טרגדיה במקסיקו: 9 בני משפחה מורמונים מתו במארב של קרטל סמים

שלוש אמהות ושישה ילדים, שהיו בדרכם לחתונה, נרצחו בידי כנופיית עבריינים מקומית, ככל הנראה על רקע סכסוך עמה. טראמפ: "נסייע להילחם בקרטלים הסמים, לפעמים צריך צבא כדי להילחם בצבא"

זמן צפייה: 01:22

טרגדיה במקסיקו: תשעה בני משפחה מורמונית - שלוש אמהות ושישה ילדים, בהם שני תינוקות, נרצחו על ידי חברי קרטל סמים שארבו להם בדרכם לחתונת קרוביהם. כ-17 בני המשפחה נסעו בשלושה רכבי שטח כ-50 מיילים דרומית לגבול עם ארה"ב, כשהתוקפים ירו לעברם והציתו את אחד מהרכבים.

ברכב שהוצת ישבו האם רוניטה מריה לה-ברון, בת 33, ביחד עם ארבעה מילדיה, שניים בני כחצי שנה ושניים נוספים בני 10 ו-12 - כולם נהרגו. אחד הילדים נורה למוות בשעה שניסה לברוח מהמקום.

אם נוספת, כריסטינה ג'ונסון בת ה-31, נורתה למוות בשעה שרצה עם בתה בת השנתיים וחצי בניסיון להציל אותה. הפעוטה נמצאה לאחר המקרה בתוך אחד הרכבים כשהיא ללא פגע.


אחד מבני המשפחה הגיע לזירת הירי וזיהה את הגופות החרוכות בתוך הרכב. "זה נורא", הוא אמר בזעזוע, " הן נשים וילדים חפים מפשע. הם היו בדרכם לפגוש קרובי משפחה".

אחד הילדים, בן 13 שנותר בחיים, הציל כמה מאחיו שנפצעו, חלקם בני פחות משנה, ורץ כשמונה קילומטרים בחזרה לחווה של המשפחה כדי להזעיק עזרה. כוחות הסיוע שהגיעו לאחר מכן למקום מצאו חלק מהילדים כשהם בחיים. על פי מספר דיווחים, חלק מהילדים נחטפו לאחר שנמצאו בחיים על ידי היורים.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב לאירוע והציע סיוע אמריקני למיגור קרטלי הסמים במדינה. "משפחה נפלאה מיוטה נקלעה למלחמה בין שני קרטלי סמים אכזריים, והתוצאה הייתה הרג של אמריקנים נהדרים רבים – בהם ילדים צעירים וכמה נעדרים", כתב בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "אם מקסיקו צריכה עזרה בטיהור המדינה מהמפלצות האלו – ארצות הברית מוכנה ברצון לבוא ולבצע את העבודה באופן מהיר ואפקטיבי. הנשיא החדש והנהדר של מקסיקו הציב את הנושא בעדיפות גבוהה, אבל קרטלי הסמים גדלו והתחזקו. לפעמים צריך צבא כדי להביס צבא. אנחנו רק מחכים לשיחה מהנשיא הנפלא".

דונלד טראמפ בעצרת האו''ם
דונלד טראמפ בעצרת האו''ם, ארכיון | צילום: חדשות 13

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, נשאל לפני זמן קצר בנוגע להצעת הסיוע שהגיש הנשיא האמריקני, ואמר: "אני לא חושב שנצטרך התערבות זרה במקרים מסוג זה, אך נהיה מוכנים לשתף פעולה עם ה-FBI כל עוד עצמאות מקסיקו תישמר". שני המנהיגים צפויים לשוחח מאוחר יותר בנוגע לשיתוף פעולה אפשרי בנושא.

תשעת בני המשפחה שנרצחו היו חברים בקהילה מורמונית מקומית בשם לה-ברון, המונה כמה מאות משפחות. הקהילה הוקמה בשנות ה-50 של המאה הקודמת על ידי מורמונים אמריקנים, שביקשו להימלט מפני רפורמות חוקיות נגד פוליגמיה.