היועץ המשפטי לממשלה לא מבין את הנפיצות שבדברים כי התגובה שלו, במחילה, היא קצת פתטית. במסגרתה הוא ניסה לטעון שלא קרה שום דבר חריג. לפני 9 חודשים היו בחירות, כמו תמיד בישראל, ואז החליטו לפרסם את כתב החשדות. היה צריך לפרסם אותו מספיק זמן לפני הבחירות. באותו זמן התפרסמה ידיעה לקונית שהיועץ המשפטי לממשלה לא יקרא את כל חומרי החקירה אלא רק תקציר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

התקציר לא כלל לפחות 2 עדויות משמעותיות מאוד. הראשונה, שנחשפה באולפן שישי לפני חודשיים, היא העדות שבה אור אלוביץ' נשלח לאביו עם מכשיר הקלטה כמדובב לתא של התייעצות עם עורך דין. אלוביץ' האב אמר "הייתי שמח לחלץ אותך, בני, אבל אין לי מה לתת להם".

הדבר השני שהיועמ"ש לא ידע, כך לפי הודעתו, הוא המידע שפרסמנו אתמול על אותו אמצעי חריג שהופעל על עד המדינה ניר חפץ.  או שהדברים הוסתרו ממנו או שהייתה רשלנות – בכל מקרה זה דבר שצריך לחקור.

מנדלבליט כתב לפני כחודש וחצי שלא הופעל לחץ פסול על עד המדינה חפץ אבל כעת אנחנו יודעים שזה לא המצב. זו טענה משונה. אסור באיסור חמור לגרום לנחקר להחליף עורך דין, ומדובר בעניין פלילי, אבל זה היה ונברא בעניין אלוביץ' וגם אצל ניר חפץ, ובמקרה שלו זה גם הצליח. היועץ יודע על הלחץ שהופעל על אלוביץ' כבר חודש וחצי ועל הלחץ שהופעל על ניר חפץ חודש - ועדיין אין בדיקה.

האם היועץ מחפה על מי שתחתיו? מי נתן את ההוראה - שי ניצן? ליאת בן ארי? ואולי לא הייתה הוראה בכלל והמשטרה החליטה לנהוג כמו בשב"כ - כמו שהם אמרו לנחקרים: "אנחנו קרובים יותר לשב"כ מאשר למשטרה".