אונס בת ה-7: שני פועלים פלס' ונהג הסעות ישראלי עוכבו לחקירה

שני הפועלים, שעובדים בסביבת בית הספר בבנימין שבו אירעה התקיפה, כבר עוכבו בעבר, ונקראו להשלמות חקירה. הנהג של השניים נחקר בפעם הראשונה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:49

אונס בת ה-7: המשטרה עיכבה הבוקר (שלישי) לחקירה שלושה חשודים במסגרת פרשת אונס הילדה בבית ספר בבנימין לפני כחצי שנה – כך פורסם לראשונה בחדשות 13. מדובר בשני פועלים פלסטינים, שעובדים בסביבת המוסד הלימודי שבו אירעה התקיפה ועוכבו בעבר, ונקראו להשלמות חקירה. נוסף להם עוכב לחקירה נהג ההסעות היהודי של השניים, המתגורר ביישוב שבו אירע המקרה.

מחמוד קטוסה, שנעצר בחשד לאונס - ושוחרר לפני ארבעה חודשים בעקבות חשיפת מחדלי המשטרה בחדשות 13, עדיין מוגדר במסמכי המשטרה והפרקליטות כ"חשוד באונס". אמש קרא קטוסה למשטרה לסגור לאלתר את התיק נגדו: "הם צריכים שאני אשאר ככה? זה יותר קל להם? אבל לי קשה", סיפר.

לעוד כתבות בנושא >>

אונס בת השבע: 4 חודשים לאחר ששוחרר – קטוסה קורא לסגירת התיק

אונס בת ה-7: במשטרה עדיין מאמינים שקטוסה הוא החשוד המרכזי

בעקבות מחדלי החקירה: מחמוד קטוסה מגבש תביעת ענק נגד המשטרה

י', נהג הסעות ישראלי, שעוכב לחקירה, יחד עם שני פלסטינים שאותם הסיע, בחשד למעורבות בפרשת אונס בת ה-7
י', נהג הסעות יהודי, שעוכב לחקירה, יחד עם שני פלסטינים שאותם הסיע, בחשד למעורבות בפרשת אונס בת ה-7 | צילום: חדשות 13

קטוסה אמר כי על אף שהמשטרה מיצתה כל כיוון חקירה גלוי והגיעה למבוי סתום, הסטטוס שלו נותר בעינו. "אנשים יודעים שאני חף מפשע, הם מאמינים לי, אבל אין לי דף מהמשטרה שמאשר זאת. הכאב נשאר בלב". מנגד, המשטרה מסרה כי למרות שלא ניתן להצביע בוודאות על האנס, היא עדיין פועלת במישור המודיעיני. עוד נמסר מהמשטרה כי הילדה חוותה אירוע מיני, אך לא חמור כפי שצוין בכתב האישום.

עו"ד טל גבאי, שמייצג את משפחת הילדה בת השבע, קרא אתמול לגורמים האמונים על חקירת הפרשה לדווח לציבור על מהלך החקירה: "לא יעלה על הדעת שתיק שזעזע מדינה שלמה יישאר לא מפוענח". גבאי התייחס גם למצבה הנפשי של הילדה: "שיקומה מתקדם עקב בצד אגודל, כולנו תקווה שהיא תוכל לשים את הפרשה מאחוריה ולפתוח דף חדש".

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: החדשות 13

כזכור, בחודש יוני בוטל כתב האישום נגד קטוסה, והוא שוחרר ממעצר. לאחר שחרורו, הועבר תיק החקירה לסמכותה של משטרת ש"י שהחלה לבחון כיווני חקירה חדשים. בין היתר נבדקו פלסטינים נוספים שייתכן כי קשורים לפרשת האונס, וכן אדם מהיישוב שבו גרה הילדה. גם היום נזהר קטוסה שלא לתקוף את המשטרה והפרקליטות בעניינו, אך למרות זאת הלין בגילוי לב: "לאף אחד לא אכפת, משום שאני ערבי. זו הבעיה שלי".

חודש לאחר שכתב האישום נגדו בגין אונס בוטל, קטוסה הודיע על כוונתו לתבוע מילוני שקלים מהמשטרה בעקבות מחדלי חקירת התיק והמעצר הממושך. התביעה כוללת גם נגד המורה בבית הספר, שהצביעה על קטוסה כחשוד אפשרי באונס.