הבוקר (שלישי) פנתה יפה יששכר לעורכי דינה של נעמה וביקשה למחוק העתירה לביטול החלטת שר המשפטים להסגיר את ההאקר הרוסי לארה"ב. מנימוקי הבקשה עולה כי עורכי הדין  הבינו כי משיכת העתירה "תסייע למאמצים לשחרורה". יפה יששכר מסרה שהיא נותנת אמון מלא בנשיא וראש הממשלה שיביאו לשחרורה והוסיפה: "נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

העתירה הוגשה ביום חמישי שעבר לבג"ץ, ובה ביקשה המשפחה לא להסגיר את ההאקר הרוסי אלכס בורקוב לארה"ב. כעת פנתה האם לעורכי הדין של נעמה וביקשה למחוק את העתירה. מנימוקי הבקשה עולה כי "חלה התפתחות בדין ודברים בין בני המשפחה לבין גורמים מדיניים" וכי משיכת העתירה תוביל למאמצים "אפקטיביים וממוקדים" לשחרורה. 

יפה יששכר אמרה כי היא החליטה לחזור בה מהערעור על הכרעת שר המשפטים ובית המשפט העליון "לאחר לבטים קשים מנשוא". היא מסרה כי היא נותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה שימשיכו לפעול מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המיידי של נעמה, והוסיפה: "אני מתפללת שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה".

אלכסיי בורקוב (צילום: משה שי , פלאש/90 )
ההאקר הרוסי אלכס בורקוב | צילום: משה שי , פלאש/90

משפחתה של הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר בגלל עבירות סמים הגישה את העתירה לבג"ץ לביטול הסגרת ההאקר בשבוע שעבר. "מקווים ששופטי בית המשפט העליון המכובד יקשיבו לבקשת נעמה לעשות כל מה שניתן כדי להוציא אותה באופן בהול מהגיהינום שהיא נמצאת בו", מסרו בני המשפחה.

"חתימת השר על צו ההסגרה משמעותה חריצת גורלה של העותרת", נכתב בעתירה. עוד צוין כי יששכר "מוחזקת כבת ערובה על ידי השלטון הרוסי המבקש למנוע את הליך ההסגרה של אותו אזרח רוסי לארצות הברית".

נעמה יששכר , במעצר כבר 4 חודשים במוסקבה
7 חודשים בכלא הרוסי: "נמצאת בגיהנום"

בעקבות עתירת המשפחה, הוציא בג"ץ צו ביניים עד ליום ראשון האחרון שאסר לנקוט "כל פעולה שאינה עולה בקנה אחד עם הצו - קודם למתן החלטה בבקשה לקבלו". המשמעות של צו זה היא שעל המדינה נאסר להסגיר את ההאקר הרוסי, למרות הצו המפורש שעליו חתם שר המשפטים אמיר אוחנה.

בורקוב, ההאקר העצור, הגיש ביום ראשון עתירה נגד צו הסגרתו לארה"ב, כשזמן קצר לאחר מכן דן בג"ץ בפנייתה של הישראלית שכלואה ברוסיה. השופטת דפנה ברק-ארז הורתה על צו הביניים נגד ההסגרה, וקבעה כי יתקיים דיון נוסף בנושא ביום חמישי הקרוב. הצדדים - נעמה יששכר, בורקוב ומשרד המשפטים - נדרשו למסור את עמדתם המנומקת עד למחר (רביעי).