הפלונטר הפוליטי

גנץ מאשים את נתניהו; כחלון קורא לאחדות

בני גנץ תוקף את נתניהו על שאינו מוכן לוותר על הבלוק והחסינות ומאשים אותו בגרירה לבחירות שלישיות. השר כחלון קרא לממשלת אחדות מאחר ו"אף אחד לא ניצח" (אקטואליה)

גנץ וכחלון (צילום: אבשלום ששוני / Flash90, משה נסים / לע"מ)

על רקע הניסיונות הכושלים להקמת ממשלת אחדות, תוקף יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומאשים אותו כי הוא רוצה לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית.

"נתניהו לא מוכן לוותר על הבלוק", כתב גנץ בטוויטר, "נתניהו לא מוכן לוותר על חסינות. נתניהו לא מוכן לדון על קווי יסוד של ממשלת אחדות".

גנץ הוסיף והאשים כי "נתניהו רוצה לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית", והבטיח: "אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. אעשה הכל כדי להרכיב ממשלה".

בתוך כך, שר האוצר משה כחלון התייחס למצב הפוליטי ביום עיון לאגף תקציבים בירושלים ואמר כי "יש פה פלונטר שאני לא רואה איך יוצאים ממנו, אבל אני קורא לצאת ממנו. אם יהיו בחירות נוספות תהיה אותה תוצאה. לא יהיה גוש גדול של 68-70. אז בואו נעשה כאילו עשינו עוד בחירות ונקים ממשלה. בחירות רביעיות כבר לא יעבוד.

"כל גוש רצה להקים ממשלה, לא הלך. צריכים להבין: אף אחד לא ניצח פה. בתיקו מתחלקים בנקודות. אז כל אחד יבוא לציבור שלו, יגיד מאוד רציתי, אבל אי אפשר. אין אמירה ציבורית יותר ברורה ויותר צועקת מאשר ממשלת אחדות. הציבור אמר את דברו, תלכו ביחד".

כחלון הוסיף ואמר: "תשאלו אותי אם ממשלת אחדות טובה? אני לא יודע. לא כיהנתי בממשלת אחדות ואני לא יודע אם זה ממשלת שיתוק או ממשלה שתפעל, אבל המצב הפוליטי מביא אותנו לשם. אסור לנו להגיע למצב שההישגים הכלכליים שעבדנו עליהם כל כך קשה ירדו לטמיון בגלל בעיות פוליטיות ובעיות של אגו. המצב בפעם הבאה לא ישתנה.

"צריך להתחבר לאחדות, מנהיגים צריכים להתנצל בפני הבוחרים להגיד שניסינו להקים לבד ולא הצלחנו, וליצור את הממשלה הכי טובה שיכולה להיות למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר