דוגמנית איראנית מתחה ביקורת על המשטר - ונעצרה בפיליפינים

הצעירה בהרא זרא בהארי, שחיה במזרח אסיה בשנים האחרונות, הניפה את תמונת מנהיג אופוזיציה איראני בהפגנה. טהראן ביקשה להוציא נגדה צו מעצר כדי להסגירה. "לא ביצעתי כל פשע"

זמן צפייה: 01:47

את סיפורה של בהרא זרא בהארי, צעירה איראנית שייצגה את מדינתה בתחרות יופי בדרום מזרח אסיה, שלטונות איראן היו שמחים להסתיר. אבל כמו סיפורים רבים אחרים, גם הוא דלף והתפרסם בזכות הרשתות החברתיות.

בהרא, שייצגה את איראן בתחרות יופי בפיליפינים בשנה שעברה, מוחזקת כבר עשרה ימים בנמל התעופה שבבירה מנילה - לבקשת שלטונות טהראן.

"הם הגבילו את חשבון הפייסבוק שלי", סיפרה. "קודם לכן, בשידורים חיים, לפחות 200 אנשים צפו בו. כרגע אין אפילו צופה או שניים".

הדוגמנית האיראנית בהרא זרא בהארי | צילום: חדשות 13

נציגי המשטר גילו שבהרא, שגם לומדת במנילה, הניפה את תמונתו של אחד ממנהיגי האופוזיציה האיראנים בהפגנת גולים נגד המשטר. "לא ביצעתי כל פשע באיראן או כאן בפיליפינים", אמרה. "אני מתגוררת כאן כבר שש שנים ולא מעורבת בכל בעיה או פשע".

השלטונות באיראן ביקשו בתגובה מהאינטרפול להוציא נגדה צו מעצר באשמת תקיפה - דבר שהיא טוענת כי הוא שקר מוחלט שהומצא כדי להביאה לאיראן ולהוציאה להורג כמתנגדת המשטר.

בינתיים היא מעוכבת בנמל התעופה שבמנילה עד להחלטה בעניינה, והיא משתמשת ברשתות החברתיות כדי לפרסם את סיפורה ולגייס עזרה למאמציה להימלט מציפורני משמרות המהפכה.

הסיפור של בהראא הוא דוגמה נוספת למאמצים הכבירים שמשקיע המשטר האיראני, במאבק במתנגדיו מסביב לעולם, כדי להעניש ולהפחיד אותם. גם אם מדובר בסך הכול, במלכת יופי צעירה.