"הצצה להיסטוריה": שרידי אדם מלפני 40 אלף שנה אותרו בגליל

חוקרים מאוני' ת"א מצאו במערת מנות שיניים המהוות עדות ראשונה לאוכלוסייה שחיה באותה התקופה בישראל. ד"ר רחלי שריג, אנתרופולגית דנטלית, סיפרה על הגילוי: "משלים את הפאזל האבולוציוני"

זמן צפייה: 02:48

חוקרים מאוניברסיטת תל אביב מצאו במערת מנות שבגליל שיניים המתוארכות ללפני כ-40 אלף שנים. הממצאים שאותרו לצידן תומכים בכך שבאותה התקופה היגרו בני אדם מאירופה לארץ ישראל, ופתחו עידן חדש בהתפתחות התרבותית באזור.

עוד בחדשות 13:

משפחת יששכר ביטלה העתירה נגד ההסגרה: "נעמה לא תהיה כלי משחק"

ברקע יוזמת דרעי: מתי נערכו בחירות ישירות – ומדוע בוטלו?

שבועיים לאחר החתונה: צעיר מת מדום לב תוך כדי אימון בחדר כושר

Nkepir
מערת מנות בגליל

ד"ר רחלי שריג, אנתרופולגית דנטלית, סיפרה ל"שש" על הגילוי המשמעותי: "מצאנו שש שיניים המהוות עדות ראשונה לאוכלוסייה שחיה באותה תקופה בארץ ישראל. השיניים הללו הגיעו גם עם תרבות - כלים שאנו מזהים באירופה בתקופה קדומה יותר, וזה מאפשר לנו לשער שהם הגיעו יחד עם האוכלוסייה מאירופה".

Ycsqse
ד''ר רחלי שריג

עוד הסבירה שריג כי "השיניים מערבות מאפיינים של שני סוגי אדם שחיו באותה התקופה - הומו ספיאנס וניאנדרטלים. האדם הזה היה איזשהו ערבוב – באותה התקופה היו אנשים שנראו כמונו, אבל עורבבו להם בגנים גם גנים ניאנדרטליים. זה מראה שגם בגנטיקה שלנו נמצאים גנים כאלה".

Itkhcz
השיניים שאותרו במערת מנות

לדבריה, "כל ממצא חדש שעוזר לנו למפות מחדש את הפאזל האובלוציוני הוא תמיד מאוד מרגש - מספק הצצה אחורה להיסטוריה. מערת מנות טומנת בחובה עוד הרבה מאוד ממצאים, אנחנו חופרים שם יחד עם חוקרים מאוני בן גוריון ורשות העתיקות, ויחד אנו משיכים לחשוף ולגלות עוד סוודת מהעבר האבולוציוני של האדם".