י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שיקולים קטנוניים של עוזרים"

הקרבות ב'דגל התורה' חוזרים: בלשכתו של גפני התעלמו מחה"כ אשר ועוררו זעם

האם השסעים בתוך הסיעה הליטאית חוזרים? זעם רב בלשכתו של ח"כ יעקב אשר כלפי לשכת היו"ר גפני, לאחר שאלה פרסמו הודעה לתקשורת, בה לקחו קרדיט מלא על נושא שהוא בעצמו הוביל משך כמה שנים עד לקצירת הפירות, תוך התעלמות מוחלטת מיוזם הרפורמה • כל הפרטים

הקרבות ב'דגל התורה' חוזרים: בלשכתו של גפני התעלמו מחה"כ אשר ועוררו זעם
יעקב אשר / משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרבות בתוך 'יהדות התורה' כמעט ונשכחו, כאשר במהלך הכנסת הקודמת הם היו בסדר היום מידי כמה חודשים. בדיוני וועדת הכספים אתמול (שני) בלט הקרב השורר בין יו"ר המפלגה חבר הכנסת משה גפני לחבר הכנסת יעקב אשר.

הדבר בלט במהלך ישיבת וועדת הכספים, כאשר במהלך הדיונים של קיצוצים שעסקו בכל משרדי הממשלה, הגיע גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לישיבה שעסקה בענייני משרדו, כשבפתח הדיון הודיע על בשורה בנושא התחבורה הציבורית לבחורי הישיבות, שהם יהיו זכאים להנחה של סטודנט בנסיעות.

מיותר לציין כי הנושא הובל על ידי 'בחדרי חרדים' בכנסת ה-20, כאשר ח"כ יעקב אשר יזם הצעת חוק בעניין, כשאליו הצטרפו חברי סיעתו סיעת 'דגל התורה', כפי שנהוג ב'דגל' להצטרף לכל יוזמה של אחד מחברי הכנסת, אשר ניסה לקדם זאת גם מול שר התחבורה דאז ישראל כץ, ומול שר התחבורה הנוכחי סמוטריץ'.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת הכספים בראשה יושב ח"כ משה גפני, העלה יעקב אשר את הנושא ובהמשך אף נועד לפגישה עם עוזריו של סמוטריץ' והעביר להם את המסמכים הדרושים כדי לקדם את הנושא. כאשר סמוטריץ' הוכיח יעילות וקידם את ההחלטה במיידית מול אנשי משרד האוצר.

סמוטריץ' עצמו גם פנה בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכספים לחבר הכנסת יעקב אשר ואמר: "בישיבה הקודמת העלת את נושא ההנחות בתח"צ לבחורי הישיבות, אז אני רוצה לבשר לך כי כבר הוכן מסמך מדיניות וכרגע זה נכנס לוועדת מחירים וזה יתקדם בעזרת השם מהר". 

אלא שבלשכת יו"ר וועדת הכספים מיהרו עוד במהלך הישיבה בוועדה, לשגר לעיתונות את ההודעה הבאה: "בשורה!
שר החבורה בצלאל סמוטריץ' הודיע כעת ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בדיון הועדה על תקציב משרדו כי מתווה ההנחה בנסיעות בתחבורה הציבורית לתלמידי הישיבות יצא לדרך ומקודם במשרדו בימים אלו".

גפני מתעלם לאורך כל ההודעה בבוטות, מחברו לסיעה חבר הכנסת יעקב אשר, כשבהודעה נמסר כי גפני הודה לסמוטריץ' ואמר אני מודה לשר בצלאל סמוטריץ' על התגייסותו לעניין, "זו הייתה הפניה הראשונה שלי אליך בעת כניסתך לתפקיד, אני שמח שלקחת זאת במלוא הרצינות והמתווה יוצא לדרך. מדובר בתיקון עוול ובבשורה אמיתית לעשרות אלפי תלמידי הישיבות ששוקדים על תלמודם וזכאים להנחה".

בסביבתו של חה"כ אשר אומרים ל'בחדרי חרדים', "נדהמו לראות כיצד תוך כדי ישיבת הועדה דקות ספורות לאחר דבריו של השר סמוטריץ' לחה"כ אשר, יצאה הודעה מלשכתו של גפני המבשרת על בשורה ומתעלמת לחלוטין מיוזם הדרישה לסבסד את התח"צ של בחורי הישיבות, שאף פעל וטרח על דעת יו"ר דגה"ת חה"כ משה גפני בקדנציות קודמות ואף בחודשים האחרונים באינספור דיונים ופגישות עם שרים, חברי כנסת ופקידים להכיר בזכויותיהם של תלמידי הישיבות ולסבסד את התח"צ עבורם מול גל של התנגדויות ועיכובים".

"חבל שבנושאים חשובים מתערבים שיקולים קטנוניים של עוזרים ושאר מקורבים פזיזים המבקשים לעצמם פרסום ומנְסים ליצור מתיחויות מיותרות ומאבקי כח בין חברי ונציגי דגה"ת הפועלים ללא לאות לביצור עולם התורה ודואגים לרווחתו", ציינו.

בסביבתו של גפני ציינו כי הדבר עלה בפגישה ראשונה של גפני עם השר סמוטריץ' וכי כעת מטרתו של גפני, היא להביא את התקציב כדי להוציא את היוזמה המבורכת לפועל כדי להקל על בחורי הישיבות והוריהם.

יעקב אשר משה גפני דגל התורה הנחה באוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד