מדינה בתיק 4000, סיפק לחוקריו מידע גם על תיקי 1000 ו-2000, שאת המעורבים בהם הכיר היטב מעבודתו בלשכה ובמעון. בחדשות 13 נחשפים הערב (שלישי) חלקים מחקירתו, בהם הוא טוען כי ראש הממשלה שלח אותו לכאורה לאיים על בכירים בעולם התקשורת – ובמיוחד על אחד מהם, ארנון (נוני) מוזס.

"מה שהוא (נתניהו) אומר זה שאם נוני לא יתנהג יפה שלדון (אדלסון) יציף", אמר חפץ בחקירתו. "זה סוג של איום מצד ראש הממשלה. (הכוונה) שיציף את המדינה בגיליונות עיתון. זה המסר, חד משמעי".

ניר חפץ
ניר חפץ | צילום: ללא קרדיט

חפץ העביר לחוקרים הקלטות שבהן תיעד שיחות שלו משנת 2009 עם העד המרכזי בתיק 1000 – ארנון מילצ'ן.

"אני אומר פה לארנון מילצ'ן שביבי שלח אותי עם מסר של איום. אבל אני לא הלכתי. מה אני אלך לאיים על נוני? השתגעתי? ידיעות פונה לתגובה אחרי שהתפרסם אייטם, הבית סוער, קוראים לי לשם. במקרה הזה הוא רצה שאני אלך ואעביר מסר מהם", אמר חפץ.

חוקר: "איזה מסר?"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

חפץ: "עשרות פעמים הוא ביקש ממני להתקשר לנוני, אבל גם לאלי עזור, לאבי ניר, לכל מיני בעלים של כלי תקשורת ולהעביר להם שלא כדאי להם להתעסק איתו. הוא היה אומר משפטים כמו 'נוני לא מבין שבשביל שלדון זה שום דבר להציף את המדינה במיליון, מיליון וחצי עותקים'. שרה היתה מדברת עם מירי (אדלסון) ומספרת מה נוני מעולל להם, ומבקשת ש"ישראל היום" יכה בחזרה"

לטענתו של חפץ, נתניהו לא הסתפק באיומים כלכליים – וטען שביכולתו להביא לפרסום תחקירים אישיים מביכים על מוזס.

חפץ: "הם דיברו איתי על תכנים, לעשות תחקירים על נוני, קו מערכתי נגד נוני אישית. ארנון (מילצ'ן) מספר שביבי אמר לו שיש לו חומרים על נוני, על דברים לא כשרים ובעיתיים שעשה נוני. שהוא ביבי יחשוף אותם ב'ישראל היום'. הוא אמר שיש לו תיק על נוני. הרבה מאוד פעמים הוא היה אומר לי: 'אתה יכול להגיד לו שהוא לא מבין עם מי יש לו עסק'. הוא שלח אותי לאיים עליו בוודאות".

ארנון מוזס
ארנון מוזס | צילום: חדשות 13

בימים אלו דנים בכירי משרד המשפטים בתיק 2000. חלקם סבורים שלמרות ההקלטות יש לסגור את התיק נגד ראש הממשלה, וגם נגד ארנון מוזס.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: אתמול פורסמו חלקים מתוך עדות עד המדינה ניר חפץ שמוכיחים שעדותו בקטעים הרלוונטיים לכתב החשדות קורסות לחלוטין. פורסמו גם חלק מהדרכים המזעזעות והפסולות שבהן חילצו ממנו עדות שקר בתמורה להסכם עד המדינה. אם מישהו חושב ששקרים נוספים של חפץ, שאינם רלוונטיים לאף אחת מהטענות שהועלו נגד ראש הממשלה, ישכיחו את הגילויים השערורייתיים שנחשפו אתמול על טיב החקירה, טועה בגדול.