לא שקט בטבריה

התושבים החליטו: "כיכר הרב עובדיה" • צפו

תושבים חרדים בטבריה, יחד עם יו"ר ש"ס בעיר, יוסי אוקנין, החליטו לקבוע עובדה ולקרוא לכיכר מרכזית בעיר על שמו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אך המשטרה הסירה את השלט (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בחשוון תש"פ | 05.11.19
(צילום: אושרי ויצמן)

תושבים חרדים בטבריה יחד עם יו"ר ש"ס בעיר, יוסי אוקנין, החליטו הערב (שלישי) לקבוע עובדה בשטח ולקרוא לכיכר מרכזית בעיר על שמו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל.

ועדת השמות בעיריית טבריה לא מתפקדת כמו שאר הועדות העירוניות, וזאת בשל פיטורי חברי המועצה והשימוע הצפוי לראש העיר רון קובי, לאחר שלא הצליח להקים קואליציה ונכשל שוב ושוב בהעברת תקציב העירייה.

לפני כשנתיים, החל הליך לקריאת הכיכר המרכזית בשכונה החרדית 'קרית שמואל' בעיר, על שמו של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל, אולם ההליך לא יצא לפועל עד מערכת הבחירות, בהם כזכור נבחר רון קובי.

מאז, הניסיונות לקריאת שם על שמו של מרן זצ"ל, נתקלים בקשיים גם בגלל שהמערכת העירונית כמעט ולא מתפקדת.

הערב, כאמור, החליטו תושבים בעיר יחד עם יוסי אוקנין, נציג ש"ס, לצאת ביוזמה עצמאית לקרוא לכיכר בשכונה החרדית קרית שמואל, הממוקם מול העירייה, על שמו של הגר"ע יוסף זצ"ל, במלאות שש שנים לפטירתו.

אחד היוזמים שמעון כהן אמר כי "מרן הרב עובדיה מסר נפשו למען טבריה והגיע מספר רב של פעמים למסור שיעורים בעיר במאמץ רב, וגם דאג לרבנות העיר ולכל צרכי הדת בטבריה. אין מתאים מטבריה לקבוע בה כיכר מרכזית לזכרו. ואם העירייה לא מתפקדת הרי שזה הדבר המתבקש מהתושבים".

היוזמים הביעו חשש כי השלט יוסר בידי ראש העיר רון קובי, אך כעבור זמן קצר השלט הוסר בידי המשטרה.

לאחר שהמשטרה הורידה את השלט, שמעון כהן, הבעלים של המקומון החרדי "מקומי דתי", עוכב לחקירה במשטרת טבריה, בסיומה נדרש לעזוב את העיר לשלושה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר