שתף קטע נבחר

לא רק חומוס: טחינה אל ארז רוצה לכבוש את ארה"ב

חברת הטחינות מנצרת שבבעלות ג'וליה זהר, הקימה בארה"ב חברה שמתכוונת לגייס 63 מיליון דולר. החברה תשווק טחינה גולמית כסופר-פוד באריזת ואקום עם פייה

אחרי שטראוס, שכבשה את ארה"ב עם חומוס סברה , מתכוננת טחינה אל ארז מנצרת להיכנס לארה"ב עם הטחינה שלה תחת המותג JULIA'S MOTHER OF SUPERFOODS. זאת באמצעות אריזה ייחודית - שקית ואקום לחיצה עם פייה - ומיתוג כסופר-פוד המכוון לצעירים.

 

הנסיך הקטן: אריזת הטחינה הוקטנה, מה לגבי המחיר?

הניגוב צפוי להתייקר: אחוה מצטרפת לבארכה ומעלה את מחירי הטחינה

רמי לוי הוציא את טחינה אחוה מהרשת, וייקר את הטחינה שלו

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

אל ארז נמצאת בבעלות ג'וליה זהר. לצורך הכניסה לשוק האמריקני הוקמה חברה בארה"ב, אל ארז US, שיוסף זהר, בנה של ג'וליה, יכהן כמנכ"ל שלה. החברה מתכננת לגייס 63 מיליון דולר מקרנות השקעה אמריקניות עד סוף הרבעון השני של 2020, בסיוע משקיעי-על אמריקנים שהצטרפו לחברה.

טחינה אל ארז (צילום: יחסי ציבור)
הטחינה של אל ארז US(צילום: יחסי ציבור)
ליו"ר החברה מונה דיוויד סייבל, מבכירי הפרסומאים בעולם, חבר דירקטוריון אמריקן איגל ובעל חממת סטארט-אפים שהשקיע במיזם של יוני בלוך. סייבל בא אתמול לישראל כדי להשיק את פעילות אל ארז US ולהכריז על הצטרפותו כיו"ר. עד 2018 עמד סייבל בראש פירמת הפרסום הגלובלית Y&R, הוא נחשב למומחה שיווק וטיפל במיתוג של חברות ענק כמו קוקה קולה, דנונה, מיקרוסופט וקלוגס לאחרונה נבחר לאחד מ-20 האנשים המשפיעים ביותר בלינקדאין.

מימין לשמאל: יוסוף זהר, ג'וליה זהר ודייויד סייבל בביקור במפעל (צילום: יח
מימין לשמאל: יוסף זהר, ג'וליה זהר ודייויד סייבל בביקור במפעל(צילום: יח"צ)
 

את המיזם ואת אל ארז בכלל מלווה יוסי ורדי, האבא של האקזיטים בהייטק הישראלי, מנטור של יוסף זהר. לצד סייבל מסייע המשקיע המיליארדר היהודי ג'ואי לואו, מהראשונים שהשקיע בחברה הבת האמריקנית. המטרה - לשווק את הטחינה לאמריקנים כסופר-פוד עשיר בסידן וביתרונות תזונתיים.

 

הטחינה של אל ארז עברה התאמה לחיך האמריקני. האריזה נועדה לשימוש מהיר המתאים לסגנון החיים שלהם. מטה השיווק והמכירות הוקם בניו-יורק לצד מטות לוגיסטיים המוקמים בניו-ג'רזי ובדרום קליפורניה, והייצור ייעשה בארץ.

 

"הטרנד הבא באמריקה"

לדברי סייבל, "הטחינה שלנו תהיה הטרנד הבא באמריקה. אני רואה כמה אנשים רציניים בארה"ב נמשכים לפרויקט ולמוצרים הסופר איכותיים, לצד האהדה הגדלה למטבח המזרח-תיכוני החדש. אנחנו בטוחים כי הטחינה תהפוך לסופר-פוד הבא של אמריקה".

 

אל ארז, שבעליה ג'וליה זהר הפכה לאחר מות בעלה ממורה בבית ספר לתעשיינית מובילה, הוקמה בשנות ה-80. מ-2003 הובילה אותה זהר ממפעל קטן לייצור טחינה גולמית משובחת בשיטה מסורתית לחברה המגלגלת מחזור של 50 מיליון שקל בשנה, 18% מהשוק המקומי.

ג'וליה זהר (צילום: עמית שעל)
בעלת אל ארז, ג'וליה זהר. ממפעל קטן לחברה המגלגלת מחזור של 50 מיליון שקל בשנה(צילום: עמית שעל)

יוסף זהר אמר, כי "העבודה מאתגרת וקשה. אני טס לפחות פעם בחודש לארץ וזה מאוד מעייף, אבל אני מאמין בפוטנציאל, כי טחינה היא קטגוריה שכמעט לא קיימת בצפון אמריקה. כעת היא מגלגלת סביב 20 מיליון דולר קמעונאי ברשתות בארה"ב, לא כולל חנויות קטנות או אתניות. אנחנו צופים לשוק הזה גידול עצום שיכול להגיע למיליארד דולר וחצי בשנה - גודלו של שוק החומוס בערך.

 

"אנו גאים שמאחורי היציאה שלנו לשוק בצפון אמריקה עומדים כמה מהמוחות המבריקים בעולם השיווק והפיננסים, ואנחנו מתכננים מהלכים יחסית גדולים, כולל פרסומת בסופרבול 2021, שיביאו את הטחינה למיינסטרים האמריקני".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יחסי ציבור
הטחינה של אל ארז US
צילום: יחסי ציבור
מומלצים