לפני כשנה רכש אביו של א', בן 17, כרטיס טיסה עבור בנו בחברת התעופה אייר קנדה מתל אביב לפילדלפיה עם עצירת ביניים במונטריאול, כדי שיוכל לבקר את משפחתו. "זה היה המסלול הקצר ביותר להגיע לפילדלפיה", ציין האב. "שילמנו מחיר יקר יחסית לכרטיס, אך אייר קנדה היא חברה מוכרת מאוד בצפון אמריקה וסמכנו עליה שלא יהיו בעיות".

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

האב ליווה את בנו לדלפק הצ'ק אין של החברה בנתב"ג ושם התחיל כדור שלג של בעיות כאשר בתור התחלה נאמר להם שהטיסה תמריא בעיכוב של שעתיים. משמעות הדבר היא של-א' לא יהיה מספיק זמן להגיע לטיסת ההמשך ממונטריאול לפילדלפיה והוא יאלץ לבלות את הלילה שם לבד.

האב, פנה לדיילת הקרקע של החברה והתריע בפניה שבנו יחמיץ את טיסת ההמשך וביקש ממנה לכרטס לו טיסה זהה למחרת, שכן הדבר יחסוך לו לבנו עוגמת נפש והוצאות כספיות מיותרות. הדיילת ענתה לו שהמחשב לא התריע שהוא יחמיץ את הטיסה והכל אמור להיות בסדר.

האב לא ויתר ופנה לנציגי החברה בנתב"ג וביקש מהם לכרטס לבנו כרטיס טיסה למחרת אבל גם דרכם הוא לא קיבל עזרה. "אם הוא לא יעלה לטיסה בעוד שעתיים הוא יפסיד את כרטיסי הטיסה שלו", אמר הנציגה במקום. "אני לא יכולה לשבץ את הבן שלך לטיסה למחרת".

מטוס של אייר קנדה, ארכיון (צילום: רוייטרס, חדשות)
מטוס אייר קנדה. אילוסטרציה | צילום: רוייטרס, חדשות

בלית ברירה א' עלה לטיסה, הגיע באיחור של שעתיים, ופיספס את טיסת ההמשך שלו. "אחרי טיסה של 11 שעות הייתי חסר אונים. לא היה שום נציג של החברה שיסייע לי. הרגשתי שאני אבוד במדינה זרה שאני לא מכיר", סיפר א'.

רק לאחר שיחות רבות שניהל אביו עם נציגי חברת אייר קנדה הסכימה החברה להסדיר לבנו בית מלון. כאשר הגיע למלון הוא נאלץ לשריין מסגרת גבוהה בכרטיס האשראי כתנאי לקבלת החדר ולשלם 150 דולר במקום, דבר שהותיר כמעט ללא מזומן. "במלון אליו נשלחתי לא סיפקו אוכל או שתייה ונשארו לי רק 100 דולר", תיאר א'.

זה לא נגמר כאן: למחרת, כש-א' נסע לשדה התעופה במטרה לטוס לפילדלפיה הוא גילה שגם הטיסה החלופית בוטלה. אביו, יצר קשר עם החברה ונציגיה מסרו לו כי ניתן לכרטס לבנו טיסה חלופית רק בעוד יומיים, כלומר בעיכוב של 72 שעות מהמועד הטיסה המקורי.

האב ניסה לסייע לבנו, התקשר לחברה, המתין שלוש שעות על הקו ובסוף נאמר לו: "עדיף שהסבתא של א' תיסע ברכב מפילדלפיה למונטריאול לאסוף אותו". 

לבסוף, אחרי שעות של התעקשות, א' עלה על טיסה ממונטריאול לטורונטו ומשם לפילדלפיה. בסופו של המסע המפרך, א' הגיע ליעד באיחור של 45 שעות.

האב ובנו דרשו פיצוי מהחברה אך לא זכו לכל מענה. באמצעות עו"ד רון סולן פנה א' לחברת אייר קנדה ודרש פיצוי על ביטול הטיסות ועוגמת הנפש שנגרמה לו. בסופו של דבר, א' הגיש תביעה נגד אייר קנדה בבית המשפט לתביעות קטנות בעפולה ודרש פיצוי של 16,000 שקל.

אייר קנדה הגישה כתב הגנה שבו טענה שנהגה ב-א' כפי שצריך ועל פי כל הנהלים ואין מקום לפסוק לו פיצוי שכן ביטולי הטיסה והעיכובים לא היו באחריותה ומדובר בכוח עליון.

בסופו של דבר הצדדים הגיעו להסכם פשרה לפיו א' יפוצה בסכום של 9,500 שקל. ההסכם זכה לאישור בית המשפט.