ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות החשיפה של סגל

ראש לשכת עורכי הדין קורא לחקור את ההתנהלות בחקירת חפץ

בעקבות החשיפה אמש של העיתונאי עמית סגל: ראש לשכת עורכי הדין קורא לחקור את ההתנהלות בחקירת ניר חפץ • היועמ"ש: "הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון"

ראש לשכת עורכי הדין קורא לחקור את ההתנהלות בחקירת חפץ
עו"ד אבי חימי צילום: לשכת עורכי הדין
בעקבות הפרסום בחדשות 12 על הפעלת לחצים פסולים על עד המדינה ניר חפץ בתיק 4000 קורא ראש לשכת עורכי הדין לחקור את הפרשה לאלתר ולחשוף את ממצאיה בציבור

בעקבות פרסום הידיעה של העיתונאי עמית סגל אמש (שני) בעניינו של עד המדינה, ניר חפץ, במהדורת חדשות 12 דורש ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, לבצע חקירה יסודית, שתבחן האם אכן הופעלו לחצים פסולים על ניר חפץ על מנת שיחתום על הסכם עד מדינה בתיק 4000, ולחשוף את ממצאיה בציבור.

ראש הלשכה הביע חשש כבד, כי ככל שיתאמתו החשדות בדבר הפעלת לחצים פסולים על עד המדינה, במציאות בה מדי יום נחשפות הדלפות מתוך חדר החקירות באותה הפרשה, עלול הדבר לפגוע קשות בזכות הבסיסית להליך משפטי הוגן, שהיא מעקרונות היסוד במשטר דמוקרטי.

"אני קורא לגורמים האמונים מכוח החוק על ביקורת הפרקליטות והמשטרה - נציב תלונות הציבור על הפרקליטות וראשת מח"ש - להיכנס לעובי הקורה ולחקור חשדות אלה לאלתר", אמר ראש הלשכה.

בתגובה לפרסום של עמית סגל, נמסר הבוקר ממשרד המשפטים, כי לפני כחודש התקיים הליך שימוע לראש הממשלה. "במסגרת זו, נטענו על ידי באי כוחו של ראש הממשלה אותן טענות שמובאות כעת בפרסומים שונים בנוגע לניר חפץ. בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע לצורך קבלת החלטה סופית".

במשרד הוסיפו כי בין היתר "נבחנות בכובד ראש גם טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של ניר חפץ", דבר שקיבל ביטוי פומבי עם שידור הכתבה של עמית סגל. "אין זה ראוי וגם איננו מתכוונים לנהל הליך שימוע מקביל בתקשורת" אמרו במשרד המשפטים. "הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה".

היועץ המשפטי לממשלה כתב בשעתו במענה ליו"ר לשכת עורכי הדין, כי נחה דעתו שחוקרי המשטרה הבהירו לעדי המדינה כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת, וכי "הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון". כן צוין, כי תנאי לעריכת הסכם עד מדינה הוא אמירת אמת בלבד.

"יש להבחין בין בחינת הטענות הקשורות לעדי מדינה, בכל הנוגע לאמירת אמת על ידם, לבין הטענות לפעולות לא תקינות במהלך החקירה. לכן, לצד הדברים האמורים, הובהר במכתב כי ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש. לא בשולי הדברים, נשוב ונזהיר מפני הסתמכות על מידע חלקי, חסר, ולעיתים אף מגמתי או שלא בהקשרו. החלטות לגבי חומר הראיות ולגבי המשמעות המשפטית של רכיב כזה או אחר מהחקירה נעשות לאחר בחינה מדוקדקת של מלוא החומר, וכך יהיה גם במקרה דנן".

עמית סגל עו"ד אבי חימי אביחי מנדלבליט חקירה פלילית ניר חפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד