גנץ: אחדות היא לא בלוק – יש להניח את האינטרסים האישיים בצד

יו"ר כחול לבן נאם בוועידת ישראל ללכידות חברתית והאשים את נתניהו בפלונטר הפוליטי: "רוב אזרחי ישראל בחרו באחדות - יש מי שמנסים בכל דרך למנוע אותה". גפני השיב - "גנץ מוכתב ע"י לפיד"

זמן צפייה: 10:01

הפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן בני גנץ נאם הבוקר (שלישי) בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה, התייחס למצב שהביא את הקמת ממשלת האחדות של שמעון פרס ויצחק שמיר, ותקף: "רוב אזרחי ישראל בחרו באחדות בשעה שיש מי שמנסים בכל דרך למנוע הקמה של ממשלה שכזו".

"אחדות היא לא בלוק, שבה כולם פועלים למען איש אחד, אלא חיבור - כשכל הצדדים מניחים את האינטרסים האישיים בצד ופועלים ביחד", אמר יו"ר כחול לבן. "אחדות איננה אחידות - אף אחד מאיתנו לא רוצה מדינה שבה לכולם אותן דעות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בנט קרא לנתניהו ולגנץ להקים ממשלת אחדות; רה"מ: "בני, שמעת?"

רה"מ הציע לבנט להתמנות לשר וחבר קבינט – יו"ר הימין החדש סירב

חמאס מאיים: אי חידוש המענק הקטארי יתפוצץ בפני ישראל

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

גנץ תיאר את המציאות הפוליטית שהביאה להקמת ממשלת האחדות של פרס שמיר, ואמר כי "תוצאות הבחירות העמידו את המדינה בפלונטר פוליטי שנראה ללא מוצא, ברקע משבר כלכלי וכמו תמיד גם אתגרים ביטחוניים - פרס, שהיה ראש המפלגה הגדולה יותר, מונה להיות הראשון ברוטציה ואחרי שנתיים עמד במילה שלו והחליף אותו יצחק שמיר. כך היה אז וכך צריך לנהוג היום".

לטענת יו"ר כחול לבן, "כל פעם כשקשה לנו אנחנו מתאחדים, ובכל פעם כשהוויכוחים גלשו למחנאות ושנאה, העם היהודי שילם בדם. היריבות הפנימיות הובילו לקריסה מול האויבים בחוץ - אני עושה כל מה שאני יכול , מעל ומתחת לפני השטח, כדי להימנע ממערכת בחירות שתשרת את הפילוג".

בתגובה לנאום יו"ר כחול לבן, אמר ח"כ משה גפני בוועידה כי "מה שגנץ אומר לא תמיד בא לידי ביטוי במפלגה שלו - הוא מוכתב לחלוטין על ידי יאיר לפיד". לדבריו, "אני לא ביקשתי שזו תהיה מדינה דתית, אלא יהודית ודמוקרטית, כמו שבן גוריון קבע בסטטוס קוו - תחבורה ציבורית בשבת זה לפרק את הסטטוס קוו".

ח''כ משה גפני, ש''ס
ח''כ משה גפני, ש''ס | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

"אני בנושאים המדיניים אני לא בדיוק ימין - יותר מרכז. אם הייתי דואג לעצמי, הייתי הולך עם השמאל והיו מאתרגים אותי - הוא גם יודע לקיים הבטחות, בניגוד לכל המערכות שבהן הייתי", אמר ח"כ מטעם יהדות התורה. "אבל אם אני מחלק את העם אז הציבור המסורתי נמצא בימין".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ גם התייחס בוועידה לפולנטר הפוליטי. לטענתו, "מי שפוסל זה מי שיושב רק בתוך הגוש שלו, ומסרב לדבר עם הצד השני - אני לא פוסל את החרדים. בשביל לפרוץ את המבוי הסתום, אנחנו מוכנים לשותפות שגם יהיו חרדים בממשלה".

אתמול קרא ח"כ נפתלי בנט במהלך אירוע לזכרו של הרב עובדיה יוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן "להתעלות מענייני היום-יום ולהקים ממשלת אחדות בישראל". כשהגיע תורו של נתניהו לדבר, הוא פנה לגנץ ושאל: "בני, שמעת?". לאחר מכן, הוסיף כי "ממשלת האחדות היא משאלה של רבים בעם. אני חושב שהיא נכונה".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: ששון תירם

מאוחר יותר סירב בנט להצעת נתניהו להתמנות לשר וחבר קבינט. מטעם הראשון נמסר כי "בנט השיב כי איננו מעוניין בכך, וכי אין בכך צורך. בנט שב והדגיש את מחויבותו המלאה לגוש הימין, והציע את סיועו בכל דרך להקמת ממשלת אחדות של נתניהו וגנץ". הפגישה התקיימה בתום ישיבת ראשי מחנה הימין.