סכנת הטרמפולינות: אזהרה מפני שימוש במוצרי השינה לתינוקות

הוועדה האמריקנית לבטיחות לצרכן הזהירה את ההורים במדינה מפני שימוש בסל-קל והטרמפולינה. זאת, בעקבות 73 מקרי מוות מאז 2005. "נחנקו כתוצאה מנפילה או עליית מזון מהקיבה אל דרכי הנשימה"

זמן צפייה: 02:17

כמעט כל הורה לתינוק מכיר היטב את הטרפולינה או הסל-קל שמקלים עליו להשגיח על ילדיהם. היום (ראשון) הוועדה האמריקנית לבטיחות לצרכן הזהירה את ההורים שהשימוש בהם מסוכן. ד"ר עומר ניב, מהמחלקה לרפואה דחופה במרכז "שניידר" לרפואת ילדים, הסביר: "מה שקורה הוא שתינוקות נחנקו כתוצאה של שילוב של נפילה או עליית מוצרי מזון מהקיבה אל דרכי הנשימה. זה יכול לגרום לחנק ומוות".

הוועדה פרסמה את המידע ובו הזהירה מפני שימוש בגל מוצרי השינה בעבור תינוקות בשיפוע העולה על עשר מעלות, שעלול לגרום למוות. קינון אוברטון, שבנו מת בטרמפולינה בביתו, סיפר: "השארתי אותו, כשהתעוררתי והבטתי בו שוב, גיליתי שעזרא כבר מת". עזרא הוא רק אחד מ-73 תינוקות ברחבי ארצות הברית שמתו בעריסותיהם שבשיפוע מאז שנת 2005. כמה מהם מחנק, ואחרים בזמן שישנו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אחרי 73 מקרי מוות, ארה"ב מזהירה: מסוכן להשכיב תינוקות בשיפוע

החשוד ברצח התינוקת באשקלון שינה את גרסתו: "נפלה מהספה"

הובאה למנוחות התינוקת מאשקלון – שעל פי החשד סבלה מהתעללות

טרמפולינה לתינוקות (אילוסטרציה)
טרמפולינה לתינוקות (אילוסטרציה) | צילום: יחצ

רק בחודש אפריל האחרון הודיעה חברת הצעצועים האמריקנית "פישר פרייס" על הסרה של כמעט חמישה מיליון עריסות מדגם "רוק אנד פליי" מהמדפים. זאת, מכיוון שהיא נקשרה למותם של 32 תינוקות לפחות. מאז גם חברות נוספות הסירו מוצרים דומים מהמדפים, אך הטרמפולינות עדיין נחשבות למוצר נחשק בשוק מוצרי התינוקות.

רחלי חביב, מנהלת "טיפת חלב" ב"מכבי שירותי בריאות", הסבירה: "ההורים חושבים שהם שמים לילד גירויים. מוזיקה, צעצועים לאחיזה. אנחנו היינו מעדיפים שהוא יתפתח כשהוא חופשי, שוכב על הרצפה". מנכ"לית "בטרם" אורלי סילבינגר, הוסיפה: "הנחיית משרד הבריאות והמלצת ארגון בטרם היא להשכיב ילדים רק במיטה לשינה, כאשר הם שוכבים על מזרון קשיח".

בישראל עוד לא אימצו את האזהרה האמריקנית החדשה שתשפיע על לא מעט הורים, שהסל-קל או הטרמפולינה היו עד היום מתקנים בטוחים לתינוקות שלהם.