י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפלונטר הפוליטי

ראשי 'בלוק הימין' נפגשו; שקד פועלת לתווך בין ליברמן לחרדים

בצל הפלונטר הפוליטי שנראה כי אינו בר פתרון, נועדו היום לפגישה משותפת עם ראש הממשלה נתניהו ראש הסיעות המרכיבות את 'בלוק הימין' • מאחורי הקלעים פועלת במרץ רב חברת הכנסת איילת שקד כדי לגשר על הפערים בין אביגדור ליברמן לחרדים • דרעי זועם: "אל תדברי בשמנו"

ראשי 'בלוק הימין' נפגשו; שקד פועלת לתווך בין ליברמן לחרדים
בלוק הימין עם ראש הממשלה צילום: באדיבות המצלם

הסאגה הפוליטית נכנסת לישורת האחרונה וכאשר שום פתרון למשבר לא נראה באופק, המערכת הפוליטית נכנסת לתזוזה משמעותית. ראש הממשלה כינס את ראשי הסיעות של 'בלוק הימין' וקרא לאחדות. מאחורי הקלעים פועלת השרה לשעבר איילת שקד לגשר בין החרדים לליברמן כדי להקים ממשלת ימין צרה.

בשעה האחרונה הסתיימה פגישת חברי בלוק הימין עם ראש הממשלה בה סוכם כי "לאור האתגרים הביטחוניים והלאומיים, ראשי סיעות המחנה הלאומי פונים ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בבקשה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי מתווה הנשיא ולהימנע מבחירות מיותרות".

במענה לדיווחים על אפשרות כי הגוש יתפרק הצהירו שוב ראשי סיעות הימין המרכיבות את הבלוק, כי הם לא יצטרפו לממשלת מיעוט בראשות בני גנץ וכן חזרו על התחייבותם שלא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף.

במהלך הישיבה הציעו לראש הממשלה לקדם חוק לבחירה ישירה בינו ובין יו"ר כחול לבן בני גנץ כדי לפתור את המשבר. כאשר מדינת ישראל תבחר רק את ראש הממשלה בבחירות שלישיות שיתקיימו במהלך החודשים הקרובים כשקיים חשש רב בקרב סיעות הימין כי הם יינזקו כתוצאה מבחירות שלישיות.

בתוך כך, ביומיים האחרונים פועלת חברת הכנסת איילת שקד לפשר בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לחברי הסיעות החרדיות כשבמהלך היממה החולפת היא נועדה עם ליברמן לפגישה ממושכת ואף שוחחה בעניין עם יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת ליצמן ועם יתר חברי הסיעות החרדיות.

שקד טוענת בשיחות, כי החרדים צריכים להתפשר כדי להכניס את אביגדור ליברמן לממשלת ימין צרה. לטענתה, בחירות שלישיות יפגעו משמעותית בגוש הימין ויביאו לעליית השמאל לשלטון. בסיעות החרדיות מנגד, מתעקשים שלא לוותר או להתפשר בנושאי הדת.

בסיעות החרדיות זועמים על איילת שקד וטוענים כי אין צורך שהחרדים יתפשרו, שכן הם 16 מנדטים לעומת 8 מנדטים בלבד של אביגדור ליברמן וכי הוא זה שצריך להתפשר.

השר אריה דרעי זעם על שקד בישיבת ראשי סיעות הימין ואמר לה, "אל תדברי בשמנו אנחנו לא מדברים בשמך".

בנוסף, ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי השר זאב אלקין הציע לראש הממשלה לפגוש את אביגדור ליברמן פעם נוספת ולבחון אפשרות של הקמת ממשלת ימין צרה - למרות שהוא לא נותן לה סיכוי.

עוד נודע, כי במהלך הפגישה הציע בנט לראש הממשלה שיקיים פגישה נוספת עם גנץ, ושיודיע לו שבנט וסמוטריץ' מסכימים לצאת מהגוש בגלל שהם מונעים את הקמת ממשלה.

גפני ואליו הצטרפו ראשי הסיעות דחו את האפשרות שאמרו כי הם לא מסכימים לזה בטענה שזה יפרק את הגוש, "זה מתחיל בווטו על המשיחיים ומחר יהיה וטו על החרדים ויתנו להם גם את זה". נתניהו ציין כי הוטו הוא רק נגדו ולא נגד החרדים או המשיחיים.

מכחול לבן נמסר: "שיא האירוניה - יו"ר הליכוד מכנס את בלוק השיתוק ומפזר סיסמאות ריקות מתוכן. התנהלותו של נתניהו גם היום מוכיחה שהוא לא רוצה אחדות- אלא ממשלת חסינות. הדרך לממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהעם רוצה ובחר פתוחה וידועה בפני נתניהו. אנו קוראים ליו"ר הליכוד ולהנהגת הליכוד להתעשת ולא לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות ויקרות בפעם השלישית".

בלוק הימין איילת שקד אביגדור ליברמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד