הודעה רשמית

ארה"ב הודיעה על פרישה מהסכם האקלים

כפי שטראמפ הבטיח עם בחירתו לנשיא, ארה"ב פרשה באופן רשמי מהסכם האקלים שנחתם בפריז לפני 4 שנים, זאת בשל העלויות הגבוהות והנטל הכלכלי על אזרחי ארה"ב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

כצפוי וכפי שהודיע הנשיא דונלד טראמפ מראש, קצת פחות מחודש לפני פתיחת ועידת האקלים, הודיעה אמש (שני) מחלקת המדינה האמריקנית לאו"ם באופן רשמי על פרישתה של ארצות הברית מהסכם האקלים שנחתם בפריז לפני כארבע שנים.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר בהודעתו: "אנו מתחילים היום בתהליך הפרישה מההסכם". הוא ציין את הישגיה של ארצות הברית בכלכלה ובשמירה על הסביבה וטען: "המודל שלנו הוא מציאותי ופרגמטי". הוא הוסיף, כי מדובר ב"נטל כלכלי שאינו הוגן" על ארה"ב.

למעשה, אתמול היה היום הראשון שבו ניתן לצאת מההסכם וארה"ב מיהרה להודיע על פרישה, שתיכנס לתוקף שנה לאחר מסירת ההודעה - כלומר 4 בנובמבר 2020, יום לאחר הבחירות לנשיאות. ארצות הברית היא המדינה הראשונה שיוצאת מההסכם, שעליו חתמו רוב מדינות העולם וסביר להניח שהפרישה תשפיע על מדינות נוספות שיבקשו לפרוש ממנו. מתנגדיו של טראמפ ואנשי ארגוני הסביבה, מקווים כי טראמפ יפסיד בבחירות וכי מחליפו יבטל את הפרישה ויחזור להסכם.

מדובר בצעד ישיר של טראמפ נגד קודמו ברק אובמה. כמה חודשים לאחר בחירתו לנשיא אמר טראמפ כי ההסכם גרוע וגורם למדינות העולם ללעוג לאמריקאים. "איננו רוצים שמנהיגים ומדינות אחרות ילעגו לנו יותר, והם לא יעשו זאת. נבחרתי לייצג את אזרחי פיטסבורג, לא את פריז", אמר הנשיא.

לדברי טראמפ, "הסכם פריז הוא עסקה רעה לאמריקנים, והצעד הזה עומד בהתאם להבטחת הבחירות לשים את העובדים האמריקנים בראש סדר העדיפויות. ממשל אובמה נשא ונתן על ההסכם וחתם מתוך ייאוש".

כזכור, כמעט 200 מדינות חתמו על הסכם האקלים בפריז בדצמבר 2015, שבה כל מדינה הציבה יעדים כדי לבלום את פליטת גזי החממה - המובילים על פי הערכות המדענים לשינוי אקלים ולעליית ההתחממות של כדור הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר