"יש ביקוש לתחום": כך לומדים הישראלים כיצד להפוך למתקשרים

מאות אלפים בארץ מוציאים את מיטב כספם כדי ללמוד כיצד לחזות את העתיד וליצור קשר עם המתים, במכללות ובי"ס פרטיים. "הרבה אנשים רוצים לפתח את היכולת, זה נעשה יותר נפוץ" • פרויקט מיוחד

זמן צפייה: 09:34

ישראלים רבים פוקדים את מוסדות הלימודים הרוחניים. מאות סטודנטים מגיעים למכללה ללימודים רוחניים בכל שנה, על מנת ללמוד כיצד ליצור קשר עם המתים ולחזות את העתיד. ירון זפרן, מתקשר ומנהל המכללה, סיפר: "יש פה מסלול לימודים של ארבעה קורסים שנקרא קארמה תרפיה. הוא כולל קורסים בתקשור, ושחזור גלגולים". עוד הוסיף: "יש ביקוש לתחום הזה. הרבה מאוד אנשים רוצים לפתח את היכולת".

זפרן ציין כי הסטודנטים, שמשלמים עבור קורס 4,500 שקלים, מגיעים מרקעים מגוונים. "יש פה רופאים, עורכי דין, שופטים, שחקנים וזמרים, כולל ידועים מאוד", אמר. "אני מבין שהתחום הזה נעשה משהו יותר במיינסטרים", הוסיף זפרן.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אני רואה רוחות": כך כבשו המתקשרים את תודעתם של הישראלים

בשבת: הילה קורח מבשלת ארוחה עם השף ארז קומורובסקי

אין כמו אמא: הבלוגרים שמבשלים אוכל ביתי למאות אלפי עוקבים

ירון זפרן, מתקשר ומנהל המכללה ללימודים רוחניים
ירון זפרן, מתקשר ומנהל המכללה ללימודים רוחניים | צילום: חדשות 13

סכומי הכסף הגדולים שמוכנים לשלם הישראלים, גורמים לכך שמתקשרים ומתקשרות רבים פותחים בית ספר ומתחילים ללמד. "כל המתקשרים שאני פגשתי מאמינים שכל אחד יכול לעשות זאת", הסביר ד"ר אדם קלין אורון, אנתרופולוג של הדת ממכון ון ליר שבירושלים.

במאי התיאטרון המוכר צדי צרפתי נתקל גם הוא בעולם המיסטי. הוא סיפר שביקר אצל רחל לוי, מיסטיקנית פופולרית בתל אביב של שנות ה-60. "היא זרקה את הקלפים על השולחן והסתכלה עליהם ואמרה - 'אתה כמו נזיר, כמו ביאליק. מדבר ושום דבר לא יוצא'" סיפר.

גם המפגש השני ניבא שחורות, וכך נולד השיר של חברו הטוב אהוד מנור. "באותו הלילה הוא ישב וכתב את זה. הוא היה מאוד רוחני". אחר כך היא אמרה: "אני רואה שינוי. אתה על אותה הדרך - אבל לא ממש". כעבור שנה הוא כבר ביים ערב שירים של חווה אלברשטיין. "היא חזתה את זה שאעזוב את המשחק ואעבור לדבר אחר".