עיריית תל אביב-יפו הנחתה היום (שלישי) חברות בעלות היתר זמני להצבת קורקינטים חשמליים שיתופיים ברחבי העיר להתקין מספר זיהוי לכל הכלים המוצבים על ידן. המטרה שעומדת מאחורי היוזמה היא שמירת הסדר הציבורי והגנה על בטיחות הולכי הרגל והמשתמשים בקורקינטים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במכתב נמסר כי עד ה-15 בדצמבר אותן חברות יצטרכו להתקין את לוחית הרישוי והחל ממועד זה, העירייה תפעל בכל האמצעים לתפיסה וסילוק קורקינטים חשמליים שיימצאו ללא מספר זיהוי ברחבי העיר.

בנוסף, ועל מנת למגר את תופעת הרכיבה על המדרכות, העירייה תאפשר לציבור לצלם באמצעות אפליקציית 106 משתמשים שנוסעים על המדרכות. מי שיצלם יוכל לשלוח את התמונה, בצירוף נקודת ציון גאוגרפית וחתימת זמן למוקד העירוני.

אכיפה אלקטרונית כנגד רוכבים

התמונות יועבר בתוך 24 שעות לבעל ההיתר הזמני שהכלי שלו נמצא נוסע על המדרכה ועם קבלת המידע יהיה עליו לפעול להטלת סנקציות מתאימות על אותם משתמשים. בנוסף, החל מה-1 בינואר, העירייה תבקש לקבל דיווח חודשי בכל הנוגע לאופן הטיפול במקרים שהועברו לבעל ההיתר הזמני.

מהעירייה נמסר כי היא מאמינה שתוצאה מיטבית תושג באמצעות רישוי כלי רכב דו גלגליים חשמליים ואכיפה אלקטרונית כנגד רוכבים אשר אינם מצייתים לחוק. בנוסף, העירייה עוקבת אחר קידום הנושא ברמה הארצית על ידי משרד התחבורה.

בנוסף, בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי כלי רכב דו גלגליים חשמליים והולכי רגל ובהעדר אכיפה, מהעירייה נמסר כי היא הובילה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים.

"להחזיר את המדרכות להולכי הרגל"

מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה: "המדיניות העירונית היא להחזיר את המדרכות להולכי הרגל, לייצר תרבות רכיבה בטוחה, למתן ולהאט את תנועת הרכבים בעיר. כחלק מהסדרת פעילות הקורקינטים השיתופיים יצאנו למהלך שמטרתו להגביר את הבטיחות באמצעות פיקוח על רכיבה על פי חוקי התנועה, על ידי חיוב רישוי לכלים השיתופיים, במסגרת היתר ההפעלה שאנו נותנים לחברות".

להבי אמרה כי חובת הרישוי תושת בשלב ראשון על החברות המפעילות, כדי להרתיע את הרוכבים שברובם הם מזדמנים מלבצע עבירות רכיבה שמסכנות את חייהם ואת חיי התושבים "ולהגביר את יכולת הפיקוח שלנו על אופן הרכיבה".

עוד הוסיפה כי המקבלים העירייה תמשיך לפעול מול הכנסת ומשרד התחבורה על מנת לקדם חקיקה ארצית: "שתחייב את כלל האופניים והקורקינטים, פרטיים ומסחריים כאחד, בהתקנת מספר רישוי".