שתף קטע נבחר

נובמבר כבר כאן: לקנות או לחכות

האם ללכת על המבצעים של שופינג איי אל הישראלי שמתחיל מחר, או שעדיף לכם דווקא לחכות ליום הרווקים הסיני ביום שני הבא, ולבלאק פריידיי בסוף החודש? בדיקה

 

  

הכינו את כרטיסי האשראי. נובמבר כבר כאן, וזהו חודש החגים האמיתי, חגי הקניות: שופינג איי אל הישראלי חל מחר (6-7 בנובמבר), יום הרווקים הסיני ב-11 בנובמבר, ובסוף החודש בלאק פריידיי (29 בנובמבר), שמתחבר ליום שני שאחריו, סייבר מאנדיי.

 

מדוע משרד הכלכלה מקדם את "חג הקניות הישראלי"?

מכת ההחזרות: אלופים בהחזרת קניות אונליין? מדריך

אלו הטעויות שאתם עושים בקניות אונליין

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

שופינג איי אל הושק בידי גוגל ישראל לפני שש שנים וצמח במהרה, אשתקד כבר קנו במסגרתו כחצי מיליון איש. חלק מהמבצעים הצפויים השנה מרשימים - עד 50% בטרמינל X, עד 70% הנחה ברנואר ובתכשיטי פנדורה, וכן מבצעי עגלות וכיסאות בטיחות בבייבי סטאר, וגם הנחות על חיתולים, על מזון תינוקות ועל מוצרי חשמל בשופרסל אונליין. רשתות אחרות, כמו קסטרו, שומרות את מבצעי העומק לבלאק פריידיי.

מאסטרקארד מאסטרפס כרטיס אשראי קניות ב רשת קניות אונליין (צילום: shutterstock)
חלק מהרשתות שומרות את מבצעי העומק לבלאק פריידיי, אבל כדאי לבדוק גם בשופינג איי אל הישראלי (צילום: shutterstock)

לדברי יניב פורת, מנהל קבוצת הפייסבוק AliBuy, "עדיף לחכות לבלאק פריידיי. בשנה שעברה הקניונים היו מפוצצים, תורים מול החנויות, הייתי באילת ולא הייתה חנות אחת שלא ערכה מבצע, כולל חנויות גלידה".

   ()

לפי מומחה הקניות בני בוחניק, "המבצעים הכי טובים בארץ יהיו בבלאק פריידיי, אבל כיוון שאוקטובר היה חלש בגלל החגים והסוחרים רוצים לעודד קניות, אולי גם מחר יהיה כדאי. בבלאק פריידיי המבצעים האמיתיים הם בארה"ב - 40%-20% הנחה על פלייסטיישן, כלי עבודה, מעבדי מזון. שווה גם לבדוק איך היבואנים מגיבים. יש שחקנים, כמו ksp ולאסט פרייס, שמגיבים באותו רגע למבצעים בחו"ל".

 

מה לגבי יום הרווקים הסיני?

"שווה לחכות לו במותגים סיניים, אם כי השוק הישראלי גם ככה עמוס בהם. בשואבי אבק של שיאומי, דמויי דייסון, בהרבה מקרים, דווקא בארץ יותר זול. למשל שואב אבק דרימי V9 פרו, שעולה פה 750-700 שקל, בלי מבצע, עולה בסין 200 דולר".  

 

יש מה לקנות גם בארץ

רעות לונברג שמנהלת את קבוצת הפייסבוק והאתר "רעות תקני לי", דווקא חושבת שבהחלט יש מה לקנות בשופינג איי אל: "אם אתם צריכים מוצר בשבועיים שלושה הקרובים - קנו אותו עכשיו. אם לא – חכו. יש מוצרים שבכל מקרה כדאי לקנות בארץ רק כי יותר מורכב להביא אותם מחו"ל, כמו למשל קורקינט חשמלי ואופניים חשמליים".

 

לדעתה יש עודף מבצעים בשנה האחרונה, לכן השחקנים יתאמצו במיוחד בשופינג אי אל הנוכחי. "אנשים לא מתרגשים ממבצעים כי כל שנייה יש פה סייל. סייל בחירות, סייל חגים, כל רגע סייל באסוס, אז נעשינו אדישים לסיילים. לכן אני יודעת שיש חברות כמו טוילנד שיחתכו מחירי מוצרים, ד"ר עור יתנו הנחה של 45%. יש הנחות אמת. כל אתרי הסחר בטירוף לקראת החג.

 

"כדאי גם לקנות בשופינג איי אל מותגים שהיבואנים בארץ חסמו את השילוח הישיר שלהם לארץ מאתרים בחו"ל, כמו: קליניק, מנגו, מאק, טופ שופ (שיתנו 20% הנחה מ.ק). אלה מותגים שהיבוא שלהם לארץ מסובך, אז אם יש מבצע בישראל - קנו.

 

"יתכן שמחשבים, אוזניות, גאדג'טים ומצלמות כדאי לקנות בבלאק פריידי. שם השחקנים האלה יתנו את הפייט. בנוסף, בשופינג איי אל אני פחות אשווק טלפונים של מותגים סיניים, כי המחירים של אלה קורסים ביום הרווקים הסיני ושווה לקנות בסין".

אינפו כלכלה קניות נובמבר ()

עוד תחום שיכול לצאת משתלם במיוחד בחודש הקניות הוא תיירות: טיסות, טיולים מאורגנים וחבילות נופש שיציעו אופיר טורס, ארקיע, השטיח המעופף ואחרים. יניב לניס, ממייסדי קבוצת הפייסבוק והאתר "טיסות סודיות", אומר: "ייתכנו מבצעים טובים על חבילות, אבל עם טיסות, חכו לבלאק פריידיי. לפני שנה ריינאייר הציעה יעדים בחמישה אירו לכיוון - אתונה, רומא, פאפוס - ובאל על היו טיסות למדריד ולרומא ב-120 שקל. כמובן, המלאי מוגבל ואוזל מהר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
קניות אונליין
צילום: shutterstock
מומלצים