שתף קטע נבחר

עיבוד מחשב: מיכל וולבה

רומלו לוקאקו פורח מחדש באינטר / "מר עולם"

בעונה שעברה במנצ'סטר יונייטד היה מי שהספיד אותו וטען שהוא סובל מעודף משקל, אבל החלוץ הבלגי חבר למאמן שהאמין בו, לא מפסיק להבקיע ומשתווה לשיאים של אלילו – רונאלדו הברזילאי. הערב (22:00) מול דורטמונד הוא רוצה לזרוח גם בליגת האלופות

"רונאלדו שינה את הכדורגל", אמר רומלו לוקאקו בראיון. "הוא היה השחקן שכולם העריצו. הוא היה עושה את הפדלאדות שלו ואני הייתי חושב לעצמי: 'מי עוד עושה דברים כאלה?'. המגנים היו נופלים אל הדשא כשהוא היה עובר אותם ולי לא נותר אלא לומר 'וואו'. אלו היו השערים שהוא הבקיע, ורבים מהם ברגעים הקריטיים. הוא היה מבקיע שערים מדהימים ואני הייתי אומר לעצמי: 'זה לא יכול להיות'".

 

לצעירים מהקוראים נציין שלוקאקו לא מתכוון לכריסטיאנו הפורטוגלי, אלא לרונאלדו הברזילאי, השחקן הטוב בעולם בתחילת שנות ה-2000, האיש שהבקיע את הצמד עבור ברזיל בזכייה האחרונה שלה בגביע העולם, לפני 17 שנה, ומי שמאז ומתמיד היה האליל הגדול ביותר שלו.

 

רומלו לוקאקו חוגג (צילום: AP)
לוקאקו חוגג באינטר - כמו האליל שלו(צילום: AP)

 

לוקאקו נולד באנטוורפן לפני 26 שנה. אביו, רוג'ר, שחקן נבחרת זאיר בשנות ה-90, שיתף פעולה עם שלום תקוה בפ.צ. בום - ולא הפסיק לדבר על רונאלדו. "הוא שינה את דמותו של החלוץ. הוא היה גם מהיר כמו אצן וגם דריבליסט כמו שחקן כנף - והוא היה חזק כמו שור".

 

הקיץ עבר לוקאקו לאינטר, הקבוצה בה רונאלדו אלילו שיחק בין 1997 ל-2002, וכמה הוא היה מאושר השבוע אחרי שהבקיע צמד בניצחון 1:2 על בולוניה, כאשר התבשר שהישווה שיא שאותו קבע הברזילאי לפני 22 שנה.

 

רונאלדו הברזילאי חוגג באינטר (צילום: גטי אימג'ס)
והנה האליל. רונאלדו הברזילאי(צילום: גטי אימג'ס)

 

הצמד מול בולוניה העלה את מאזנו של לוקאקו העונה לתשעה שערים ב-11 משחקי הליגה הראשונים שלו. בדיוק המאזן שהיה ל"אל פנומנו" בתחילת עונת 1997-8, הראשונה שלו במדי הנראזורי. הברזילאי סיים את אותה עונה עם 25 שערים, אולם לצערו אינטר סיימה כסגנית האלופה של יובנטוס. לוקאקו מקווה כמובן שהעונה הראשונה שלו בסריה א' תסתיים אחרת – כשאינטר מקדימה את יובה וזוכה ב"סקודטו".

 

בינתיים, החלוץ הבלגי מקווה להמשיך את התקופה הנהדרת שלו הערב (שלישי, 22:00) מול בורוסיה דורטמונד בגרמניה, במסגרת המחזור הרביעי של ליגת האלופות. אינטר החלה את דרכה ב"בית המוות" בצליעה, עם תיקו ביתי מביך מול סלביה פראג (בזכות שער שיוויון בדקה 92) והפסד 2:1 לברצלונה. אולם הניצחון 0:2 לפני שבועיים על דורטמונד בסן סירו העלה אותם למקום השני בבית. תיקו הערב בזיגנל אידונה פארק יותיר את אינטר במקום השני עם סיכוי טוב להעפיל לשמינית הגמר.

 

"ביונייטד כל הזמן מחפשים שעיר לעזאזל"

לוקאקו נמצא בכושר נהדר. הוא הבקיע שמונה שערים בששת משחקיו האחרונים בקבוצה ובנבחרת, והמשחק היחיד בתקופה הזו בו לא מצא את הרשת היה מול דורטמונד, אז הוא גם הוחלף בדקה ה-66.

 

רומלו לוקאקו חוגג (צילום: רויטרס)
לוקאקו. שמונה שערים בשישה משחקים(צילום: רויטרס)

 

לוקאקו עדיין לא הבקיע במדי אינטר בצ'מפיונס (נגד בארסה הוא נעדר בשל פציעה). הפעם האחרונה שבה כבש בליגת האלופות הייתה באותו ניצחון הירואי של מנצ'סטר יונייטד בפריז על סן ז'רמן בשמינית הגמר בעונה שעברה. יונייטד כזכור הפסידה 2:0 באולד טראפורד ואף אחד לא נתן לה סיכוי בגומלין. אבל לוקאקו הבקיע צמד לפני הפנדל של מרקוס ראשפורד בדקה האחרונה שהזניק את יונייטד במפתיע לרבע הגמר.

 

שנתיים שיחק לוקאקו ביונייטד. הוא נרכש מאברטון ב-75 מיליון ליש"ט, חתם על חוזה ל-5 שנים ואמור היה להיות היורש של וויין רוני. הוא הבקיע 27 שערים בעונתו הראשונה, אבל רק 15 בשנייה. מעבר למאזן המאכזב, לוקאקו גם זכה לקיתונות של ביקורת על ההחמצות שלו, על היכולת הטכנית הלא מספקת שלו ועל כך שהוא לא מצליח להשתלט על הכדור בנגיעה הראשונה. מבחינת אוהדים רבים של הקבוצה, לוקאקו היה הסמל לכישלון של השנתיים האחרונות.

 

לוקאקו במדי יונייטד. איכזב בעונה השנייה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לוקאקו במדי יונייטד. איכזב בעונה השנייה(צילום: AFP)

 

כשכבר היה ברור שהוא בדרך החוצה, לוקאקו פתח את הפה ואמר: "ביונייטד כל הזמן מחפשים שעיר לעזאזל. פעם זה פול פוגבה, פעם זה אלכסיס סאנצ'ס ופעם זה אני". מי שהאמין בלוקאקו היה אנטוניו קונטה, מאמנה החדש של אינטר, שחיפש חלוץ חוד חדש במקום מאורו איקרדי שנפסל מבחינתו וקיבל את ברכת הדרך למצוא קבוצה חדשה. קונטה רצה את לוקאקו כשאימן את צ'לסי וזה לא התאפשר. עכשיו זה סוף סוף קרה.

 

אינטר שילמה ליונייטד 65 מיליון יורו עבור הבלגי, סכום שחולק לתשלומים שיועברו במשך 5 שנים. קונטה רצה את לוקאקו לא רק כי ידע שיקבל ממנו כמות שערים מכובדת, אלא גם בגלל שהוא שחקן שעובד עבור הקבוצה. 

 

"לא רע עבור בחור שמן"

באינטר חששו שהבלגי יגיע לתחילת העונה כשהוא לא בכושר, שכן הוא לא צורף למסע המשחקים של יונייטד בקיץ. היו גם דיווחים שהוא העלה כ-4 ק"ג. אבל כל השמועות התבררו כשטויות. כשלוקאקו הגיע לאיטליה הוא היה במשקל האידאלי.

 

קונטה ולוקאקו (צילום: EPA)
לוקאקו עם קונטה, המאמן שהאמין בו(צילום: EPA)

 

מי שעיצבן במיוחד את לוקאקו היה גארי נוויל, שחקן יונייטד לשעבר וכיום פרשן טלוויזיה בכיר, שטען שהבלגי היה במשקל עודף במהלך העונה שעברה. לוקאקו הזועם העלה תמונה באינסטגרם בה הוא חושף בטן שטוחה להפליא ועם הכיתוב: "לא רע עבור בחור שמן". הוא גם אמר: "נוויל יכול לדבר על הכושר שלי, אבל לא על המקצוענות שלי או שאני לא עובד מספיק קשה. זה משהו שהוא לא יכול להגיד".

 

אחרי השנתיים הקשות באולד טראפורד, לוקאקו נהנה עכשיו מהחיים במילאנו. הקבוצה נראית טוב, צמודה ליובנטוס בצמרת הטבלה והוא לא מפסיק לקרוע רשתות. ובקרב אוהדי יונייטד יש כבר מי שמתגעגעים לחלוץ הבלגי האימתני. הקבוצה שלהם במקום העשירי בטבלת הפרמייר ליג וכבשה רק 13 שערים – שניים בלבד יותר ממאזנו של לוקאקו. ואם נדייק, מאז ספטמבר יונייטד הבקיעה 6 שערים והוא מצא את הרשת 8 פעמים. מביך.

 

רומלו לוקאקו  (צילום: גטי אימג'ס)
לוקאקו.נהנה מהחיים(צילום: גטי אימג'ס)

 

מבחינתו של לוקאקו, מנצ'סטר יונייטד היא היסטוריה. המעבר לאינטר היה כנראה הצעד הטוב ביותר שעשה בקריירה. מלך השערים של נבחרת בלגיה בכל הזמנים (51 שערים ב-83 משחקים) לא יתנגד להיות גם מלך השערים של הליגה האיטלקית ובכך להמשיך ללכת בדרכו של רונאלדו, אליל ילדותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
רומלו לוקאקו
צילום: gettyimages
מומלצים