ה"צריחון"

תותח הנגמ"ש החדש של צה"ל • תיעוד

ה"צריחון" החדש של צה"ל יאפשר ירי פגזים וטילים בזוויות שונות מבלי לסכן את החיילים שנמצאים בתוך הנגמ"ש המוגן. המערכת תתוקן לראשונה על נגמ"שי חטיבת הנח"ל (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |

במינהלת המרכבה והרק"מ (מנת"ק) במשרד הביטחון סיימו לאחרונה לפתח את תותח ה"צריחון" על גבי הנגמ"ש הגלגלי החדש "איתן", ובקרוב יחלו בייצור סדרתי של כלי הרכב הממוגן לכוחות החי"ר בצה"ל כשהראשונים שיקבלו אותו יהיו חיילי חטיבת הנח"ל שהיו שותפים לניסויים של המערכת.

התותח החדש מאפשר ירי פגזים או טילים והוא בעל זוויות ירי רחבות כולל ירי כלפי מעלה שיכול לסייע בירי לעבר יעדים בבניינים רבי קומות ובצורה שלא מסכנת את החיילים בנגמ"ש.

הכינוי "צריחון" ניתן בצה"ל לתותח הקטן בשל היותו לא מאויש, ועם חיבורו לנגמ"ש "איתן" הוא יעבוד יחד עם יתר מערכות הרכב המשוריין, כמו מערכות ההגנה האקטיבית והגילוי, באמצעות סנסורים שיסרקו את השטח.

מפעיל התותח יוכל לשגר טילים או פגזים ממנו גם תוך כדי הנסיעה ב"איתן", שנחשב לנגמ"ש למהיר מאוד, ועם מבנה גוף צר המאפשר תמרון בשטח אורבני.

לא כל הנגמשים מסוג זה יצוידו בצריחון, ב"איתן" שלא יישא את התותח תותקן מערכת "קטלנית", עם מקלעים לירי על מטרות קלות או על מטרות אדם, בקוטר 0.5. בכך ייווצר לפלוגת החי"ר תמהיל המשלב בין שתי היכולות הנדרשות בשטח.

ה"צריחון" יותקן גם על נגמ"שי ה"נמ"ר" הכבדים של גולני וגבעתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר