שבועיים להחזרת המנדט: יו"ר כחול לבן בני גנץ קרא היום (שלישי) בנאום בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה, להקמת ממשלת אחדות - ברוח שמיר ופרס. "אחדות היא לא בלוק שבו כולם חושבים כאיש אחד ופועלים למען איש אחד", אמר. "אחדות היא כשכולם שמים את האינטרסים בצד למען המדינה". בינתיים גורמים בסיעת כחול לבן אומרים שהסיכוי שבני גנץ ייכנס לממשלה תחת בנימין נתניהו הוא אפסי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

גנץ טען שהוא יעשה כל שביכולתו כדי להימנע ממערכת בחירות שלישית - בתוך פחות משנה. "לא נבזבז מיליונים ונלך לעוד בחירות - אחדות היא הדרך והאמצעי לחזור ללכידות‎", אמר. "אני עושה הכל - מעל ומתחת לפני השטח להביא לאחדות ולהימנע מבחירות".

גורמים בכחול לבן אמרו היום שגנץ הצליח ללכד סביבו את כל חברי הסיעה וכי הסיכוי שיכנס לממשלה תחת ראש הממשלה נתניהו אפסי: "היורש של רבין לא יישב תחת ביבי". ההנחה היא שגנץ ולפיד מתואמים לחלוטין בעניין הזה.

בני גנץ יאיר לפיד (צילום: רויטרס, רויטרס_)
בני גנץ יאיר לפיד | צילום: רויטרס, רויטרס_

אתמול פורסם כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הציע לנתניהו לקדם חוק לבחירה ישירה בין גנץ לבינו לפתרון המשבר‎ הפוליטי. במקביל פורסם כי הלחץ מימין על ליברמן גובר: איילת שקד מנסה לתווך בינו לבין החרדים.

איילת שקד נפגשה עם ליברמן במהלך היום, ולאחר מכן עברה לראשי המפלגות החרדיות. שקד סבורה שהחזרת ליברמן לגוש הימין היא הדרך למנוע בחירות בפעם השלישית ועם רצון טוב: "אפשר לגשר על הפערים ולהקים ממשלת ימין".

בתוך כך, נתניהו כינס אתמול את ראשי מפלגות "בלוק הימין" בכנסת. בתום הפגישה, הוא פרסם הודעה שבה האשים את גנץ במשבר הפוליטי: "אחרי הפגישה שלי עם גנץ סיכמנו על הודעה משותפת בתום הפגישה. הוציאו הודעה, הוציאו תמונה. חצי שעה אחר כך התחילו בכחול לבן לתדרך נגדנו בתקשורת. אנחנו הסכמנו לוויתורים רבים. ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי תשובה לאף שאלה. צוות המשא ומתן שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם צוות המשא ומתן של כחול לבן אבל הם דוחים אותם מיום ליום - ועד עכשיו לא נקבעה פגישה".

ישיבת ראשי בלוק הימין עם נתניהו
ישיבת ראשי בלוק הימין עם נתניהו

בכינוס מיוחד בכנסת במלאת שש שנים למותו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, נפגשו ראשי המפלגות, ובהם גם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ. "אם יש דרך אחת שבה כולם יכולים לכבד את זכרו של הרב עובדיה, היא הדרך של האחדות שמחברת ומכבדת האחד את השני", אמר גנץ. "אם אני צריך להגיד מה אפשר לעשות הרי שזה בפירוש המסורת המשותפת והאחדות שאמורים לעמוד לנגד עינינו. דרכו של הרב עובדיה לאחדות מחברת ומכבדת האחד את השני - זו גם דרכנו".

"למפגש הלא פוליטי הזה יש מימד שנוגע לאחדות העם", אמר ראש הממשלה נתניהו, "זה במידה רבה מה שמתבטא בציבור הזה, שכולל את יו"ר הכנסת ואת השרים והשרות, וחברי וחברות הכנסת. בני גנץ פה איתי וזו משאלה של רבים בעם שבאה לידי ביטוי, ואני חושב שהיא נכונה".