חשוד הכה ואיים על עד - ושוחרר ממעצר בגלל רשלנות של המשטרה: תושב רהט נעצר בשבוע שעבר בחשד שאיים פעמיים על עד שחשף את זהותו במשטרה. בפעם הראשונה, הגיע החשוד לתחנת דלק בדרום - ואיים על העד ע"י אקדח שהצמיד לראשו בדרישה לבטל את התלונה נגדו ולשנות את עדותו במשטרה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

על פי החשד, הוא תקף אותו באלימות קשה וגרם לו לחבלות קשות. בפעם נוספת החשוד אף הכה אותו - ודרש ממנו לשנות את עדותו פעם נוספת.

לאחר שבוע בו שהה במעצר, בפרקליטות החליטו להגיש נגדו כתב אישום חמור ובמשטרה ביקשו להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. אלא ששלשום, בזמן שהובא לדיון בהארכת מעצרו, נציגי המשטרה הצהירו שהמשטרה לא ביצעה את כל פעולות החקירה שהתחייבה לבצע כדי להאריך את מעצרו – ולמרות זאת, ביקשה שלא לשחררו. גם לאחר בקשת ערר שהגישה המשטרה  - ההחלטה לא שונתה והחשוד שוחרר. 

מההליך עולה כי חוקרי מרחב נגב לא חיפשו אחר הנשק של החשוד בביתו - ולא אספו את התיעוד של מצלמות האבטחה ואף לא בוצעו חקירות נוספות של עדים. בעקבות כך, בית המשפט מתח ביקורת קשה על התפקוד הלקוי והרשלני של שוטרי מרחב נגב ועל כך שהמשטרה לא ביצעה את פעולות החקירה הבסיסיות הנדרשות כדי לחזק את החשד - מה שהוביל לשחרורו של החשוד. 

"משטרת ישראל הוא גוף בעל כח עצום שבכוחו למנוע חירות אדם על בסיס חשד בלבד ולבצע פעולות חקירה
שיש בהן פגיעה בזכויות אדם", מסרה פרקליטתו של החשוד, עו"ד לימור רוט חזן. "כאשר המשטרה משתמשת לרעה בכוח זה, ראוי שבתי המשפט יגיבו באופן חריף". 

"בתיק זה טענה המשטרה כי עליה לבצע 17 פעולות חקירה ואכן מעצרו של החשוד הוארך לצורך זה.
העובדה שהמשטרה לא טרחה לבצע את מרביתן המכריע של פעולות החקירה, למרות שהמעצר הוארך
לצורך כך, היא שערורייתית", הוסיפה. 

עו"ד לימור רוט חזן
עו"ד לימור רוט חזן



"בתיק כה חמור של הדחת עד, שיבוש הליכי חקירה, שימוש בנשק ואלימות, כאשר ההגנה מעלה טענות
מהותיות, על המשטרה לחתור לגילוי האמת ולבדוק את הטענות. משלא עשתה כן, אין לה להלין אלא על
עצמה". 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "החלטה של בית משפט לשחרר אדם למעצר בית בהליך פלילי המתנהל בעניינו אינה מעידה כהוא זה על חפותו של החשוד או על תוצאות ההליך בעניינו, ולראיה בקרוב צפויה הפרקליטות לבחון להגיש נגדו כתב אישום במטרה למצות עמו את הדין. נמשיך להיאבק בנחישות יחד עם יתר רשויות החוק באלימות מכל סוג שהיא, בכל זמן ובכל מקום".