המעצר הישראלי שמעורר סערה וזעם בירדן - בדרך לפתרון? פרקליטה של היבא אל-לבדי, האזרחית הירדנית שנמצאת כבר יותר מחודשיים במעצר מנהלי בשל חשד לעבירות ביטחוניות, ביקש היום (שני) מבית המשפט הצבאי לשחרר אותה בחזרה לירדן. מעצרה של אל-לבדי, ששובתת רעב כבר 35 ימים, עורר סערה בירדן ואף קריאות לחטוף ישראלים למען שחרורה – ופרקליטה הציע מתווה שיאפשר את שחרורה ואת יציאתה מישראל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עו"ד רסלאן מחג'נה, שמייצג את הירדנית בשנות ה-30 לחייה, ביקש מבית המשפט הצבאי לערעורים לשחררה למולדתה ירדן. מחג'נה הציע שאל-לבדי תתחייב שלא להיכנס לרשות הפלסטינית לכל אורך התקופה שיחליט בית המשפט והצהיר בדיון כי ממלכת ירדן מוכנה לערוב לכך שלא תיכנס.

עוד הציע עו"ד מחג'נה לשופט כי שר החוץ הירדני יגיע לדיון על מנת להצהיר על נכונות הממלכה למנוע את כניסתה לרשות הפלסטינית. הצעת הפתרון הוגשה במהלך ערעור על החלטת בית המשפט הצבאי לאשר את מעצרה המנהלי לתקופה של שישה חודשים, עד 19 בפברואר 2020. בדיון ביקש עו"ד מחג'נה גם להביא בפני בית המשפט דוח רפואי, מכיוון שאל-לבדי מאושפזת בית החולים בני ציון בחיפה עם דלקת בוושט והתייבשות.

היבא אל לבדי, אזרחית ירדנית שמוחזקת במעצר בישראל‎
קריאות למלך להתערב אישית בפרשה

גם כעת היא מסרבת לאכול ושובתת רעב כבר 35 ימים. לסניגורה היא אמרה: "או שישחררו אותי או שאמות פה". בית המשפט הצבאי לערעורים טרם קיבל החלטה בעניינה, וזו צפויה להתקבל בימים הקרובים - על פי הסנגור.

אל לבדי, פלסטינית בעלת אזרחות ירדנית בשנות ה-30 לחייה ביקרה בגדה מספר פעמים בעבר ונעצרה ב-20 באוגוסט במעבר הגבול אלנבי‎. היא הגיעה למעבר הגבול עם אימה ודודה כדי לחצות לישראל ולהשתתף בחתונה של קרובים בשטחים, והיא נעצרה בגבול: לטענת משפחתה היא עברה עינויים במהלך מעצרה.

גורמי ביטחון אמרו לפני כשבועיים כי הירדנית נעצרה ב-20 באוגוסט במעבר אלנבי לחקירת גורמי הביטחון - בגלל חשד למעורבותה בעבירות ביטחוניות חמורות. 

רסלאן מחאג'נה, פרקליטה של היבא אל לבדי הירדנית
רסלאן מחאג'נה, פרקליטה של היבא אל לבדי הירדנית

במשפחתה טוענים כי היא לא מעורבת כלל בפוליטיקה או קשורה לענייני ביטחון או זכויות אדם ולא מבינים על מה נעצרה. משרד החוץ הירדני שלח בתחילת החודש מכתב חריף לשגרירות ישראל בירדן ובו דרישה לשחררה לאלתר. בירדן התעורר לחץ ציבורי על הרשויות כדי שיפעלו לשחרורה: בימים האחרונים אף פורסמו קריאות למלך עבדאללה להתערב אישית בפרשה.‎