כ-1,100 מעובדי גוגל ניו יורק דרשו במכתב, ששלחו לממונה על המנכ"לית הכספים של החברה רות פורת, שהחברה תתמודד עם משבר האקלים. במכתב, שהתפרסם אתמול (שני), העובדים ביקשו תכנית אקלים הכוללת מספר בקשות ספציפיות. המכתב נשלח, בעיתוי מקרי, במקביל להודעה הרשמית של ארה"ב על נסיגה מהסכם הגרעין.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הדרישות כללו אפס פליטות עד שנת 2030; שלא יהיו חוזים שיאפשרו או יאיצו שאיבת דלק ממאובנים, האחראים על אחוז גדול מפליטות גזי החממה; אי מתן מימון ללוביסטים או פוליטיקאים המכחישים את שינויי האקלים; ושום שיתוף פעולה עם אלה המאפשרים לדבריהם: "כליאה, מעקב, עקירה או דיכוי של פליטים".

על פי דוח שינויי אקלים שהוציאה חברת האם של גוגל, אלפבית, לסמנכ"לית הכספים יש את "הרמה הגבוהה ביותר של אחריות ישירה לשינויי אקלים".

מגוגל סירבו להגיב אך הפנו לפוסט שפרסמה לאחרונה רות פורת. בפוסט היא פירטה כיצד החברה ניטרלית מפחמן מאז שנת 2007 ולאחרונה ביצעה את הרכישה הגדולה ביותר באנרגיה מתחדשת. אך על פי הדו"ח הסביבתי של גוגל לשנת 2019, היא הכניסה לסביבה בשנה שעברה 1.2 מיליון טון מטרי של שווה-תחמוצת הפחמן הדו-חמצני, או פליטת גזי חממה.

זאת לא הדוגמא היחידה לאקטיביזם של עובדי גוגל, שכבר יצאו בעבר מהמשרדים ברחבי העולם בהמוניהם לפני שנה במחאה על הטיפול בחברה בהטרדות מיניות וחוסר שקיפות.

מנכ"ל גוגל, סנדר פיצ'אי, אמר שגוגל "יכולה להשיג אפס פליטות עד שנת 2030", אך עם זאת, לאחרונה פורסם בגרדיאן כי גוגל סיפקה תרומות גדולות לארגונים שהכחישו את שינויי האקלים, במהלך שעורר ביקורת רבות.